Gastronomia w rytmie hip hopu
Wurst Kiosk istnieje na polskim rynku od 2012 roku. W menu rządzą oryginalne niemieckie kiełbaski podawane z bułką, belgijskie frytki i sałatki ziemniaczane.
- Pomysł na otwarcie sieci w Polsce podsunęły mi podróże po świecie. Kiełbaski, serwowane z bułką lub frytkami, są za granicą bardzo popularnym sposobem na zjedzenie czegoś pożywnego szybko, smacznie i niedrogo. Zauważyłem z zaskoczeniem, że w Polsce brak jest tego typu oferty gastronomicznej. Postanowiłem tą lukę szybko zapełnić - mówi Bernard Rucel, zarządzający siecią Wurst Kiosk.
W chwili obecnej pod marką Wurst Kiosk działają trzy foodtrucki (z czego dwa franczyzowe), oraz dwa lokale własne w Warszawie. Więcej informacji dotyczących lokalu na Wurst Kiosk oraz wyposażenia foodtrucka w artykule Lokal na kółkach na portalu Lokalnabiznes.pl
- Ostatnio nasza sytuacja nieco się skomplikowała, gdyż Wurst Kiosk w Gdyni, mieszczący się przy ulicy Świętojańskiej, przestał istnieć. Kamienica w której się znajdował została wykupiona i teraz powstaje tam nowe centrum biurowe. W planach mamy otwarcie kolejnego lokalu własnego w Warszawie. Najbardziej pożądaną lokalizacją jest rejon Aleje Jerozolimskie - ul. Krucza. Trwają też zaawansowane rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami z Poznania. Jeszcze jesienią tego roku pojawi się nowy lokal franczyzowy w Bydgoszczy. Również mijający sezon wakacyjny był dla sieci bardzo udany. Ciepłe lato obfitowało w dużą liczbę imprez na świeżym powietrzu, a takie miejsca gromadzą wielu potencjalnych klientów. Bardzo cenimy sobie nowe doświadczenia, których dostarczyła nasza obecność na międzynarodowym festiwalu hip-hopowym "Hip Hop Fest" w czeskim Hradec Kralove. Byli tam obecni ludzie z różnych państw europejskich. Teraz wiemy jak ofertę Wurst Kiosk postrzegają nie tylko polscy klienci, ale i zagraniczni - informuje Bernard Rucel.
Ten biznes jest głównie skierowany do klientów z dużych miast. W ramach badań rynkowych eksperymentalnie otwarto punkt franczyzowy we Wronkach, w sąsiedztwie dużych fabryk, jednak po pewnym czasie franczyzodawca wycofał się z tego pomysłu. Wursty to produkt skierowany do klienta ceniącego sobie uznaną jakość, a nie tylko objętość dania na talerzu. Franczyzodawca chce rozwijać sieć w kolejnych dużych miastach, obecnie szczególnie zależy mu na Poznaniu, Wrocławiu, Łodzi. Miasta te znajdują się na osi autostrady A2, a to znacznie ułatwia logistykę zaopatrzenia w towary które są dostarczane z Niemiec. Typowymi klientami lokali są głównie mężczyźni w wieku 35-55 lat.
Przewidywana kwota inwestycji w Wurst Kiosk wynosi 30 tys. zł. W jej skład wchodzi wyposażenie w sprzęt gastronomiczny (ok. 6 tys. zł), remont wnętrza lokalu, oznakowanie. Dodatkowy koszt to cena wynajęcia lokalu - zależna od rejonu Polski w którym lokal będzie działał. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 3 tys. zł. Opłata bieżąca to 500 zł przez pierwsze 3 miesiące. Po okresie "rozruchowym" opłata bieżąca to 1 tys. zł miesięcznie. Sieć nie pobiera opłaty marketingowej. Opłata miesięczna pokrywa wszelkie koszty funkcjonowania sieci.
Potencjalny franczyzobioraca może liczyć na pomoc w urządzeniu, zaprojektowaniu i oznakowaniu lokalu, ubraniach firmowych i przeprowadzeniu szkolenia dla pracowników, pełnym zaopatrzeniu w towar oraz przekazaniu dotychczasowych doświadczeń z prowadzenia lokalu Wurst Kiosk. Przed otwarciem nowego punktu możliwa jest obecność Wurst Kiosk Wagen - foodtrucka, który proponuje klientom degustację potraw. W ramach sieci są organizowane wspólne akcje zwiększające zainteresowanie i sprzedaż (np. Tydzień wiedeński w Wurst Kiosk - gdzie oprócz standardowej oferty pojawiają się kiełbaski z Wiednia). Okres zwrotu z inwestycji franczyzodawca szacuje na 3 miesiące.
(roma)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Franczyzodawca Cukrem i Solą oraz Cafe Słodziak poszerza ofertę w lokalach m. in. o croissanty z dubajską czekoladą. Ma też propozycję dla franczyzobiorców, którzy chcieliby zaoszczędzić na inwestycji.
Carat Kebab chce zmienić podejście Polaków do kebabu. Zachęca też franczyzobiorców do łączenia pod jednym dachem kilku marek gastronomicznych.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Warsztaty kulinarne dla dzieci, które łączą zabawę z nauką zdrowych nawyków żywieniowych, to dobry pomysł na biznes, zwłaszcza w czasach, gdy coraz więcej osób zwraca uwagę na zdrowy styl życia.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...