Lody (Bonano) przełamane

Radosław Charubin, właściciel Lodów Bonano
Lody Bonano posiadają w Polsce prawie 200 lodziarni. Czy to nie najlepszy moment na wejście na zagraniczne rynki?
W tym roku pojawiliśmy w chorwackim Zadarze. Być może współpraca z franczyzobiorcą zaowocuje podpisaniem umowy na wyłączność na całą Chorwację. Baliśmy się początkowo, że świderki Bonano przegrają z popularnymi tam lodami gałkowymi. Nasze obawy na szczęście się nie potwierdziły. Poza tym mamy coraz więcej zapytań o współpracę od Polaków mieszkających w Niemczech i na wyspach brytyjskich, którzy chcieliby tam poprowadzić lodowy biznes.
Jak przebiegał rozwój sieci od chwili jej powstania?
Pierwsza lodziarnia Bonano powstała w 2003 roku. Pierwotne założenia zakładały, że punkty sprzedaży będą powstawały na Podlasiu, ale zainteresowanie przedsiębiorców z innych regionów Polskich przeszły moje oczekiwania. Największych przyrost lodziarni Bonano miał miejsce w dwóch ostatnich latach. W 2013 roku przybyło 50 lokali, a w 2014 roku – 75. Sieć urosła do blisko 180 lodziarni. Pod koniec minionego roku podpisaliśmy ponad 20 umów franczyzowych, ale ich dokładna liczba będzie znana wiosną. Często dotychczasowi partnerzy nie poprzestają na otwarciu jednego punktu, decydując się w następnym sezonie na rozszerzenie działalności o kolejne placówki.
Jakie są warunki współpracy z Lodami Bonano?
W zależności modelu współpracy wymagana powierzchnia wynosi 10-25 m2 przy lokalu stacjonarnym, 8 m2 jeśli myślimy o prowadzeniu wyspy lodowej w galerii handlowej. W przypadku otwierania lodziarni w istniejącym już lokalu, np. w kawiarni, potrzeba 3-5 m2. Format prowadzonego biznesu decyduje o kwocie inwestycji. Na stacjonarną lodziarnię wydamy ok. 15 tys. zł, zakładając, że dzierżawimy maszynę do produkcji lodów, a 10 tys. zł pochłoną prace remontowe lokalu. Największy wydatek wiąże się w naszej branży zakup sprzętu do robienia świderków, który kosztuje 34 tys. zł. Dlatego umożliwiamy rozłożenie płatności na dwie raty, wypożyczenie lub leasing urządzenia. Miesięczne opłaty licencyjne pobieramy tylko w okresie prowadzenia sprzedaży. Przekazujemy partnerowi projekt lokalu, niezbędną dokumentację sanitarną, projekty reklamy zewnętrznej i materiałów marketingowych. Szkolenia, które odbywają się w placówce własnej i lokalu franczyzobiorcy, obejmują poznanie receptur oraz obsługę urządzeń.
rozmawiał (dw)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Intermarché obniża ceny, So Coffee nie chce marnować jedzenia, a Multi Ice Group podlicza otwarcia. Przegląd tygodnia 10-17 lutego.
Statystyczny Kowalski zjada 5 l lodów rocznie. A pewnie mógłby nawet czterokrotnie więcej, jak np. przeciętny Amerykanin. Branża lodowa ma więc spory potencjał. Jak otworzyć lodowy biznes?
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
Na pewno taki, w którym franczyzobiorcy mogą liczyć na solidne wsparcie franczyzodawcy. Przedstawiamy kilkadziesiąt konceptów franczyzowych, w których inwestycję warto rozważyć w 2023 roku.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali