Redan ucieka z Rosji

Grupa Redan zamierza kontynuować rozwój sieci sklepów franczyzowych w Polsce. Do końca roku ma przybyć 20 punktów w najlepszych galeriach handlowych.
Poniedziałek
23.03.2015
Właściciel marek Top Secret, Troll i sieci TXM będzie otwierał sklepy tylko w Polsce.
 

Grupa Kapitałowa Redan zapowiedziała, że będzie wycofywać się z rynków wschodnich, które do tej pory odgrywały w firmie znaczącą rolę. W 2013 roku sprzedaż na Ukrainie i w Rosji stanowiła 29 proc. całości przychodów. Rok 2014 firma zakończyła z 19 proc. udziałem sprzedaży na rynkach wschodnich, zaś ten rok ma być pod tym względem jeszcze skromniejszy. Zgodnie z zapowiedziami wiceprezesa spółki, Bogusza Kruszyńskiego, ich udział nie powinien przekroczyć 10 proc.

- Wzrosty sprzedaży, jakie zanotowaliśmy na rynku modowym w Polsce, zostały przesłonięte przez pogorszenie wyników z zagranicznej części modowej, co jest konsekwencją sytuacji na rynkach wschodnich i dewaluacji lokalnych walut. Wobec takiej sytuacji podjęliśmy decyzję o minimalizacji tej części biznesu i skoncentrowaniu się na rozwoju bezpieczniejszej działalności w Polsce – mówił podczas konferencji prasowej Bogusz Kruszyński. - Nie chcemy całkowicie opuścić rynków wschodnich, ponieważ liczymy na to, że sytuacja polityczna szybko się unormuje. Podejmujemy jednak działania mające na celu zminimalizowanie strat – dodał wiceprezes Grupy Redan.

Straty Grupy Redan na rynkach wschodnich były w ubiegłym roku poważne. Łódzka spółka zarobiła w ubiegłym roku za granicą zaledwie 0,3 mln zł podczas gdy rok wcześniej zagraniczne sklepy przyniosły Redanowi blisko 2 mln zł zysku. Dobrze wypada za to część modowa w Polsce, w której sprzedaż w 2014 roku wyniosła 228 mln zł i to właśnie tę gałąź firma zamierza w tym roku rozwijać. Najbardziej dochodową częścią spółki cały czas jest sieć dyskontowa TXM (TextilMarket), w której sprzedaż wyniosła blisko 276 mln zł.

Grupa zamierza kontynuować rozwój sieci sklepów franczyzowych w Polsce. Do końca roku sieć ma się zwiększyć o kolejnych 20 punktów w najlepszych galeriach handlowych.
- Zamykamy nierentowne sklepy jednocześnie otwierając nowe w bardziej perspektywicznych lokalizacjach. Wszystkie nowo otwarte sklepy franczyzowe są przygotowywane zgodnie z nowym konceptem wizerunkowym, który generuje zdecydowanie wyższą sprzedaż – mówi Bogusz Kruszyński.

W tym roku Redan chce położyć większy nacisk na promocję marek modowych, a więc Top Secret, Troll i Drywash. Jesienią ruszy duża kampania promocyjna, a już wiosną marka Top Secret ma się częściej pojawiać w prasie branżowej.


POPULARNE NA FORUM

Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

Ja otworzyłem sklep z gadzętami podobny do tego http://ideadoggy.com/

32 wypowiedzi
ostatnia 21.01.2019
Salon300+ miejscowość podwarszawska

Prowadzę sklep odzieżowy ponad 300 m2 + duży magazyn. Od kilkunastu lat franczyza znanej marki odzieżowej. Dostałem wypowiedzenie franczyzy. Najchętniej wpuściłbym...

1 wypowiedzi
ostatnia 10.01.2019
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Marek Markowski bardzo prosze o pilny kontakt. Do konca tygodnia musze podjac decyzje w sprawie franczyzy Esotiq. mtroch@op.pl fb marietta. troch

25 wypowiedzi
ostatnia 02.01.2019
Diverse - kto ma (miał) problemy z tą franczyzą ?

Proszę o kontakt osoby, które prowadziły sklep franczyzowy DIVERSE i napotkały problemy we współpracy. Np. były zmuszone prowadzić sklep pomimo jego nierentowności,...

1 wypowiedzi
ostatnia 29.12.2018
Top Secret

Jak dla mnie zadziałało także to że marka zaczęła z powrotem oferować ubrania w większych rozmiarach niż 40 bo nie oszukujmy się polki nie są najmniejszymi...

1 wypowiedzi
ostatnia 04.12.2018
Aromanti opinie-otworzyć?

Co takiego?

2 wypowiedzi
ostatnia 18.11.2018
Jak założyć sklep z odzieżą

Odzież to obecnie trudna branża, widzę ile znajome zamawiają a później oddają, jak te sklepy zarabiają sama nie wiem.

13 wypowiedzi
ostatnia 17.11.2018
Sklep z tanią odzieżą sportową

Wszelki outlety są dobre, jak szuka się odzieży sportowej. tutaj nie zmienia się szybko moda.

25 wypowiedzi
ostatnia 06.11.2018