Postanowienie noworoczne - schudnąć i założyć biznes

Kluby fitness Mrs.Sporty mogą prowadzić zarówno kobiety jak i mężczyźni, chociaż oferta skierowana jest wyłącznie do płci pięknej. Każdy z partnerów musi posiadać licencje trenera, którą może zrobić w Polskiej Akademii Sportu w trakcie intensywnego kursu.
Czwartek
01.01.2015
Początek roku to okres najwyższych obrotów klubów fitness. Mrs Sporty pozyskuje wtedy wielu klientów i partnerów.
 

Według badania Eurobarometru co drugi Polak uprawia jakiś sport. Najczęściej wybieramy jazdę rowerem i taniec. W ostatnich latach dużą popularność zdobyło sobie bieganie, o czym świadczy 30 tys. uczestników ostatniego maratonu warszawskiego. O zdrowy styl życia Polaków dba, według Międzynarodowego Stowarzyszenia Fitness, ok. 4 tys. siłowni i klubów fitness. Wśród nich znajduje się Mrs.Sporty, które nad Wisłą liczy 14 franczyzowych klubów, podczas gdy na świecie działa ich ponad pół tysiąca.

- W stycznia pojawimy się m.in. w Tychach, Poznaniu Wrocławiu oraz w Katowicach – zapowiada Marta Koziarska-Anders, odpowiedzialna za międzynarodowy rozwój Mrs.Sporty, która chwali początek roku jako jeden z lepszych okresów na otwarcie klubu fitness. - Początek roku to czas wielkich postanowień: chcemy zrzucić wagę, zacząć się ruszać, mieć zgrabniejszą sylwetkę. Lista jest długa, a zapał wielki. Ale jak wiemy z doświadczenia, każdy ma w sobie wewnętrznego lenia, który po pierwszej euforii daje o sobie znać. Wówczas bardzo ważne jest wsparcie i motywacja każdej klubowiczki. Dlatego wszystkie klientki mają co 4 tygodnie indywidualne badanie kontrolne, w czasie którego analizujemy dokładnie wyniki ostatnich tygodni treningu i programu żywieniowego. Na podstawie tych informacji wyznaczamy kolejne cele. Jest to czas na rozmowę z trenerem, przeanalizowanie własnych wyników oraz na autorefleksję.

Takie podejście do klientów sprawia, że ci zrezygnują z ćwiczeń przy okazji pierwszych oznak słabej woli. Dlatego instruktorzy zajmują się nie tylko doradztwem związanych z doborem ćwiczeń i diety, ale są zarazem psychologami. Trudno będzie pozyskać lojalnych klientów przez niemiecki McFit i brytyjski CityFit, które właśnie wchodzą do Polski. To całodobowe siłownie, w których personel jest bardzo ograniczony, a użytkownik jest zwykle zostawiony sam sobie lub z instruktorem na ekranie monitora. Z drugiej strony zaletą zagranicznych sieci są lokalizacje w centrum miasta i ich dostępność o każdej porze dnia i nocy.

- To właśnie odróżnia Mrs.Sporty od innych klubów fitnesowych, gdzie z zasady jesteśmy bardzo anonimowymi klientami – twierdzi Marta Koziarska-Anders. - Cała nasza usługa bazuje na bardzo indywidualnej opiece i doradztwie. Wybierając partnerów testujemy ich umiejętności interpersonalne. Uczestniczymy również przy wyborze personelu do klubów. Dla nas, oprócz fachowej wiedzy, liczy się także otwartość, komunikatywność oraz fakt, ze nasi pracownicy musza po prostu kochać kontakt z drugim człowiekiem. Mówimy o tym już w trakcie podstawowego szkolenia.

Marketing w pocie czoła

Biorąc pod uwagę dużą konkurencję wśród klubów fitness, te muszą sporo inwestować w swoją promocję. Wygląda to podobnie, jak w przypadku restauracji. Jeśli widzimy dużą liczbę klientów, to znaczy, że warto trenować w tym klubie.
- Zanim otworzymy klub, każde otwarcie poprzedzone jest 8-tygodniowym okresem przedsprzedaży, w czasie której, dzięki silnej lokalnej kampanii marketingowej, nasi partnerzy zapełniają swój klub już w ok 40 proc. Taki wynik osiągają dzięki sprzedaży umów członkowskich, co pozwala na bardzo szybkie generowanie przychodów od razu po otwarciu klubu. W Mrs.Sporty korzystamy z dystrybucji ulotek, publikacji ogłoszeń prasowych, wizualizacji zewnętrznej i wewnętrznej klubu. Posiadamy stronę internetową, a na niej nasi partnerzy mogą podpiąć własną podstronę. Zajmujemy się pozycjonowaniem tej strony i korzystamy z usług e-PR. Bardzo silnym źródłem pozyskiwania nowych klubowiczek są polecenia – dodaje menedżerka. (dw)


Daniel Wilk
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Otwieramy park trampolin

Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza fitness

Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...

1 wypowiedzi
ostatnia 15.12.2021
Zamiast etatu, własny salon urody

Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)

8 wypowiedzi
ostatnia 03.08.2021
Opinie o współpracy z Yasumi

Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...

4 wypowiedzi
ostatnia 03.08.2021
Gabinet kosmetyczny

Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...

33 wypowiedzi
ostatnia 15.02.2020
Trening z maszyną

Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.

19 wypowiedzi
ostatnia 15.01.2020
Zamiast etatu, własny salon urody

Jeśli tylko czuje się ktoś na siłach do rozkręcania takiego biznesu i przede wszystkim, zna się na tym to jak najbardziej.

8 wypowiedzi
ostatnia 15.01.2020
Opinie o współpracy z Yasumi

Witam. Czy współpraca z yasumi się opłaca ? Zastanawiam się nad podjęciem współpracy. Proszę o odp.

4 wypowiedzi
ostatnia 02.01.2019