Poszukujemy franczyzobiorców z całej Polski, jednak z uwagi na specyfikę naszej działalności, preferowani są ci, którzy chcą prowadzić biznes pod naszą marką w dużym mieście, bądź w regionie, w którym znajduje się wiele korporacji.
Małgorzata Polzenius, Hutchinson Institute
Wtorek
16.08.2016
Pracodawcy coraz chętniej inwestują w szkolenia pracowników – mówi Małgorzata Polzenius, dyrektor zarządzająca Hutchinson Institute.
 

Czy opłaca się otwierać firmę w branży szkoleniowej? Jakie według pani ma ona perspektywy?
Nie mam co do tego wątpliwości, że warto. Znaczący wzrost liczby zatrudnionych osób na rynku pracy oraz popytu na pracę, powoduje, że pracodawcy chętniej inwestują w szkolenia pracowników. Poza tym pracownicy sami dbają o swój rozwój zawodowy, zapisując się na różnego rodzaju szkolenia, w tym między innymi językowe. Moim zdaniem najwięcej zmian obserwujemy właśnie w branży szkoleń językowych. Związane jest to z dużym spadkiem zapotrzebowania na kursy i lekcje językowe dla dzieci i młodzieży a wzrostem zapotrzebowania na tematyczne i profesjonalne szkolenia dla dorosłych. Konsekwencją tych zmian będzie zamknięcie wielu tradycyjnych szkół językowych, nienadążających za trendami, zapotrzebowaniem rynku i brakiem wewnętrznych szkoleń kadry lektorskiej. Zmiany te finalnie prowadzą do ugruntowania pozycji najsilniejszych firm szkoleniowych, przejęcia przez nich wielu rynków i dalszych profesjonalizacji usług. 

Firma Hutchinson Institute, którą pani zarządza, jest firmą szkoleniową, zajmującą się organizacją i prowadzeniem szkoleń z języków obcych. Czy konsekwencje zachodzących zmian dotkną również waszą firmę?
Uważam, że nas ta zmiana nie dotyczy. A to dlatego, że Hutchinson Institute oprócz klasycznych szkoleń językowych, prowadzi również szkolenia intensywne, tematyczne, branżowe, biznesowe, biznesowo-językowe, szkolenia z różnic kulturowych, piszemy programy szkoleniowe, tworzymy gry językowe. Poza tym przeprowadzamy audyty sprawdzające kompetencje językowe rekrutowanych pracowników, jesteśmy akredytowanym centrum międzynarodowych egzaminów LCCI i ETS. W naszej ofercie dominuje język angielski i niemiecki, bo takie jest zapotrzebowanie rynku, ale oczywiście prowadzimy również zajęcia innych języków m.in. rosyjski, francuski, włoski, hiszpański, polski dla obcokrajowców i inne. 

Otwieracie również placówki franczyzowe. Kto może zostać waszym partnerem i na jaką inwestycję musi się przygotować?
Dobrze byłoby, żeby potencjalny franczyzobiorca posiadał 15-20 tys. zł na start. Tyle wystarczy na opłatę licencyjną oraz wyposażenie biura. Nie narzucamy naszym partnerom konkretnego wyglądu lokalu. Specyfika naszej firmy powoduje, iż klient będzie bardzo rzadko, o ile w ogóle odwiedzał oddział. Wszystkie ustalenia z klientami, jak również same szkolenia są organizowane w siedzibach firm lub salach konferencyjnych. Biuro jest potrzebne jedynie do działań administracyjno-operacyjnych.

Poszukujemy franczyzobiorców z całej Polski, jednak z uwagi na specyfikę naszej działalności, preferowani są ci, którzy chcą prowadzić biznes pod naszą marką w dużym mieście, bądź w regionie, w którym znajduje się wiele korporacji. Od naszych partnerów oczekujemy pełnego zaangażowania oraz absolutnego przestrzegania wszystkich standardów firmy Hutchinson Institute. Umowa franczyzowa jest zawierana na dwa lata z możliwością przedłużenia za obustronną zgodą.

Rozmawiała Anna Smolińska

 

 


POPULARNE NA FORUM

Z korepetytora na dyrektora

Fajny artykuł o ciekawej historii. Trzeba przyznać, że pomysł jest dość oryginalny i na pewno jest na to zapotrzebowanie. Sama chodziłam na korepetycje z matmy, więc...

3 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018
Z korepetytora na dyrektora

Hm, ciekawe - i pracować z dziećmi mogą osoby bez przygotowania pedagogicznego? Trochę to dziwne...

3 wypowiedzi
ostatnia 05.09.2018
Szkolenia biznesowe?

Jasne, że się opłaca! W ogóle branża szkoleniowa daje dużo satysfakcji - i organizatorom, i uczestnikom :)

2 wypowiedzi
ostatnia 05.09.2018
Firma szkoleniowa - pomysły na aktywizację uczestników

Jest dużo metod - praca projektowa, case study. Dobre efekty daje też odrobina rywalizacji na zajęciach :)

5 wypowiedzi
ostatnia 05.09.2018
Półkolonie dają zysk

Fakt, na półkoloniach mozna się dorobić. Z tym, że sezonowo. Chyba, że ktoś myśli nad dodatkową organizacją także warsztatów całorocznych :)

2 wypowiedzi
ostatnia 05.09.2018
Szkolenia biznesowe?

The more taught we are the less demanding it is to settle on educated choices and our aptitudes and capacities are much looked for after by businesses. An a valid example would...

2 wypowiedzi
ostatnia 15.08.2018
Półkolonie dają zysk

Moja córka w tym roku jedzie na półkolonię do Warszawy, organizowana przez Akademię Nauki. Jest tematyczna 'Tytus, Romek i Atomek', są terminy na lipiec i sierpień. Jak...

2 wypowiedzi
ostatnia 22.05.2018
Szkolenia inżynierskie?

Moja znajoma kiedys korzystala i z tego co pamiętam to była zadowolona:)

1 wypowiedzi
ostatnia 24.04.2018