Sieci handlowe vs Putin
Decyzja władz Rosji a o wprowadzeniu embarga na żywność pochodzącą z Unii Europejskiej, USA, Kanady, Australii i Norwegii poruszyła przedstawicieli rolnictwa i branży spożywczej. Zakaz importu dotyczy produktów, dla których Rosja była jednym z najważniejszych rynków zbytu – m.in. owoców, warzyw, mięsa, nabiału i mleka. Straty mogą być ogromne, bo szacuje się, że ze eksport żywności do Rosji przynosił Polsce rocznie ok. 1,2 mld euro. Ucierpią już nie tylko sadownicy, ale też mleczarze, hodowcy zwierząt, producenci drobiu i ryb.
Gdy rosyjscy celnicy zawrócili spod granicy ciężarówki z 20 tonami polskiego drobiu i taką samą ilością austriackiej wołowiny, minister rolnictwa Marek Sawicki zwołał kryzysowe spotkanie, w którym uczestniczyli reprezentanci Związku Sadowników RP, Agencji Rynku Rolnego, Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej, a także przedstawiciele międzynarodowych sieci handlowych, m.in. Tesco i Carrefour. Celem rozmów było ustalenie polityki działania i strategii łagodzenia skutków embargo. Przedstawiciele wielkich sieci supermarketów zadeklarowali, że będą umieszczać na półkach jak najwięcej polskich produktów.
- Na spotkaniu z ministrem Sawickim omawialiśmy konkretne inicjatywy, mające wesprzeć sektor owocowy. Kilka dni temu wysłaliśmy m.in. do współpracujących z nami dostawców pismo, w którym deklarujemy możliwość odbioru większych niż dotychczas ilości jabłek i wsparcia w ich promocji na terenie naszych sklepów. Kierujemy dostawców do konkretnych osób i staramy się maksymalnie uprościć całą procedurę. Jednocześnie, znając doskonałe walory polskich jabłek i ich ogromną popularność na całym świecie, podjęliśmy działania aby zwiększyć ich eksport na inne rynki Carrefour w Europie. Przekazaliśmy propozycję firmie Socomo, która jest centralnym dystrybutorem owoców i warzyw Grupy Carrefour i w tej chwili pracujemy nad rozpoczęciem takiej współpracy. Szczyt sezonu na jabłka przypada na wrzesień i październik, więc w tej chwili działamy bardzo intensywnie, aby wesprzeć polskich sadowników i dostawców w tym najbardziej "gorącym" dla nich okresie – mówi rzeczniczka prasowa Carrefour Polska.
Solidarność z rolnikami i hodowcami obiecuje też Piotr i Paweł rozpoczynając akcję komunikacyjną w swoich sklepach. Polskie produkty będą specjalnie oznakowane, aby klienci nie mieli problemu z odróżnieniem ich od importowanych.
- Inicjatywa nie będzie miała charakteru medialnego, skupiamy się na tym, żeby jak njlepiej wyeksponować polską żywność w sklepach. Spodziewamy się szybkiego odzewu ze strony klientów – już teraz zanotowaliśmy wzrost sprzedaży jabłek, prawodpodobnie będzie też tak z innymi „zakazanymi” produktami – mówi Joanna Przybylska, rzeczniczka prasowa Piotra i Pawła.
(mt)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
Już w czwartek zaczynają się jesienne Targi Franczyza! Przyjdź i wybierz biznes dla siebie! Franczyzodawcy czekają od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki.
Już w najbliższy czwartek rozpoczynają się Targi Franczyza 2024. Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki przedstawiciele 100 marek franczyzowych będą dzielić się swoimi sprawdzonymi pomysłami na firmę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów