Mierzą siły na zamiary

Blue Shadow to rodzinna firma wywodząca się ze Śląska. Jej korzenie sięgają 2003 roku, kiedy to dwie dwie siostry, Sara i Roma Barna, postanowiły spróbować swoich sił w branży odzieżowej. Zaczynały od handlu towarami polskich i zagranicznych producentów, ale cały czas chciały wejść na rynek z własną kolekcją. Udało się to w 2012 roku. Dziś ich ubrania dostępne są w 28 sklepach, zarówno własnych, partnerskich, jak i franczyzowych.
Trzy sposoby na biznes
Na rozwój we franczyzie siostry zdecydowały się przed trzema laty. Współpracę z Blue Shadow można nawiązać w jednym z trzech modeli. Pierwszy z nich to sklep agencyjny, na którego rozwoju najbardziej zależy franczyzodawcy.
– W takiej formie współpracy, nasza firma jest właścicielem produktów ofertowych, czyli franczyzobiorca nie musi inwestować w zatowarowanie i tym samym, co najważniejsze, nie ponosi ryzyka z tym związanego. Dbamy o to, aby cały asortyment zmieniał się w cyklu około 50 dniowym, przy czym nowe modele dostarczamy minimum dwa razy w tygodniu. Tym, co nas wyróżnia, jest cykl produkcji, który trwa od 7 do 10 dni. Doradcy zatrudnieni w sklepach Blue Shadow przechodzą wstępne oraz okresowe szkolenia w naszej Akademii Blue Shadow, po których otrzymują odpowiedni certyfikat – mówi Agnieszka Falińska z sieci Blue Shadow.
Inwestycja w sklep agencyjny wiąże się z kosztem ok. 1 tys. zł/m2, zatem w przypadku lokalu o wielkości 100 m2 (to górny limit metrażu sklepu), sięgnie 100 tys. zł. Budżet na remont i urządzenie lokalu wyceniany jest zawsze indywidualnie, zależnie od stanu technicznego i wyglądu miejsca.
– Drugą formą współpracy jest możliwość prowadzenia sklepu partnerskiego. W tym wariancie partner dokonuje zakupu towaru, więc jest jego właścicielem. Może brać udział w działaniach marketingowych, jest o nich zawsze powiadamiany. Sklep partnerski działa pod szyldem Blue Shadow na wyznaczonej minimum 25 m2 strefie, która zaaranżowana jest według naszego projektu – tłumaczy Agnieszka Falińska.
Marka Blue Shadow jest jeszcze dostępna w formacie tzw. sklepu współpracującego. To dość luźna forma partnerstwa, dedykowana osobom, które chciałyby poszerzyć ofertę istniejącego o konkretne ubrania Blue Shadow.
Wyzwania i szanse
Agnieszka Falińska podkreśla, że największym wyzwaniem w prowadzeniu salony modowego jest zapewnienie wysokiego poziomu obsługi klienta.
– Ważne jest utrzymanie standardów, które trzeba realizować każdego dnia i w każdej sytuacji. Kluczem jest dobór pracowników, muszą to być osoby pasjonujące się modą i ceniące kontakt z ludźmi. To główne zadanie, które stawiamy przed naszymi kontrahentami – tłumaczy. – Mając do dyspozycji towar projektowany seriami, komplementarnie i w jednej linii stylistycznej oczekujemy nie sprzedaży, a stylizacji. Nie skupiamy się na pojedynczych elementach ubioru, lecz na pełnym wyglądzie naszych klientek.
Na rynku odzieżowym klienci cenią jakość, ale też szukają indywidualności. A ponieważ mogą coraz łatwiej porównywać ceny, to nie chcą przepłacać.
– Odzież to produkt wyjątkowy, warto by był dobrze skrojony i skierowany dla indywidualnego klienta. To bardzo ciężkie, ale i fascynujące zadanie. Tworzenie mody dla kobiet, charakteryzuje ciągłe dążenie do doskonałości przy jednoczesnym dbaniu o nowe kroje, desenie i struktury materiałów. Rynek odzieżowy jest bardzo dynamiczny – podsumowuje Agnieszka Falińska.
Do końca roku sieć Blue Shadow ma urosnąć o 10 sklepów. Docelowo franczyzodawca widzi potencjał na 100 placówek.
– Do każdego otwarcia przygotowujemy się starannie, dlatego rocznie otwieramy nie więcej niż 10-15 sklepów. Skupiamy się nad jakością funkcjonowania salonów, a nie nad ich ilością – zapewnia Falińska.
Więcej o wymogach lokalowych w sieci Blue Shadow można przeczytać w artykule Lokal wybiera franczyzodawca na portalu Lokalnabiznes.pl.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Październikowy numer "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży. Znajdziesz w nim gratisowy bilet wstępu na Targi Franczyza!
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
Wrześniowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, o czym w nim przeczytasz.
Zanim Katarzyna Łucka została franczyzobiorczynią Blue Shadow, pracowała w sklepie tej marki przez 10 lat. Co się zmieniło, gdy została jego właścicielką?
Jak dobrze wystartować z biznesem, aby firma żyła długo i szczęśliwie? Jakich błędów unikać? I czy wszystko da się zaplanować? Sprawdź we wrześniowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
– Większość naszych lokali osiąga rentowność już po pierwszym miesiącu funkcjonowania – zapewnia Robert Chmielewski z Sushi Bistro.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...