Butik na trzy fronty
Na rynku odzieżowym możemy dostrzec dwa odmienne trendy. H&M i Reserved stawiają na różnorodność i wprowadzają do swojej kolekcji odzież sportową. Wchodzą tym samym jedną nogą na rynek specjalistycznej odzieży, gdzie funkcjonują takie marki jak Adidas czy Asics. Podobną strategię obrał Butik I Like.
- Każda kobieta znajdzie w naszej ofercie ubrania na każdą okazję. Taka myśl przyświecała stworzeniu kilku kolekcji pod jedną marką. Klientki mogą kupić zarówno sukienkę na wieczorne wyjście, jak i spodnie do biegania - wyjaśnia Grzegorz Polak, dyrektor ds. rozwoju marki.
Rue Paris to linia ubrań inspirowanych paryską modą. Łączy najnowsze trendy z klasyką i elegancją. Inspirowana stylem ulicy jest linia Forever Pink. Strój odpowiedni na spacer bądź zajęcia fitness znajdziemy w dziale For Fitness.
Zatowarowanie butików odbywa się za pośrednictwem centrali. Dobór asortymentu uzależniony jest od powierzchni sklepu.
- Osoby odpowiedzialne za dobór towaru biorą pod uwagę również sugestie franczyzobiorcy. Jesteśmy otwarci na współpracę i dialog z naszymi partnerami - zapewnia Grzegorz Polak.
Personel franczyzobiorcy bierze udział w szkoleniu sprzedażowym - przed otwarciem sklep oraz w trakcie trwania współpracy. Właściciel sklepu otrzymuje towar w komis, czyli bez żadnych opłat. W przypadku Butiku oznacza to wpłatę kaucji w wysokości minimum 20 tys. zł. Niesprzedana odzież wraca do centrali podczas kolejnego planowanego zatowarowania. Podobnie działa depozyt. W tym przypadku otrzymujemy towar również bez ponoszenia kosztów. Uiszczamy za niego opłatę z utargu pod koniec okresu rozliczeniowego.
Firma pomaga także w pozyskaniu atrakcyjnej lokalizacji. - Czasem to przedstawiciele centrów handlowych zgłaszają się do nas z propozycją wynajęcia powierzchni. Możemy dzięki temu zaoferować nowemu franczyzobiorcy gotową lokalizację i konkurencyjną cenę najmu, którą wynegocjowaliśmy - mówi menedżer. To ważne, zwłaszcza w świetle danych przedstawionych przez firmę PMR w raporcie "Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2014-2019". Co piąta firma z branży odzieżowej za barierę w prowadzeniu biznesu uznała właśnie wysoki koszt najmu.
Franczyzodawca stawia na rozwój w centrach handlowych dużych miastach, takich jak Gdańsk, Białystok, Lublin czy Katowice. Minimalny koszt inwestycji związany z aranżacją sklepu to 900 zł netto/m2.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Zanim Katarzyna Łucka została franczyzobiorczynią Blue Shadow, pracowała w sklepie tej marki przez 10 lat. Co się zmieniło, gdy została jego właścicielką?
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
4F to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Jak otworzyć sklep pod takim szyldem?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Jeśli marzysz o własnym biznesie, szukasz inspiracji lub chcesz dowiedzieć się więcej o franczyzie – teraz jest idealny moment, by działać!
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...