Ostra selekcja
Lokale z szyldem Zdrowa Krowa Slow Food Fast serwują burgery, przygotowane z wysokiej jakości wołowiny, pieczywa i warzyw. Koncept sprawdził się już na Śląsku, gdzie funkcjonuje od kilku lat. Stacjonarne burgerownie działają w Katowicach i Gliwicach, funkcjonują też dwa food trucki. Wszystko to jednostki własne franczyzodawcy.
– Food trucki działały wcześniej we franczyzie, ale kontrola nad nimi były utrudniona, w związku z tym przejęliśmy je we własne zarządzanie – nie ukrywa Robert Kuc, właściciel marki Zdrowa Krowa. – W naszym koncepcie bardzo ważna jest jakość. A franczyzobiorcy próbowali wprowadzać własne produkty, nie odpowiadające naszym standardom. Trudno było to na bieżąco kontrolować, bo food trucki to specyficzna działalność, co chwilę są w innym miejscu. Dlatego zrezygnowaliśmy z franczyzy w ich przypadku.
Ale nadal we franczyzie można otworzyć lokal stacjonarny. Na taką inwestycję trzeba przeznaczyć – według wyliczeń licencjodawcy – minimum 120 tys. zł. Na burgerownię potrzebny jest lokal o powierzchni przynajmniej 80 m2, w mieście powyżej 100 tys. mieszkańców. Najchętniej widziane przez franczyzodawce lokalizacje to miejsca przy ruchliwych ulicach, rynkach, głównych deptakach, w okolicach nocnych klubów, gdzie jest dużo młodzieży. W galeriach handlowych burgerownię Zdrowa Krowa można otworzyć, ale tylko poza strefą food court, by nie była kojarzona z obecnymi tam zwykle fast foodami. Opłata wstępna wynosi 15 tys. zł. W zamian franczyzobiorca otrzymuje m.in. pakiet szkoleń, obrandowanie lokalu, pomoc przy rekrutacji pracowników i otwarciu punktu, oprogramowanie POS, tzw. starter marketingowy. Miesięczna opłata to 6 proc. od obrotu, plus 2 proc. na fundusz marketingowy. Ta ostatnia opłata nie jest obowiązkowa, franczyzobiorca może sam zająć się marketingiem, według wytycznych licencjodawcy. Właściciele lokali zaopatrują się w produkty u wskazanych przez licencjodawcę dostawców.
– Trudno budować sieć opartą na produktach wysokiej jakości – mówi Robert Kuc. – Dlatego starannie segregujemy franczyzobiorców. Na 80 bardzo konkretnych rozmów ostatecznie na razie wyłoniliśmy tylko jedną osobę, która we wrześniu otworzy lokal franczyzowy w Katowicach. Ale nie chcemy rozwijać się kosztem obniżenia jakości.
Okres oczekiwania na rentowność lokalu – jak wynika z doświadczeń franczyzodawcy – wynosi od 6 do 8 miesięcy.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Co piąty franczyzobiorca Fit Cake decyduje się na otwarcie kolejnego lokalu.
– Franczyza, zwłaszcza w stabilnych i rozwijających się konceptach gastronomicznych, może znacząco zwiększyć szanse powodzenia – mówi Andrzej Pelc-Gonera, CEO Sushi Kushi.
Lodolandia & Kołacz na Okrągło wykorzystuje elastyczność oferty i szybki rebranding, by zapewnić ciągłość biznesu przez cały rok. Jak działa taki model biznesowy?
Franczyza Sahar Kebab – sprawdzony przepis na Twój sukces!
Cukiernia Sowa szuka partnerów, którzy w dłuższej perspektywie poprowadzą więcej niż jeden lokal.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Już 13 i 14 marca stadion PGE Narodowy w Warszawie stanie się miejscem jednego z najważniejszych wydarzeń w branży franczyzowej – wiosennej edycji Targów Franczyza 2025.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
Prezentujemy 15 pomysłów na biznes dla osób, które mają na inwestycję od 5 do 100 tys. zł. Podpowiadamy, jak zarabiać na prowadzeniu bloga. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić kawiarnię, wypożyczalnię aut, firmę sprzątającą, salon jubilerski oraz pole golfowe. Radzimy, co zrobić, żeby zostać franczyzodawcą.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...