Franczyzodawca Extrakantor.pl przekonuje, że jego placówki są wstanie zaoferować korzystniejsze kursy, niż kantory internetowe.
Niedziela
07.08.2016
Jesteśmy na dobrej drodze, by przekroczyć zakładaną liczbę otwarć - mówi Marcin Latos, właściciel Extrakantor.pl.
 

Plany rozwoju sieci Extrakantor.pl zakładały uruchomienie 10 punktów do końca 2016 roku. Czy uda się je zrealizować?
Jesteśmy na dobrej drodze. W tej chwili na rynku działają cztery nasze własne kantory i dwa franczyzowe. Pierwszy punkt we franczyzie otworzyliśmy w Sycowie pod Wrocławiem. Od niedawna działa też partnerski kantor w Ostrowie Wielkopolskim. Na dniach planujemy też otwarcie franczyzowej placówki w Szczecinie, a w sierpniu, mam nadzieję, pojawi się też punkt w Mysłowicach. Rozwijamy też sieć własną – tym roku chcielibyśmy uruchomić dwa lokale. Także do końca roku, jeśli wszystko dobrze pójdzie, pod marką Extrakantor.pl powinno działać sześć punktów własnych i dwa franczyzowe. Czyli o dwa więcej, niż zakładaliśmy.

Czy coś zmieniło się w warunkach przystąpienia do sieci?
Nie. Przyszły franczyzobiorca musi zgromadzić kapitał niezbędny do sprawnego zakupu i sprzedaży walut. Minimalna kwota na ten cel to ok. 50 tys. zł. Trzeba będzie też zapłacić 1 250 zł za wpis do rejestru działalności kantorowej. Formalności z tym związane załatwia się w Narodowym Banku Polskim. Samo urządzenie punktu Extrakantor.pl wymaga kwoty ok. 10 tys. zł. Nie pobieramy natomiast opłaty wstępnej od nowych partnerów.

Prowadzenie stacjonarnego kantoru w dobie rosnącej popularności tych internetowych to wciąż opłacalny biznes?
W naszej sieci działa kilka placówek, które handlują pomiędzy sobą. Nie musimy kupować walut w bankach, choć oczywiście franczyzobiorcy mają w tym zakresie wolną rękę. W ten sposób możemy zaoferować kursy nawet niższe od tych w internecie. Poza tym wprowadziliśmy niedawno do naszych punktów sprzedaż winiet. To z jednej strony sposób na poprawę rentowności placówek, a z drugiej – na przyciągnięcie klientów. Widzimy, że w naszych kantorach obroty w porównaniu z ubiegłym rokiem wzrosły o ok. 20 proc. Wynika to ze wzrostu rozpoznawalności marki, ale też z dobrego pozycjonowania naszych kantorów w internecie.

Rozmawiał Grzegorz Morawski


POPULARNE NA FORUM

Bank dla rodziny, biznes dla franczyzobiorcy

Jakie są wymagania wobec lokalu przy franczyzie Nest Banku (powierzchnia, ilość stanowisk etc)?

8 wypowiedzi
ostatnia 15.12.2018
Obawy odnośnie zmian

Pod koniec stycznia tego roku weszła w życie dyrektywa unijna PSD2. Dotyczyła ona zmian na rynku finansowym. Czy mieliście lub nadal macie jakieś obawy odnośnie tych...

1 wypowiedzi
ostatnia 26.11.2018
Pośrednictwo leasingowe - z którą firmą nawiązać współpracę

Witajcie, ponieważ wiele lat zajmowałem się leasingiem maszyn i pojazdów dla firm leasingowych chciałbym otworzyć własne pośrednictwo w tej branży. Wiem, że jest...

1 wypowiedzi
ostatnia 18.11.2018
W co inwestować

Może zainwestuj we własny biznes, np. kilka oddziałów franczyzowych w różnych miastach. Zatrudniasz pracowników, firma zapewnia szkolenia, system i know-how, a Ty...

3 wypowiedzi
ostatnia 13.11.2018
założenie Franczyzy banku

Franczyza Banku wiąże się z wysokimi nakładami finansowymi. Tańszą opcją jest franczyza instytucji finansowej np. KredytOK, Fines, QS itp. Warto też zastanowić się,...

6 wypowiedzi
ostatnia 13.11.2018
Zyski z leasingu

Uważam, ze słuszna decyzja. U mnie też bardziej opłaciło się skorzystać z leasingu przy zakupie maszyn do gospodarstwa. Ciężko samemu odnaleźć się wśród...

1 wypowiedzi
ostatnia 24.10.2018
Fakturowa rewolucja

Z powodzeniem korzystam z chmury faktur od kilku miesięcy. Bardzo proste w obsłudze, intuicyjne narzędzie, faktycznie ułatwia wystawianie i przesyłanie faktur.

3 wypowiedzi
ostatnia 19.10.2018
Bank dla rodziny, biznes dla franczyzobiorcy

Szanowny Panie, Nest Bank nie dyskryminuje przedsiębiorców, którzy nie posiadają doświadczenia finansowego. System partnerski Nest Banku adresowany jest do osób, które...

8 wypowiedzi
ostatnia 05.10.2018