Modny pomysł na męski biznes
Pako Lorente zaczynało od produkcji męskich koszul oraz klasycznych garniturów. Obecnie ubiera mężczyzn nie tylko na specjalne okazje. W firmowych sklepach można się także ubrać w stylu casualowym - klasycznie i modnie. To właśnie ma wyróżniać markę wśród konkurencji na rynku mody męskiej, gdzie swoje sieci rozwijają: Wólczanka, Vistula, Pawo czy Pierre Cardin.
- Nie boimy się konkurencji i nie unikamy jej. Mamy salony zlokalizowane w bezpośrednim sąsiedztwie, na przykład obok Vistuli czy Pierre Cardin i doskonale sobie radzą. W Polsce, mimo że sklepów z modą męską jest coraz więcej, ciągle ich brakuje – twierdzi Piotr Kociołek, odpowiedzialny za rozwój sieci Pako Lorente.
Jak pokazują dane dotyczące obecności męskich marek odzieżowych w centrach handlowych, tych znajdziemy tam średnio 20-25 proc. spośród wszystkich sklepów z modą. A w przyszłości będzie ich jeszcze więcej, bo jak podaje agencja badań ARC Rynek i Opinia aż 43 proc. klientów polskich centrów handlowych stanowią już mężczyźni, którzy miesięcznie wydają tam średnio 705-765 zł miesięcznie. W ocenie ekspertów mężczyzna to konkretny konsument - typ zadaniowca, podejmującego konkretne wybory zakupowe.
- Panowie wymagają, aby oferta galerii była szeroka i jeśli już wybierają się na samodzielne zakupy do galerii, to tylko do takiej, która jest im to w stanie zapewnić. Liczy się dla nich zróżnicowanie sklepów. Pod dachem galerii lubią mieć wszystkie swoje ulubione marki odzieżowe - ocenia Katarzyna Korpak, dyrektor Galerii Jurajskiej w Częstochowie. - Mężczyźni, którzy robią u nas zakupy oczekują dostępu zarówno do marek przystępnych cenowo, jak również do marek z wyższej półki i konceptów z ofertą skierowaną wyłącznie do panów. Te pierwsze chętnie wybierają nieco młodsi klienci, te drugie - klienci starsi, o bardziej zasobnym portfelu.
Obecnie firma ma 24 salony własne i 8 franczyzowych. Rozwój sieci zaczął się od mniejszych miast, teraz przyszedł czas na te większe. Do tej pory Pako Lorente otwierało średnio 10 sklepów rocznie. Do końca tego roku otworzy jeszcze 5 salonów, w przyszłym chce mocno przyspieszyć. - W 2015 roku otworzymy około 20 nowych salonów - zapowiada Piotr Kociołek. Jego zdaniem na polskim rynku męskiej odzieży jest jeszcze duża luka. Skąd optymizm, że w przyszłym roku firma otworzy aż 20 salonów, skoro do tej pory otwierała o połowę mniej? Piotr Kociołek wyjaśnia, że ok. 10 lokalizacji jest już zarezerwowanych i przekonuje, że z pozyskaniem kolejnych 10 salonów nie powinno być problemu.
- Wszystkie nasze salony realizują założone plany sprzedażowe – zapewnia Piotr Kociołek. – Wraz z rozwojem firmy i poszerzeniem asortymentu nadszedł czas na ekspansję w większych miastach, co już ma miejsce. Mamy salony w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu. Teoretycznie nie interesują nas lokalizacje w miastach do 30 tys. mieszkańców, jeśli jednak zobaczymy w nich duży potencjał handlowy, to nie odmówimy współpracy - dodaje.
Potencjalni franczyzobiorcy w biznes z Pako Lorente muszą zainwestować minimum 50 tys. zł. Wszystkie lokale firmy powinny mieć powierzchnię nie mniejszą niż 80 m2. Inwestycja w lokal to póki co jedyny koszt współpracy. Pako Lorente nie pobiera opłat licencyjnych. Firma od niedawna preferuje także działalność w modelu dezpozytowym, co oznacza, że partnerzy otrzymują prowizję od sprzedanego towaru, bez konieczności inwestowania w jego zakup.
- To optymalny model współpracy dla obu stron. Partner nie musi angażować środków finansowych w zakup towaru, salon ma natomiast zagwarantowane zatowarowanie w pełną kolekcję, bez konieczności ograniczeń związanych z brakiem środków na zakup – tłumaczy menedżer. (dp)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Uwielbia upiększać kobiety, kocha zarabiać pieniądze – to tajniki sukcesu Małgorzaty Ekert, właścicielki butiku Fashion Dream Team.
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
– Postępowanie restrukturyzacyjne zmierza ku końcowi. Układ z wierzycielami spółki został podpisany – mówi Adam Miłosiński, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Gatta.
VIVE Profit chce zakończyć ten rok z siecią liczącą sto sklepów. Czy jest już blisko tej liczby?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
POPULARNE NA FORUM
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...
Sklep Z odzieżą używaną
Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?
Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.