W Redanie franczyza przegrywa z siecią własną
Grupa Redan podała wyniki finansowe, jakie uzyskała we wrześniu. Końcówka lata okazała się dla spółki dobrym okresem. We wrześniu obroty grupy wzrosły o 8 proc. i sięgnęły 45 mln zł.
– Poprawa obrotów została osiągnięta zarówno w części dyskontowej oraz krajowej sieci Top Secret – mówi Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan.
Część modową grupy tworzą marki Top Secret, Troll i Drywash. Sieci te rozwijane są przy wykorzystaniu franczyzy. Ich sprzedaż na rynku krajowych wyniosła we wrześniu 15 mln zł i była wyższa o 16 proc. od uzyskanej we wrześniu 2014 r. Znacznie gorzej było za granicą, gdzie spadki sprzedaży sięgnęły 40 proc., na co w dużej mierze miał wpływ kryzys na Ukrainie. Łączna wartość sprzedaży towarów na rynku modowym Grupy Redan we wrześniu 2015 r. wyniosła 18 mln zł i była wyższa o 1 proc. od osiągniętej we wrześniu 2014 r. – W sklepach porównywalnych segmentu modowego, czyli działających ponad 12 miesięcy, we wrześniu zanotowaliśmy kilkuprocentowy wzrost sprzedaży. Uwzględniając jednak prowadzoną w tym okresie kampanię reklamową osiągnięte dynamiki są znacząco poniżej naszych oczekiwań – powiedział Bogusz Kruszyński.
Sprzedaż w części modowej rosła szybciej, niż w dyskontowej, ale to dyskonty TXM textilmarket notują wyższe przychody. We wrześniu sięgnęły one 26 mln zł, czyli o 13 proc. więcej niż w zeszłym roku. Dyskonty nie są udostępniane franczyzobiorcom – ich rozwojem zajmuje się centrala.
– Mimo niekorzystnych we wrześniu warunków pogodowych związanych z wysokimi temperaturami, które nie sprzyjały zakupom odzieży jesiennej, w sieci TXM textilmarket konsekwentnie, tak jak w poprzednich miesiącach, zrealizowaliśmy wysoki przyrost sprzedaży – twierdzi Lech Przemieniecki, prezes TXM.
Od stycznia do września przychody TXM w ujęciu rok do roku poprawiły się o 14 proc. i wyniosły 217 mln zł. W tym czasie sprzedaż sektora modowego wzrosła o 17 proc. i sięgnęła 144 mln zł.
Najliczniejszą spośród franczyzowych marek Redanu jest Top Secret, w skład którego wchodzi ponad 150 sklepów (głównie franczyzowych). Sklepy tej sieci otwierane są na powierzchni od 120 do 300 m2, a inwestycja w remont i aranżację lokalu według standardu franczyzodawcy wymaga nakładów finansowych w wysokości ok. 700 zł na m2. Lokal można otworzyć w miejscowości zamieszkanej przez co najmniej 20 tys. mieszkańców, zarówno przy ulicy handlowej, jak i w galerii.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Jak rozwija się sieć Top Secret z nowym właścicielem? Franczyzobiorcy mogą sprzedawać jedną markę, albo zdecydować się na dwie.
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Sfinksowi rośnie sprzedaż, choć spada liczba restauracji, za to Duży Ben przyspiesza tempo otwarć. Przegląd tygodnia 6-13 maja.
Zdrowa Krowa i Frentzza – Pizza & Friends otworzyły nowe lokale. Redan chce uniezależniać się od Top Secret. Przegląd tygodnia 15-22 kwietnia.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...