Desigual będzie tańszy
Hiszpańska marka Desigual stawia na modę w niekonwencjonalnym stylu. Charakterystyczne hafty i wzory ubrań uchodzą za nietypowe dla sieciowych konceptów odzieżowych. Podobnie jest z wystrojem wnętrz sklepów, w których dominują oryginalne rozwiązanie aranżacyjne, jak np. butelki na suficie, kolorowe dywany i ściany. Salony powstają w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.
Pod szyldem Desigual działają trzy jednostki franczyzowe oraz cztery własne. Sieć ma też dwa punkty typu easy corner, czyli kąciki sprzedaży dostępne w sklepach multibrandowych. W lutym koncept powiększył się o sklep franczyzowy w gdyńskim centrum handlowym Riviera. Lokal ma 94 m2.
– W drugiej połowie 2016 roku przygotowujemy się do otwarcia jeszcze jednego sklepu – zapowiada Magdalena Więcław-Pettke z sieci Desigual.
Aby przyspieszyć rozwój sieci i zachęcić do współpracy nowych franczyzobiorców, franczyzodawca postanowił obniżyć kwotę inwestycji, jaką trzeba ponieść w celu urządzenia lokalu. Wcześniej wynosiła ona 750 euro za m2, teraz – 500 euro. Oprócz wydatków na aranżację wnętrza franczyzobiorca ponosi też koszty zatowarowania. W przeciwieństwie do większości franczyz modowych Desigual nie stosuje modelu depozytowego – franczyzobiorcy kupują towar na własny rachunek.
– Kwota pierwszego zatowarowania kalkulowana jest indywidualnie dla każdego punktu. Sklepy stają się rentowne po sześciu miesiącach, natomiast zwrot zainwestowanych środków ma miejsce po trzech latach – mówi Magdalena Więcław-Pettke.
Aby otworzyć nowy sklep Desigual, trzeba dysponować lokalem o powierzchni 80-120 m2. Franczyzodawcy zależy na otwarciach w topowych lokalizacjach miejskich. Najczęściej są to galerie handlowe.
Jak wynika z Raportu o franczyzie w Polsce PROFIT system, na koniec 2015 roku nad Wisłą działało 151 sieci franczyzowych z branży odzieżowej – o trzy więcej niż rok wcześniej. Zrzeszały one blisko 3,7 tys. punktów sprzedaży. Koszty inwestycji w placówkę franczyzową w branży modowej wzrosły o 29,7 tys. zł do 253,7 tys. zł netto. To przede wszystkim efekt wejścia na polski rynek nowych marek luksusowych.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Czy stylistka jest tylko dla gwiazd?
/25.06.2025
Nie trzeba być celebrytką ani szefową wielkiej korporacji, by skorzystać z usług stylistki. Kalina Kaczmarek, osobista stylistka działająca pod marką Style Doctor, zdradza, jak wygląda stylowa rewolucja w szafie zwykłego człowieka.
– Szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów – mówi Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta.
Czy opłaca się otworzyć sklep z używaną odzieżą? Trendy rynkowe pokazują, że jak najbardziej.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...