Zarobić na (cudzych) wakacjach
Turystyka to teraz gorący temat. Coraz częstsze ataki terrorystyczne powodują, że wiele osób zaczyna się zastanawiać nad bezpieczeństwem zagranicznych urlopów. Z ofert biur podróży praktycznie zniknęły kierunki, które przez długie lata znajdowały się na szczycie popularności, czyli Tunezja i Egipt. Mocno spadła liczba wyjazdów do Turcji. Ale życie nie znosi próżni. Touroperatorzy zaproponowali nowe kierunki wyjazdów i powrócili do tych nieco zapomnianych. Teraz najchętniej wybierane kraje na urlop to Bułgaria, Grecja, Hiszpania, Chorwacja. Wśród ofert coraz częściej widać Rumunię, Gruzję, Albanię, Czarnogórę.
– To na barkach organizatorów spoczywa przygotowywanie ofert. My, jako, agent turystyczny, zajmujemy się ich sprzedażą – mówi Krzysztof Czech, prezes Travel Shops. – Touroperatorzy dbają o to, by zapewniać bezpieczne kierunki wyjazdów. Zmiana destynacji jest dobra również z tego względu, że stare już się częściowo „opatrzyły”.
W biurze i w domu
Po szyldem Travel Shops działa obecnie ponad 50 biur podróży, z czego 11 otwarto w tym roku. Do sieci mogą dołączać zarówno już działające biura, jak i te nowo powstające.
– Oczywiście doświadczenie w branży bardzo pomaga w prowadzeniu tego biznesu – przyznaje Krzysztof Czech. – Ale wśród naszych partnerów mamy wiele osób, które takiego doświadczenia nie mają. Otwierają biuro, bo podróże to ich pasja, albo wypalili się w poprzedniej pracy i chcą zacząć coś nowego. Przy odpowiednim zaangażowaniu i chęci nauki jest to możliwe.
Partner Travel Shops ma do wyboru różne opcje współpracy. Może założyć biuro stacjonarne, internetowe lub zostać partnerem mobilnym. Przy czym dwie ostatnie formy partnerzy zwykle łączą ze sobą. Pracują w domu, sprzedając oferty przez internet, a oprócz tego zajmują się obsługą klientów, którzy nie chcą lub nie mają czasu przyjść do biura, ale wolą umówić się na spotkanie w domu czy w pracy.
– Partner jedzie na takie spotkanie i przedstawia im oferty. Można powiedzieć, że to klienci bardziej vipowscy – wyjaśnia Krzysztof Czech.
W zależności od wybranego formatu współpracy koszty opłaty za przystąpienie do sieci wahają się od 3 do 10 tys. zł. Podobnie zróżnicowane są też kwoty, konieczne na przygotowanie i uruchomienie biura. Według szacunków licencjodawcy, mieszczą się w widełkach od 5 do kilkunastu tys. zł. Miesięcznie franczyzobiorca płaci ok. 500 zł opłaty przeznaczonej m.in. na hosting i serwisowanie strony WWW, obsługę biura oraz 10 proc. od obrotu.
Franczyzodawca zapewnia partnerom m.in. szkolenia produktowe, sprzedażowe, z zakresu obsługi systemów operacyjnych, dostęp do ofert ponad 120 organizatorów turystyki, stronę internetową, system zarządzania sprzedażą, marketing sieci.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Franczyzodawca Travelplanet.pl zapewnia, że najlepsze salony sieci generują sprzedaż na poziomie 10 mln zł rocznie.
Paulina Młynarska mieszka na stałe w Grecji, prowadzi autorskie warsztaty „Miejsce Mocy”, na których łączy jogę ze zwiedzaniem. W tym roku rusza z nowym projektem – Villą Tatrą na Krecie, która już niedługo przywita pierwszych turystów.
Do sieci Wakacje.pl mogą przystąpić zarówno właściciele nowo otwieranych salonów, jak i agenci działający już pod innym szyldem.
Sytuację branży nieco poprawiły wakacje, ale mimo to nadal panuje w niej duża niepewność. Właściciele hoteli obawiają się ponownego zamknięcia.
Chętnych na glamping, czyli luksusowy kemping, nie brakuje. Wciąż niewiele osób decyduje się jednak otworzyć taką działalność.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
POPULARNE NA FORUM
Wakacje.pl czy się opłaca
Zastanawiam się nad franczyzą z wakacji.pl Byłby to drugi punkt tej sieci w moim mieście (200 tys. mieszkańców), lokal zwykły (nie w galerii handlowej) ale przy kilku...
Własny ośrodek wypoczynkowy nad morzem :)
ej Forumowicze! Od paru lat z mężem zastanawialiśmy się nad zakupem bądź wybudowaniem własnego ośrodka wypoczynkowego nad morzem, nic wielkie taki mini pensjonat 20-30...
Czy warto zainwestować w pensjonat, apartamenty?
Pewnie, że tak. Własny apartament to bardzo fajna sprawa, gdyż o każdej porze roku pojechać sobie możemy do niego i odpocząć od codziennych obowiązków. Z drugiej...
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?
Wynająłem samochód na kilka dni za 360 zł przez internet. Na drugi dzień pojechałem po odbiór na drugi koniec miasta i dowiedziałem się, że rezerwacja została...
Kajaki, tratwy, namioty - podróżowanie
Możecie pochwalić się miejscami do których udajecie się na wypoczynek ?
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?
Witam, jestem kolejnym klientem oszukanym przez Global. Mechanizm juz opisany wczesniej przez innych na forum. Chetnie przystapie do pozwu zbiorowego lub zawiadomienia o...
Pensjonat - warto czy nie?
Największą rolę odgrywa miejsce. Jak jest miejsce turystyczne to zawsze ma sens.
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?
Firma Global Rent a Car to najwieksze oszustwo z jakim sie spotkalam w moim 34 letnium zycziu. Wypozyczam z mezem samochody pare razy jesli nie wiecej w roku w roznych krajach...