Gastronomia w rytmie hip hopu

Wurst Kiosk chce rozwijać sieć w dużych miastach, takich jak Poznań, Wrocław, Łódź. Miasta te znajdują się na osi autostrady A2, co znacznie ułatwia logistykę zaopatrzenia.
Poniedziałek
22.09.2014
Wurst Kiosk otwiera bary w największych miastach, klientów zyskuje także na imprezach pod chmurką.
 

Wurst Kiosk istnieje na polskim rynku od 2012 roku. W menu rządzą oryginalne niemieckie kiełbaski podawane z bułką, belgijskie frytki i sałatki ziemniaczane.
- Pomysł na otwarcie sieci w Polsce podsunęły mi podróże po świecie. Kiełbaski, serwowane z bułką lub frytkami, są za granicą bardzo popularnym sposobem na zjedzenie czegoś pożywnego szybko, smacznie i niedrogo. Zauważyłem z zaskoczeniem, że w Polsce brak jest tego typu oferty gastronomicznej. Postanowiłem tą lukę szybko zapełnić - mówi Bernard Rucel, zarządzający siecią Wurst Kiosk.  

W chwili obecnej pod marką Wurst Kiosk działają trzy foodtrucki (z czego dwa franczyzowe), oraz dwa lokale własne w Warszawie. Więcej informacji dotyczących lokalu na Wurst Kiosk oraz wyposażenia foodtrucka w artykule Lokal na kółkach na portalu Lokalnabiznes.pl
- Ostatnio nasza sytuacja nieco się skomplikowała, gdyż Wurst Kiosk w Gdyni, mieszczący się przy ulicy Świętojańskiej, przestał istnieć. Kamienica w której się znajdował została wykupiona i teraz powstaje tam nowe centrum biurowe. W planach mamy otwarcie kolejnego lokalu własnego w Warszawie. Najbardziej pożądaną lokalizacją jest rejon Aleje Jerozolimskie - ul. Krucza. Trwają też zaawansowane rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami z Poznania. Jeszcze jesienią tego roku pojawi się nowy lokal franczyzowy w Bydgoszczy. Również mijający sezon wakacyjny był dla sieci bardzo udany. Ciepłe lato obfitowało w dużą liczbę imprez na świeżym powietrzu, a takie miejsca gromadzą wielu potencjalnych klientów. Bardzo cenimy sobie nowe doświadczenia, których dostarczyła nasza obecność na międzynarodowym festiwalu hip-hopowym "Hip Hop Fest" w czeskim Hradec Kralove. Byli tam obecni ludzie z różnych państw europejskich. Teraz wiemy jak ofertę Wurst Kiosk postrzegają nie tylko polscy klienci, ale i zagraniczni - informuje Bernard Rucel.

Ten biznes jest głównie skierowany do klientów z dużych miast. W ramach badań rynkowych eksperymentalnie otwarto punkt franczyzowy we Wronkach, w sąsiedztwie dużych fabryk, jednak po pewnym czasie franczyzodawca wycofał się z tego pomysłu. Wursty to produkt skierowany do klienta ceniącego sobie uznaną jakość, a nie tylko objętość dania na talerzu. Franczyzodawca chce rozwijać sieć w kolejnych dużych miastach, obecnie szczególnie zależy mu na Poznaniu, Wrocławiu, Łodzi. Miasta te znajdują się na osi autostrady A2, a to znacznie ułatwia logistykę zaopatrzenia w towary które są dostarczane z Niemiec. Typowymi klientami lokali są głównie mężczyźni w wieku 35-55 lat.

Przewidywana kwota inwestycji  w Wurst Kiosk wynosi 30 tys. zł. W jej skład wchodzi wyposażenie w sprzęt gastronomiczny (ok. 6 tys. zł), remont wnętrza lokalu, oznakowanie. Dodatkowy koszt to cena wynajęcia lokalu - zależna od rejonu Polski w którym lokal będzie działał. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 3 tys. zł. Opłata bieżąca to 500 zł przez pierwsze 3 miesiące. Po okresie "rozruchowym" opłata bieżąca to 1 tys. zł miesięcznie. Sieć nie pobiera opłaty marketingowej. Opłata miesięczna pokrywa wszelkie koszty funkcjonowania sieci.

Potencjalny franczyzobioraca może liczyć na pomoc w urządzeniu, zaprojektowaniu i oznakowaniu lokalu, ubraniach firmowych i przeprowadzeniu szkolenia dla pracowników, pełnym zaopatrzeniu w towar oraz przekazaniu dotychczasowych doświadczeń z prowadzenia lokalu Wurst Kiosk. Przed otwarciem nowego punktu możliwa jest obecność Wurst Kiosk Wagen - foodtrucka, który proponuje klientom degustację potraw. W ramach sieci są organizowane wspólne akcje zwiększające zainteresowanie i sprzedaż (np. Tydzień wiedeński w Wurst Kiosk - gdzie oprócz standardowej oferty pojawiają się kiełbaski z Wiednia). Okres zwrotu z inwestycji franczyzodawca szacuje na 3 miesiące.
(roma)


Daniel Wilk
dziennikarz

ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab
Amori Pomodori
Atelier Herosima
Autorskie Lody Piccolo
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Beza Krówka Lody rzemieślnicze
Biesiadowo
Bike Café
Browar Korona
BuBu Bubble Tea
Cafe Słodziak
Candy Pop
Carat Kebab
Chinkalnia
Cochise Burger
Coffeeloffee
Cofix
Crazy Bubble
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
DG Restauracje
Dobra Pączkarnia
Domino’s Pizza
Donuterie
Doskoi
Easy Beer
Easy Wine
Express Pizza American Style
FABBRICA Italian Comfort Food
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Good Chicken
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni
Grande Pizza
Gruby Benek
Hotdogzna
Ice'n'go
Japanos
Kashka
Kiss Kim Chi
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Kurcze Pieczone
Langos
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Lody Lida
Lviv Croissants
Makarun
Maxipizza
McDonald’s
Meron
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mniami Ice Cream
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Pączki Mamy
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria Stopiątka
Prosiak Polski Kebab & Fast Food
Ramen Shop by Sushi Kushi
Salsiccia Pizzeria Napoletana
Sayuri Sushi
SiGelato
So Coffee
Stava
Steiku Haoss
Subtilité Wine & Bar
Subway
Sulaiman Kebab
Sushi Bistro
Sushi Burrito
Sushi Kushi
Szaszłykowo
Taco Bar
Tawerna Pepe Verde
The White Bear Coffee
Tibesti 2Go
Totti Pizza Rzymska
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Wendy’s
Western Chicken
Western Tortilla
Yum Yum Kebab
ZapieCKanki
Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta
ŻarWok
Zdrowa Krowa