Zyski z budki

Fotobudki najczęściej widujemy w centrach handlowych. Ale od jakiegoś czasu są też popularne jako atrakcja na imprezach okolicznościowych, np. weselach.
– Dwa lata temu zobaczyłem taką budkę na weselu koleżanki na Pomorzu – opowiada Tomasz Mróz, współwłaściciel firmy ViewPro, franczyzodawcy fotobudek Sesja Party. V Tak się złożyło, że wkrótce zakończyłem swoją ówczesną pracę. Szukałem pomysłu na biznes. Razem z kolegą doszliśmy do wniosku, że zainwestujemy w ulepszoną wersję takich fotobudek.
Panowie najpierw sami testowali nowy biznes, wstawiając budki do domów weselnych, hoteli – czyli w miejsca, gdzie często organizowane są imprezy okolicznościowe, konferencje.
– Koncentrowaliśmy się na okolicach Warszawy, by móc szybko dojechać do budki w razie potrzeby – mówi Tomasz Mróz. – Dopiero taki przetestowany biznes postanowiliśmy udostępnić franczyzobiorcom. Nasz pierwszy partner zainwestował od razu w trzy budki. Teraz szukamy kolejnych franczyzobiorców, na terenie całej Polski.
Na stałe lub w rozjazdach
Fotobudka ma 1,7 m wysokości, w podstawie jest kwadratem 0,5 na 0,5 m. Można ją wykorzystywać na dwa sposoby. Pierwszy (budka vendingowa) polega na znalezieniu atrakcyjnego miejsca, w którym można taki automat postawić na stałe. Najlepsze są wspomniane domy weselne i hotele, ze względu na dużą częstotliwość organizowanych imprez. Budka stoi tam przez cały czas i goście mogą z niej korzystać w każdej chwili. Franczyzobiorca dostaje fotobudkę w użyczenie, płacąc licencjodawcy 5 tys. zł zwrotnej kaucji. Opłata licencyjna wynosi 8 tys. zł , a miesięczna opłata franczyzowa 150 zł netto.
– Lokalizacja powinna gwarantować zrobienie w miesiącu minimum 200-250 zdjęć – podkreśla franczyzodawca. – Jeśli po kilku miesiącach taki poziom nie zostanie osiągnięty, to lepiej poszukać innego miejsca. Franczyzodawca sam szuka lokalizacji. Rozlicza się z lokalami na zasadzie prowizji, która miesięcznie wynosi 10-15 proc.
Jedno zdjęcie zrobione w fotobudce kosztuje 5 zł więc łatwo obliczyć, że przy 200 zdjęciach miesięcznie daje to kwotę 1 tys. zł.
Druga forma to budka eventowa. Wtedy nie wstawiamy automatu w jedno miejsce, ale jeździmy z nim po imprezach: weselach, targach, studniówkach, sylwestrach itp.
– Opłata za wypożyczenie budki na trzy godziny np. podczas wesela wynosi mniej więcej 950 zł. Po odliczeniu kosztów w kieszeni zostaje nam 600-650 zł – oblicza Tomasz Mróz. – W miesiącu można obsłużyć osiem eventów.
Za użyczenie budki eventowej franczyzobiorca płaci 5 tys. zł kaucji zwrotnej. Opłata za uzyskanie licencji wynosi 6 tys. zł, a bieżąca miesięczna 100 zł netto.
– Ustawioną na stałe fotobudkę wystarczy sprawdzić raz w miesiącu, by wyjąć z niej pieniądze – zapewnia Tomasz Mróz. – Maszyna jest monitorowana zdalnie, w ten sposób można sprawdzić np. stan papieru. My udzielamy gwarancji na sprzęt, zapewniamy serwis. Ale do tej pory nie było żadnych usterek.
Ten biznes można potraktować jako dodatkowy. Jeśli ktoś chciałby jednak czerpać z niego większe zyski, to – zdaniem licencjodawcy – powinien zainwestować przynajmniej w 10 fotobudek.
ZOBACZ W KATALOGU
























PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Marka Rentabox24 działa na rynku self storage i proponuje biznes, który może dawać praktycznie pasywny dochód.
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
Polacy coraz częściej sięgają po e-papierosy. Sklep z elektronicznymi papierosami można otworzyć we franczyzie. Czy to się opłaca?
– Zakładaliśmy otwarcie pięciu punktów franczyzowych w tym roku. Już w pierwszym półroczu podwoiliśmy ten wynik – mówi Michał Małolepszy, prezes evoGroup.
Citybox24.pl tworzy sieć magazynów samoobsługowych. To biznes dla pasywnych inwestorów. Na czym polega współpraca?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Marka Quiosque do końca tego roku otworzy 20 nowych salonów. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać się franczyzobiorcą marki?
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Punkt przesyłek kurierskich
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Broker Kurierski
Do Koszałka Można coś więcej o ship center
Interes pompowany helem
Warto zajrzeć do KRS i posprawdzać z jakimi spółkami jest ten Pan powiązany - KPCG SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ...
Myjnia samochodowa z dojazdem do klienta?
Znajomi z Myjnia samochodowa Warszawa przyjeżdżają do mnie za małą dopłatą. Myślę, że jeśli zapytasz to i przyjadą do cb
Punkt przesyłek kurierskich
Ja tam jestem w miare zadowolona z franczyzy Pakersów. Są szkolenia, materiały marketingowe. Na początku jak jeszcze tego potrzebowałam zawsze mogłam zadzwonić na...
Punkt przesyłek kurierskich
To ja dodam coś od siebie. Nigdy się nie dorobicie i nie zarobicie otwierając taki biznes z pośrednikiem.
Punkt przesyłek kurierskich
O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...
Punkt przesyłek kurierskich
O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...