Lodziarnie marki Lody Bonano można otwierać w kilku formatach. Uruchomienie lokalu stacjonarnego to koszt ok. 16 tys. zł. O wiele mniej będzie kosztować natomiast uruchomienie samego okienka sprzedażowego.
Poniedziałek
08.02.2016
Kiedy Maciej Siniło otwierał pierwsze punkty Lodów Bonano, pracował jeszcze w korporacji. Teraz rzucił etat i planuje kolejne inwestycje we franczyzie.
 

Maciej Siniło ma wieloletnie doświadczenie w bankowości.
– Pracowałem w korporacji. Ale od zawsze chciałem założyć własną firmę – opowiada. – Razem z kolegą, Szymonem Odjasem, mieliśmy na to odłożone pieniądze. Szukałem biznesu o szybkiej stopie zwrotu.
Pan Maciej sprawdzał różne systemy franczyzowe, obserwował rynek. Jako że sam pochodzi z Białegostoku, to nic dziwnego, że wpadła mu w oko oferta także wywodzących się z tego miasta Lodów Bonano. Obaj ze wspólnikiem spotkali się z właścicielem sieci i po omówieniu warunków nawiązali współpracę.

Sprawdzony biznes

Razem ze wspólnikiem w 2014 roku otworzyli cztery pierwsze punkty z lodami – świderkami, sprzedawanymi z okienka. Na teren swojej działalności wybrali województwo pomorskie i kujawsko-pomorskie.
– Te cztery punkty były trochę na próbę – nie ukrywa Maciej Siniło. – Chcieliśmy się nauczyć tego biznesu. Ale też takim budżetem wtedy dysponowaliśmy. Czy nie bałem się faktu, że to tylko sezonowy interes? Nie. Sprawdziłem wszystko pod kątem liczb, możliwego zarobku. Wiedzieliśmy, no co możemy liczyć i to nas satysfakcjonowało.
Punkty ruszyły od kwietnia. Przez cały sezon pan Maciej wraz ze wspólnikiem doglądali wszystkiego. Nie było lekko, bo obaj równocześnie pracowali na etatach. Ale sezon się udał. Gdy we wrześniu podliczyli zyski, zdecydowali, że całe przeznaczą na inwestycję w kolejne punkty z Lodami Bonano. W 2015 roku uruchomili 13 nowych.
– Nie chcieliśmy po prostu przejeść tych zysków. A na życie zarobiliśmy w etatowej pracy – tłumaczy Maciej Siniło. – Tylko na kolejny sezon zatrudniliśmy już menedżerkę, która odpowiadała za prawidłowe funkcjonowanie punktów.

Lodziarnie do wyboru

Lodziarnie można otwierać w kilku formatach. Uruchomienie lokalu stacjonarnego to koszt ok. 16 tys. zł. O wiele mniejszym kosztem będzie natomiast uruchomienie samego okienka sprzedażowego. Na wyspę lodową w galerii handlowej należy natomiast przeznaczyć od 15 do 30 tys. zł. Jest też wersja Bonano Holiday, czyli sprzedaż lodów z małego kontenera lub budki, wielkości min. 5 m2. Najnowszy format to Lodobus, czyli przyczepa gastronomiczna, która sprawdzi się w kurortach turystycznych, albo na miejskich deptakach czy w parkach.
 W ofercie posiadamy dwie wersje Lodobusa: standard w cenie 80 tys. zł i premium za 90 tys. zł netto. Są to ceny busów z pełnym wyposażeniem obejmującym maszynę do lodów, granitor, ekspres, bemar, gofrownicę i monitoring – mówi Radosław Charubin, właściciel sieci Lody Bonano.  Dodatkowo w tym roku będzie można dzierżawić Lodobus za 7,9 tys. zł netto miesięcznie w wersji standard lub za 10 tys. zł netto w wersji premium.
Opłaty franczyzowe wynoszą 600 zł miesięcznie i płaci się je tylko w sezonie sprzedażowym. Wyjątkiem jest wyspa handlowa – tu opłaty w wysokości 400 zł płaci się przez cały rok.
Największy wydatek w przypadku uruchamiania lodziarni to zakup maszyny do lodów – kosztuje ok. 34 tys. zł.
Mając świadomość, że może to być dość duże, jednorazowo obciążenie finansowe, wprowadziliśmy możliwość zakupu maszyny na raty, dzierżawy urządzenia lub jego leasingowania – dodaje Radosław Charubin.

Wszystkie punkty, należące do Macieja Siniło i jego wspólnika działają wyłącznie od kwietnia do września. Wszystkie też, zgodnie z koncepcją sieci, znajdują się w niewielkich miastach do 30 tys. mieszkańców. W tym roku też się otworzą. Ale panowie postanowili jeszcze mocniej wejść w lodowy biznes.
 Zrezygnowałem z pracy. Inwestujemy w nowy koncept franczyzowy, czyli Wytwórnię Lodów „U lodziarzy”  mówi Maciej Siniło.  To marka premium, przeznaczona dla większych miast. Będziemy rozwijać oba koncepty równolegle.


ZOBACZ W KATALOGU

7 Street – Bar & Grill
Autorskie Lody Piccolo
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Biesiadowo
Bike Café
Bistro Krówka i Połówka
Bobby Burger
BoBoQ
Bosko- Lody Produkcji Własnej
Browar Pinta
Burgerownie, Pizzerie, Trattorie, Kawiarnie
Carte d’Or Cafe
Chilli Mili
Chop Chop Lody Tajskie
Coffeeloffee
Coffeeshop Company
Crazy Bubble
Crazy Piramid Pizza
Crema Caffe
Cukiernia Fit Cake
Da Grasso
Dolce Lato, Gelato...The Italian way
Domino’s Pizza
Easy Beer
Easy Wine
Erbil Doner Kebab
Express Oriental
Express Pizza – Ta prostokątna!
Fabryka Pizzy
Fornetti
Fresh Gelato
Frytki Belgijskie w Krakowie
Gloria Jean’s Coffees
Gruby Benek
Jack’s Bar & Restaurant
Koku Sushi
Kołacz na okrągło
Kreweta Tempura Bar
Krowarzywa
Kuchnia Marche
Lepione
Little Caesars Pizza
Lodolandia
Lodostrefa
Lody Bonano
Lody Marsjano
Lody Przygoda & Lavazza
Lody Smaki Natury
Makarun Spaghetti and Salad
McDonald’s
Meet & Fit – Slow Food
Mihiderka
Mini Melts
Ministerstwo Śledzia i Wódki
MOJITO LEMON
Mr Hamburger
Mr. Kebab
Naleśnikarnia Gramofon
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niezłe Bydło
Olimp
Organic Coffee & more
Pan Naleśnik
Papa John’s Pizza
Pierogarnia Stary Młyn
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Contenta
Pizzeria Stopiątka
Przystanek Pierogarnia
Red Hot Chicken
Restauracje Sphinx
Sbarro
Seta Disco, Seta Bistro
Setka Bar
Sevi Kebab
Shrimp House
So! Coffee
Stara Pączkarnia
Stava - niezawodne dowozy
Subway
Tairoll
Tel Aviv
Telepizza
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Western Chicken
Western Tortilla
Willisch
Zdrowa Krowa Slow Food Fast
Zdrowa Micha bistro piekarnia

POPULARNE NA FORUM

Catering dietetyczny Na Zdrowie - opłacalna inwestycja?

A widzę, że https://fitking.pl/trojmiasto/ planuje również ekspansje na Sopot, Gdynia i Elbląg (widzę to w narzędziach do analizy konkurencji).

21 wypowiedzi
ostatnia 21.01.2019
Catering dietetyczny Na Zdrowie - opłacalna inwestycja?

Na pewno jest to opłacalne widać, że teraz 'bycie fit' jest modne, a z drugiej strony ludzie nie mają czasu gotować (kilkanaście godzin w pracy, później zamiast stać...

21 wypowiedzi
ostatnia 21.01.2019
Gastronomię czeka świetlana przyszłość

Ludzie coraz bardziej przywiązują wage do tego co jedzą więc modna sa teraz jakies ekokuchnie itd.

5 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2019
Piec do pizzy - jaki wybrać ?

Na polskim rynku ostatnio pojawiły się piece do pizzy z firmy Moretti Forni. Prawdziwy top topów pieców do pizzy. Dostępne są tutaj

29 wypowiedzi
ostatnia 28.12.2018
Da Grasso - opinie o franczyzie ?

BartS i jak zdecydowałeś się? Ja ciągle myślę od Dagrasso, ale też roważam Biesiadowo i New York Pizza Department. W te dwa pozostałe koncepty dużo niższe koszty...

2 wypowiedzi
ostatnia 22.12.2018
Da Grasso - opinie o franczyzie ?

Cześć, Zastanawiam się nad franczyzą Da Grasso, czy jakiś obecny franczyzobiorca mógłby się wypowiedzieć czy warto ? Jak współpraca z centralą ? Atmosfera tejże...

2 wypowiedzi
ostatnia 23.11.2018
Gastronomia w szkole.

Witam, mój syn chodzi do szkoły Zawodowej na Ul.Gintrowskiego 38 w Warszawie, przyjrzałem się, że jest tak sklepik z żywnością. Zastanawiam się ile taka pani czy pan...

1 wypowiedzi
ostatnia 14.11.2018
Catering dietetyczny

Witam. Poszukuję franczyzy na catering dietetyczny ale nie interesuje mnie wersja gdy dostaję gotowe produkty . Mam wlasną firmę gastronomiczną i moge spokojnie sam o to...

1 wypowiedzi
ostatnia 08.11.2018