Sławomit Naskręt wcześniej był dystrybutorem sprzętu do masażu. Na branżowych targach poznał przedstawicieli Sklepu Biegacza i na tyle zainteresował go koncept, który rozwijali, że został jego pierwszym franczyzobiorcą.
– Dzięki temu, że działem według know-how franczyzodawcy, już na starcie byłem dużo dalej niż gdybym zdecydował się na samodzielne otwarcie sklepu. Klienci trafiali do mnie dzięki rozpoznawalności marki oraz wsparciu franczyzodawcy w początkowym okresie rozwoju biznesu. Nie musiałem praktycznie dokładać do interesu od pierwszych miesięcy jego istnienia. W tym roku otworzyłem drugi sklep w Poznaniu co pokazuje, że model franczyzowy w tej branży jest rentowny – mówi Sławomir Naskręt.
Pomaga też moda na sport i podzielanie pasji swoich klientów. Sławomir Naskręt biega i posiada dużą wiedzę na temat tego sportu. Pracuje w swoim sklepie jako sprzedawca. Uważa to za najlepszy sposób na poznanie preferencji i potrzeb klientów. Zdaje sobie też sprawę z tego, że do takich punktów jak Sklep Biegacza trafiają ci świadomi i najbardziej wymagający.
– Wielu początkujących biegaczy korzysta z oferty marketów i dyskontów, jednak gdy upewniają się, że bieganie to ich pasja, stawiają na markowy sprzęt dobrej jakości. Taki można kupić tylko w sklepach specjalistycznych. Coraz większa jest świadomość sportowców-amatorów na temat potrzeby indywidualnego dopasowania elementów garderoby jak np. butów, biustonosza, pulsometru czy wkładek do butów do potrzeb konkretnej osoby. Obsługa takiego klienta wymaga dużej wiedzy – mówi właściciel sklepu.
Tego samego oczekuje od swoich współpracowników. W ich rekrutacji pomaga mu centrala, która dokonuje wstępnej selekcji kandydatów. W zależności od pory roku zatrudnia od dwóch do czterech pracowników, bo bieganie to wciąż sezonowy sport.
– Wiosną jest więcej klientów – niektórzy tak jak przyroda budzą się wówczas do życia. Spora fala klientów pojawia się w sklepie krótko po nowym roku w ramach realizacji postanowień noworocznych – mówi franczyzobiorca Sklepu Biegacza.
W swoim sklepach Sławomir Naskręt sprzedaje nie tylko buty i ubrania. Stara się pomagać klientom w rozwoju ich biegowej pasji:
– Co roku organizujemy treningi przygotowujące do wiosennego Orlen Warsaw Marathon. Od tego roku ruszamy z organizacją stałych programów treningowych. Celem zajęć jest nie tylko sterowanie treningiem biegowym uczestników, ale też rozwój ich sprawności ogólnej, edukacja dotycząca odżywiania i profilaktyki przeciw kontuzjom, danie możliwości przetestowania sprzętu dostępnego w sklepie oraz ciągłe dopingowanie i dbałość o wysoką motywację w grupie – mówi Naskręt.
Franczyzodawca Sklepu Biegacza planuje otwarcia kolejnych sklepów – obecnie w sieci działa ich 13, w tym cztery należą do franczyzobiorców. Koszt inwestycji w sklep wynosi 300 tys. zł.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Jazda samochodem, może i wygodna, ale coraz bardziej kosztowna. Ceny paliw idą w górę i nie wiadomo, jak bardzo zdrożeją. Alternatywą jest tańszy w utrzymaniu rower. Czy popyt na jednoślady to gwarancja udanego biznesu?
Odzież z metką Bergson znają wielbiciele aktywnej turystyki i sportów outdoorowych. Teraz marka chce sprzedawać ją także w sklepach franczyzowych.
– Z rodziną podobno najlepiej wychodzi się na zdjęciu. A my prowadzimy razem biznes. I dobrze zarabiamy – mówi Maja Włoszczowska, wicemistrzyni olimpijska, która wspólnie z mamą i bratem prowadzi firmę Quest, produkującą profesjonalną odzież sportową.
Lasy i parki pełne biegaczy, ulice miast zamykane na czas maratonów – oto Polska Anno Domini 2017. Podczas gdy jedni ruszyli się zza biurek, by w pocie czoła spalać kalorie, inni postanowili zrobić na tym interes.
Ważniejsze jest, żeby franczyzobiorca sklepu Go Sport miał doświadczenie w biznesie niż lubił sport - mówi Joanna Karda, dyrektor rozwoju GO Sport.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
POPULARNE NA FORUM
hala sportowa
mega fajny pomysł! no więc tak, jeśli chcesz stworzyć obiekt sportowy, to pewnie warto byłoby skonsultować się z kimś, kto się na tym zna. może poszukaj w okolicy...
Polska biega. Kto na tym zarabia?
Producenci elektroniki też na tym zarabiają tworząc takie, nota bene całkiem fajne, opaski:)
hala sportowa
Poszukaj na forum sportowe fakty. Polecam
hala sportowa
mam pomysł na stworzenie obiektu sportowego u siebie w okolicy, czy znacie jakiś speców którzy pomogli by mi to od zera stworzyć?
Polska biega. Kto na tym zarabia?
Najważniejsze, że dużo osób dzięki aplikacji zaczęło biegać. Myślę, że z czasem chętnych będzie jeszcze więcej.
nice
hello
Mistrzowski Bus- ktoś coś słyszał?
Jest to kolekcja klocków konstrukcyjnych i unikatowych figurek nawiązujących do mistrzostw świata w piłce nożnej Rosja 2018. W kolekcji znajdują się zeszyty, klocki do...
Polska biega. Kto na tym zarabia?
Bardzo ciekawe są różne aplikacje do biegania. Na pewno ułatwiają zadanie i pomagają mierzyć efekty.