Interes na frytkach

Na pomysł utworzenia punktów, serwujących frytki belgijskie z różnymi sosami Dawid Guni, twórca marki Fritt's Buddy, wpadł we Włoszech, gdzie podpatrzył sieci oferujące takie menu. Pierwszy food truck Fritt's Buddy stanął w Warszawie, obok stacji metra Świętokrzyska, w maju tego roku.
– Zaraz później uruchomiliśmy w stolicy kolejny punkt, ale źle wybraliśmy miejsce, były bardzo duże problemy z parkowaniem – przyznaje Dawid Gunia, który obecnie prowadzi Fritt's Buddy z dwoma wspólnikami. – Dlatego zamknęliśmy go, natomiast postanowiliśmy uruchomić kolejnego food trucka w Rzeszowie, skąd pochodzę.
Teraz, także w Rzeszowie, firma otwiera lokal stacjonarny. Z czasem poszerzyło się menu punktów. Oprócz frytek z sosami wykonanymi według własnych receptur, są w nim też nuggetsy z kurczaka, kanapki na ciepło i zimno, napoje. Właściciele podjęli także decyzję o dalszym rozwoju we franczyzie.
– Mamy bardzo dużo pytań od klientów o taką możliwość – wyjaśnia Dawid Gunia. – Dlatego przygotowaliśmy ofertę franczyzową.
Inwestycja we Fritt's Buddy powinna zmieścić się w granicach od 30 do 70 tys. zł. Można otwierać lokale stacjonarne, przyczepy gastronomiczne lub food trucki. Przy czym franczyzodawca głównie nastawia się na te dwa pierwsze formaty. Punkt stacjonarny, na który potrzeba powierzchni 20-45 m2, według franczyzodawcy będzie tańszy. Nowa przyczepa gastronomiczna, wraz z pełnym wyposażeniem, kosztuje ok. 40 tys. zł. Można ją kupić od licencjodawcy albo od wskazanego przez niego producenta. Opłata licencyjna wynosi 15 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 4 proc. od obrotu.
Franczyzodawca porozumiał się z marketami Auchan, Tesco, E.Leclerc i uzyskał ich zgodę na ustawienie przyczep lub food trucków na przysklepowych parkingach. Franczyzobiorcy mogą skorzystać z tej możliwości. Miesięczny czynsz najmu takiej powierzchni to od 800 do 1,5 tys. zł.
– Chcemy, by nasi franczyzodawcy mogli prowadzić działalność całoroczną, a taka lokalizacja im to zapewnia – podkreśla Dawid Gunia.
Według franczyzodawcy, punkt powinien zacząć zarabiać na koszty od drugiego miesiąca działalności. Średni obrót dzienny, jakiego można się spodziewać, to 500-700 zł.
– To nie jest dużo – przyznaje Dawid Gunia. – Więc przy jednym punkcie należy ten biznes traktować raczej jako dodatkowe źródło dochodu. Jeśli natomiast ktoś zdecyduje się na prowadzenie dwóch lub więcej punktów, może to być jego główne źródło utrzymania.
ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

W trakcie wieloletniej stagnacji w obszarze stricte ofert franczyzowych na polskim rynku franczyzowym w segmencie gastronomicznym, postanowiliśmy dokładnie zrewidować naszą ofertę.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
Carat Kebab systematycznie otwiera nowe lokale. Często łączą pod jednym dachem kilka marek tego samego franczyzodawcy.
– Na Targi Franczyza mamy dla franczyzobiorców specjalną promocję – zapowiada Kamil Woźniak, franczyzodawca Cukrem i Solą oraz Cafe Słodziak.
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali