Franczyza pomaga wyjść za granicę
Buty spod znaku Kazar można w Polsce kupić w 52 sklepach. Wszystkie należą do centrali, która na rynku krajowym postanowiła nie dzielić się z franczyzobiorcami swoim biznesowym know-how. Chętnie robi to natomiast za granicą – i to całkiem odważnie, bo na początku roku Kazar zadebiutował na licencji na Bliskim Wschodzie. W styczniu pierwszy salon pod szyldem należącym do spółki z Przemyśla pojawił się w największej galerii handlowej w Abu Dhabi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Już wcześniej, bo w 2013 roku, Kazar wszedł na pośrednictwem franczyzobiorcy na rynek rumuński.
- Następne otwarcia są już zaplanowane. W kwietniu 2015 r. otwieramy kolejny salon w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, w CH Dubaj Festiwal City w Dubaju oraz pierwszy salon na Węgrzech w CH Allee Shoping Center w Budapeszcie. Maj najprawdopodobniej przyniesie kolejne otwarcie, tym razem w Wilnie – mówi Sebastian Lenard, menedżer ds. nowych rynków i ekspansji.
Kazar pozycjonuje się w segmencie premium, toteż z otwarciami celuje w prestiżowe centra handlowe, gdzie zabiega o parterowe lokalizacje w sąsiedztwie marek z wyższego segmentu.
- Tym samym zwiększamy szansę na to, że nasz docelowy klient łatwo i intuicyjnie odnajdzie nas w bogatej ofercie marek w każdym centrum handlowym – mówi Sebastian Lenard.
Całkowity koszt otwarcia nowego salonu Kazar w przeliczeniu na metr kwadratowy to inwestycja rzędu 1,3 tys. euro. Do ekspansji zagranicznej franczyzodawca szuka doświadczonych partnerów biznesowych, którzy we takim modelu współracy mogą już pochwalić się pewnymi osiągnięciami.
- Szczególnie zależy nam na franczyzobiorcach, którzy już prowadzili biznes w branży Fashion Retail lub w branży obuwniczej, ponieważ mieli możliwość poznania specyfiki rynku mody. Branża modowa, odzieżowa jest bardzo specyficzna i rządzi się własnymi prawami. Nie możemy uczyć partnerów prowadzenia biznesu od podstaw – tłumaczy Lenard. - W przypadku franczyzobiorców zagranicznych jest to wręcz niemożliwe, ponieważ to właśnie oni na bazie własnego know-how, rozwijają potencjał marki na swoim lokalnym rynku. We współpracy franczyzowej łączymy nasze doświadczenia, dlatego doświadczenie jest konieczne, aby współpraca była satysfakcjonująca i wpisywała się w oczekiwania obu stron.
Na rynku krajowym punktów pod szyldem Kazar będzie przybywać, ale powoli. W planach są otwarcia 1-2 salonów rocznie. - Rozważamy ewentualne otwarcia, jak również zmiany lokalizacji. Koniecznym warunkiem do rozbudowy sieci są nowe, atrakcyjne inwestycje w dobrych, przemyślanych lokalizacjach. Muszą one pozwolić na otwarcie salonów zgodnie z przyjętymi przez firmę standardami – podsumowuje Lenard.
Właścicielem firmy Kazar jest Artur Kazienko, od imienia i nazwiska którego marka przyjęła nazwę. W 2014 spółka zanotowała 143 mln zł przychodów, z których udało się wygenerować ok. 14 mln zł zysku.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Zanim Katarzyna Łucka została franczyzobiorczynią Blue Shadow, pracowała w sklepie tej marki przez 10 lat. Co się zmieniło, gdy została jego właścicielką?
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
4F to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Jak otworzyć sklep pod takim szyldem?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Jeśli marzysz o własnym biznesie, szukasz inspiracji lub chcesz dowiedzieć się więcej o franczyzie – teraz jest idealny moment, by działać!
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...