Pracowita jesień w Blue Shadow

Blue Shadow, rodzinna firma odzieżowa wywodząca się ze Śląska, coraz śmielej poczyna sobie na rynku franczyzy. Twórczynie marki, Sara i Roma Barna, weszły na rynek z własną kolekcją w 2012 roku, dziś ich sieć liczy 24 sklepy i rozwija się poprzez sprzedaż licencji.
– Drugie półrocze 2016 roku jest dość intensywne. Otworzyliśmy dwa nowe salony Blue Shadow w ekskluzywnych centrach handlowych w Białymstoku, w Poznaniu oraz w Warszawie. Salony Blue Shadow zawitały także do Sandomierza, Kwidzyna i Grudziądza. Dbamy również o lifting naszych dotychczasowych sklepów – kilka tygodni temu salon w Skierniewicach przenieśliśmy w inne, większe i bardziej przestronne miejsce – mówi Agnieszka Falińska z sieci Blue Shadow.
W kilku miastach franczyzodawca planuje zamianę lokalizacji sklepów.
– Staramy się, by ten proces przeszedł płynnie, tak jak np. w Skierniewicach. Jednego dnia zamknęliśmy sklep usytuowany przy ulicy, a trzy dni później otworzyliśmy na nowo salon w najlepszym miejscu handlowym w mieście – mówi Agnieszka Falińska. – Nasze klientki przywiązują się do naszej marki, do tego co im mamy do zaproponowania. Wymaga to, rzecz jasna, czasu i pracy stylistów, zatem każda lokalizacja jest dla nas bardzo ważna. Wszystkie sklepy odnotowały przyrosty sprzedaży rok do roku.
Niebawem marka Blue Shadow zawita do nowo powstającej Galerii Tomaszów w Tomaszowie Mazowieckim. Kończą się też prace przygotowawcze do otwarcia salonu w Kołobrzegu w Galerii Hosso i Kościerzynie.
– Podpisaliśmy umowę w Jaworznie w Galerii Galena. Zależy nam na sklepach w Warszawie, prowadzimy równolegle kilka rozmów, mamy już wybrane lokale, w których obecnie przeprowadzamy badanie potencjału rynkowego – mówi Agnieszka Falińska.
Inwestycja w sklep agencyjny wiąże się z kosztem ok. 1 tys. zł/m2, zatem w przypadku lokalu o wielkości 100 m2 (to górny limit metrażu sklepu), sięgnie 100 tys. zł. Budżet na remont i urządzenie lokalu wyceniany jest zawsze indywidualnie, zależnie od stanu technicznego i wyglądu miejsca. Na jakie przychody można liczyć?
– W pierwszym roku, który jest czasem zapoznawania się klientek z nami oraz budowania lokalnego wizerunku marki, zyski będą pozwalały na zwrot z inwestycji z lekkim plusem. Kolejne lata będą pozwalały na zwiększenie oczekiwań – tłumaczy Agnieszka Falińska.
Franczyzodawca Blue Shadow chce otwierać nie więcej niż 10-15 sklepów rocznie. Jak przyznaje, większe tempo rozwoju mogłoby negatywnie odbić się na jakości sklepów.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Październikowy numer "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży. Znajdziesz w nim gratisowy bilet wstępu na Targi Franczyza!
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
Wrześniowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, o czym w nim przeczytasz.
Zanim Katarzyna Łucka została franczyzobiorczynią Blue Shadow, pracowała w sklepie tej marki przez 10 lat. Co się zmieniło, gdy została jego właścicielką?
Jak dobrze wystartować z biznesem, aby firma żyła długo i szczęśliwie? Jakich błędów unikać? I czy wszystko da się zaplanować? Sprawdź we wrześniowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...