Quiosque poszuka klientek w Legionowie

70 proc. kolekcji Quiosque szyje w polskich szwalniach.
Sobota
21.03.2015
Odzieżowa marka otwiera coraz więcej sklepów, ale nie tyle, ile planował franczyzodawca rok temu.
 

Quiosque to jedna z bardziej doświadczonych polskich marek na rynku. Jej historia sięga dwie dekady wstecz. Firma chce trafiać w gusta kobiet, które dobierając ubrania chcą łączyć elegancję z nowoczesnością. Ta odzież ma sprawdzić się zarówno podczas oficjalnej uroczystości, jak i rodzinnego spotkania. Od marca na zakupy w sklepie Quiosque będą mogły wybrać się mieszkanki Legionowa. 
- O wyborze Legionowa na miejsce otwarcia kolejnego salonu zadecydowało wiele czynników. Przede wszystkim jest to duże miasto, szóste pod względem wielkości w województwie Mazowieckim. Co więcej, uważamy, że Legionowo to miejsce z ogromnym potencjałem i zapotrzebowaniem na modę, dlatego zdecydowalismy się na otwarcie sklepu właśnie tam – mówi Aleksanda Posiadła, menedżer ds. ekspansji Quiosque.

Uruchomiony w Legionowie sklep należy do franczyzobiorcy i jest 111. punktem wchodzącym w skład sieci. To oznacza, że od marca 2014 roku koncept powiększył się tylko o dwa sklepy, choć wiosną ubiegłego roku franczyzodawca zapowiadał, że wejdzie w 2015 z 115 salonami. Teraz ogranicza się do luźnych deklaracji, że do grudnia pojawi się jeszcze kilka nowych punktów.  

Salony Quiosque to miejsca, w których dominują jasne i spokojne barwy oraz drewniane wykończenia, co ma przekładać się na spokojną, stonowaną atmosferę. Salony powstają w lokalach o powierzchni 100-170 m2, w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców. Franczyzobiorca rozważający otwarcie własnego sklepu pod tym szyldem musi zainwestować ok. 2,5 tys. zł na metr kwadratowy. Ponosi też opłatę w wysokości 19,5 tys. zł za projekt architektoniczny i pomoc techniczną przy wykończeniu lokalu. Musi też przedstawić zabezpieczenie w postaci weksla in blanco oraz kaucji zwrotnej lub gwarancji bankowej na kwotę 40 tys. zł.

Rynek odzieżowy w Polsce powoli podnosi się po kryzysie, jakiego doświadczył na przełomie dekad. W 2013 roku rósł w tempie 3,6 proc., a według szacunków firmy badawczej PMR w 2014 roku dynamika może okazać się jeszcze większa.
- Stopniowa poprawa wskaźników makroekonomicznych będzie przyczyniać się do poprawy nastrojów konsumenckich i większej skłonności do zakupów, chociaż konsument nadal będzie chciał kupować 'mądrze', a więc dobry produkt w stosunkowo niskiej cenie. Do wzrostu sprzedaży będzie przyczyniać się również rosnąca świadomość ubioru i trendów modowych, także wśród mężczyzn – twierdzi starszy analityk handlu w PMR Patrycja Nalepa.


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Moodo- czy warto ?

hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...

4 wypowiedzi
ostatnia 07.05.2024
Moodo- czy warto ?

hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...

4 wypowiedzi
ostatnia 07.05.2024
Moodo- czy warto ?

hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...

4 wypowiedzi
ostatnia 07.05.2024
Klienci patrzą na metkę

dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka

38 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna

4 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...

27 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2022
Klienci patrzą na metkę

Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...

2 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2022