Koszt tej usługi w sklepie o wielkości 200 m2 może wynieść nawet 5 tys. zł rocznie, gdyż miesięczne składki na ZAiKS, ZPAV, STO ART i SAWP to łącznie 404 zł.
Poniedziałek
03.09.2012
Badanie OBOP pokazuje, że dzięki muzyce klienci kupują więcej. Właściciel dużego sklepu wyda na odtwarzanie muzyki blisko 5 tys. zł. Jest sposób na ominięcie tak wysokiej opłaty.
 

Muzyka odtwarzana w sklepie korzystnie wpływa na samopoczucie klientów oraz ich decyzje zakupowe. Jest często najskuteczniejszym nośnikiem reklamy w miejscu sprzedaży. W 2010 roku TNS OBOP przeprowadził badanie „Wpływ muzyki na zachowania konsumentów”, w którym prawie 72 proc. Polaków zadeklarowało, że lubi chodzić do miejsc, w których obecne jest tło muzyczne.

Na polskim rynku działają cztery organizacje zbiorowego zarządzania prawami autorskimi i wykonawczymi, do których przedsiębiorcy powinni odprowadzać tantiemy za prawo do publicznego odtwarzania utworów należących do światowej bazy muzyki. Koszt tej usługi w sklepie o wielkości 200 m2 może wynieść nawet 5 tys. zł rocznie, gdyż miesięczne składki na ZAiKS, ZPAV, STO ART i SAWP to łącznie 404 zł.

LD Holding SA, właściciel marek eLDe, Sieć34 i Livio przygotował dla swoich franczyzobiorców produkt w atrakcyjnej cenie. Roczny abonament na korzystanie z usług Radio Livio kosztuje ok. 420 zł za rok, co daje 35 zł co miesiąc. To dużo taniej, niż gdyby przedsiębiorcy musieliby zapłacić 4 wymienionym instytucjom.

- Świadomość konieczności uiszczania tantiem za prawo do publicznego odtwarzania muzyki stale rośnie - mówi Sebastian Larysz, specjalista ds. audio marketingu. - Dzieje się tak za sprawą coraz wyższej aktywności OZZPA w sferze egzekwowania tantiem. Wysokie ryzyko poniesienia kosztownej kary nie jednego przedsiębiorcę zmusił do uregulowania tej kwestii. Właśnie ta sytuacja otworzyła drogę rozwoju kategorii muzyki zwolnionej z opłat, na rynku funkcjonującej jako Royality Free Music.

Tym, którzy zwlekają, bądź nie płacą tantiem warto przypomnieć, że grozi im nawet 5 lat pozbawienia wolności. Dotyczy to zarówno utworów zarejestrowanych na nośnikach audio, jak i muzyki emitowanej przez stacje radiowe.

(boa)


Bolesław Adamiec
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022