Nie tylko w centrum i na osiedlu

Pod szyldem Stopiątki funkcjonuje 18 pizzerii. Koszt inwestycji w biznes wynosi od 50 do 100 tys. zł. Kwota obejmuje zaplecze gastronomiczne wraz z profesjonalnym sprzętem kuchennym oraz wyposażenie i wystrój sali jadalnej, kompleksowy projekt, branding lokalu oraz jego remont. Zwrot inwestycji następuje po około roku.
Poniedziałek
15.12.2014
Pizzerie Stopiątki sprawdzają się w kilku typach lokalizacji. Potwierdza to przykład lokalu w Radomiu i Ełku.
 

- 2014 rok był dla nas bardzo intensywny pod względem rozwoju sieci. Od początku stycznia otworzyliśmy 8 nowych pizzerii. W 2014 roku pojawiliśmy się w Ełku, w strefie food court największej w północno-wschodniej części kraju galerii handlowej. To zupełnie inny format, niż ten, w którym działaliśmy do tej pory. Pomysł się sprawdził, bo obroty punktu od otwarcia utrzymują się na wysokim poziomie – twierdzi Marta Kołakowska, kierownik ds. rozwoju sieci. Jak twierdzi, o miejsce w galerii starało się kilku dużych graczy z branży gastronomicznej. – Była ostra rywalizacja. Jednak to nam udało się sprostać wymogom stawianym najemcom przez centrum handlowe i pozyskać odpowiedniego partnera w tej lokalizacji

Z kolej Stopiątka w centrum Radomia prezentuje nową koncepcję wystroju wnętrza. – Zmodyfikowaliśmy jej projekt, który jeszcze mocniej nawiązuje do czasów PRL i bardziej eksponuje nasze zamiłowanie do Syreny 105. – mówi Marta Kołakowska. Franczyzodawca wprowadził nową kolorystykę lamp i krzeseł w klimacie PRL-u, kanapy rodem z Syreny 105 oraz zabawne tabliczki nawiązujące do klimatu lokali gastronomicznych tamtych czasów. – Pizzeria szybko wzbudziła zainteresowanie zarówno za strony klientów, jak i klubów kultowego samochodu. Organizujemy tam również rodzinne imprezy i przyjęcia dla dzieci.

Obie Stopiątki - w Radomiu i w Ełku - od początku działalności generowały wysokie obroty. W pierwszym miesiącu ich sprzedaż była większa o 40 proc. w stosunku do innych nowootwartych punktów – Placówki należą do młodych franczyzobiorców, zaangażowanych w biznes. Obie na starcie generują ponadprzeciętne obroty w porównaniu do innych nowych lokali. Pierwsze miesiące to dla pizzerii okres tzw. „rozbiegu” i inwestowania w lokalny marketing. Wiele naszych restauracji bardzo szybko osiąga zadowalającą sprzedaż, jednak lokale w Radomiu i w Ełku przewyższyły nasze oczekiwania – chwali się menedżerka. Według niej sukces zapewniła dyscyplina partnerów, działania według standardów sieci i rozwiązań rekomendowanych przez Stopiątkę oraz konsultacja z centralą wszystkich podejmowanych decyzji.

Każda pizzeria ma różne otoczenie. Staramy się wybierać podobne lokalizacje pod względem liczby mieszkańców oraz ich upodobań. Inaczej jednak prowadzi się biznes w galerii handlowej, w centrum miasta czy na osiedlu. Inne są godziny otwarcia oraz potrzeby potencjalnych klientów. Razem z partnerem staramy się dopasować do specyfiki miejsca i wykorzystać maksymalnie jego potencjał – mówi Marta Kołakowska. Firma wspólnie z partnerami opracowuje indywidualną strategię dla każdego punktu oraz realizuje akcje dla całej sieci.   

W 2014 roku franczyzodawca podjął działania, które miały na celu obniżenie kosztów inwestycji w biznes, zarządzania placówką oraz zwiększenia sprzedaży. Przede wszystkim spadły koszty zaopatrzenia punktów franczyzowych w produkty. Stopiątka wprowadziła napoje sygnowane własną marką w niskiej cenie dla franczyzobiorców oraz nawiązała współpracę z dystrybutorem ostrych sosów TABASCO, co również wiąże się z lepszymi warunkami zaopatrzenia. Nowy partner biznesowy pokryje koszty wymiany materiałów reklamowych, co oznacza, że franczyzobiorcy otrzymają je za darmo.  (mk)


doradca we franczyzie

POPULARNE NA FORUM

Catering dietetyczny Na Zdrowie - opłacalna inwestycja?

A widzę, że https://fitking.pl/trojmiasto/ planuje również ekspansje na Sopot, Gdynia i Elbląg (widzę to w narzędziach do analizy konkurencji).

21 wypowiedzi
ostatnia 21.01.2019
Catering dietetyczny Na Zdrowie - opłacalna inwestycja?

Na pewno jest to opłacalne widać, że teraz 'bycie fit' jest modne, a z drugiej strony ludzie nie mają czasu gotować (kilkanaście godzin w pracy, później zamiast stać...

21 wypowiedzi
ostatnia 21.01.2019
Gastronomię czeka świetlana przyszłość

Ludzie coraz bardziej przywiązują wage do tego co jedzą więc modna sa teraz jakies ekokuchnie itd.

5 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2019
Piec do pizzy - jaki wybrać ?

Na polskim rynku ostatnio pojawiły się piece do pizzy z firmy Moretti Forni. Prawdziwy top topów pieców do pizzy. Dostępne są tutaj

29 wypowiedzi
ostatnia 28.12.2018
Da Grasso - opinie o franczyzie ?

BartS i jak zdecydowałeś się? Ja ciągle myślę od Dagrasso, ale też roważam Biesiadowo i New York Pizza Department. W te dwa pozostałe koncepty dużo niższe koszty...

2 wypowiedzi
ostatnia 22.12.2018
Da Grasso - opinie o franczyzie ?

Cześć, Zastanawiam się nad franczyzą Da Grasso, czy jakiś obecny franczyzobiorca mógłby się wypowiedzieć czy warto ? Jak współpraca z centralą ? Atmosfera tejże...

2 wypowiedzi
ostatnia 23.11.2018
Gastronomia w szkole.

Witam, mój syn chodzi do szkoły Zawodowej na Ul.Gintrowskiego 38 w Warszawie, przyjrzałem się, że jest tak sklepik z żywnością. Zastanawiam się ile taka pani czy pan...

1 wypowiedzi
ostatnia 14.11.2018
Catering dietetyczny

Witam. Poszukuję franczyzy na catering dietetyczny ale nie interesuje mnie wersja gdy dostaję gotowe produkty . Mam wlasną firmę gastronomiczną i moge spokojnie sam o to...

1 wypowiedzi
ostatnia 08.11.2018