Koszt tej usługi w sklepie o wielkości 200 m2 może wynieść nawet 5 tys. zł rocznie, gdyż miesięczne składki na ZAiKS, ZPAV, STO ART i SAWP to łącznie 404 zł.
Poniedziałek
03.09.2012
Badanie OBOP pokazuje, że dzięki muzyce klienci kupują więcej. Właściciel dużego sklepu wyda na odtwarzanie muzyki blisko 5 tys. zł. Jest sposób na ominięcie tak wysokiej opłaty.
 

Muzyka odtwarzana w sklepie korzystnie wpływa na samopoczucie klientów oraz ich decyzje zakupowe. Jest często najskuteczniejszym nośnikiem reklamy w miejscu sprzedaży. W 2010 roku TNS OBOP przeprowadził badanie „Wpływ muzyki na zachowania konsumentów”, w którym prawie 72 proc. Polaków zadeklarowało, że lubi chodzić do miejsc, w których obecne jest tło muzyczne.

Na polskim rynku działają cztery organizacje zbiorowego zarządzania prawami autorskimi i wykonawczymi, do których przedsiębiorcy powinni odprowadzać tantiemy za prawo do publicznego odtwarzania utworów należących do światowej bazy muzyki. Koszt tej usługi w sklepie o wielkości 200 m2 może wynieść nawet 5 tys. zł rocznie, gdyż miesięczne składki na ZAiKS, ZPAV, STO ART i SAWP to łącznie 404 zł.

LD Holding SA, właściciel marek eLDe, Sieć34 i Livio przygotował dla swoich franczyzobiorców produkt w atrakcyjnej cenie. Roczny abonament na korzystanie z usług Radio Livio kosztuje ok. 420 zł za rok, co daje 35 zł co miesiąc. To dużo taniej, niż gdyby przedsiębiorcy musieliby zapłacić 4 wymienionym instytucjom.

- Świadomość konieczności uiszczania tantiem za prawo do publicznego odtwarzania muzyki stale rośnie - mówi Sebastian Larysz, specjalista ds. audio marketingu. - Dzieje się tak za sprawą coraz wyższej aktywności OZZPA w sferze egzekwowania tantiem. Wysokie ryzyko poniesienia kosztownej kary nie jednego przedsiębiorcę zmusił do uregulowania tej kwestii. Właśnie ta sytuacja otworzyła drogę rozwoju kategorii muzyki zwolnionej z opłat, na rynku funkcjonującej jako Royality Free Music.

Tym, którzy zwlekają, bądź nie płacą tantiem warto przypomnieć, że grozi im nawet 5 lat pozbawienia wolności. Dotyczy to zarówno utworów zarejestrowanych na nośnikach audio, jak i muzyki emitowanej przez stacje radiowe.

(boa)


Bolesław Adamiec
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Wykładziny obiektowe Gdańsk

Wykładziny obiektowe Gdańsk to kluczowy element wyposażenia wielu obiektów użyteczności publicznej oraz biznesowych w Gdańsku. Charakteryzują się one wysoką...

1 wypowiedzi
ostatnia 26.04.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022