Jedzenie na zamówienie

Serwis i aplikacja mobilna Foodpanda.pl w Polsce zadebiutowała w lutym 2013 roku. Po roku działalności umożliwia 9 milionom użytkowników zamawianie jedzenia z 1,2 tys. restauracji w całej Polsce.
Piątek
07.02.2014
Dostawa do domu może skutecznie podnieść obroty restauracji, zwłaszcza, że oprócz pizzy coraz częściej zamawiamy sushi i burgery.
 

Polacy chętnie zamawiają jedzenie z dostawą do domu, bo jest to wygodne i pozwala oszczędzić czas. Poza tym lista restauracji, które umożliwiają zamawianie swoich ulubionych dań z dostawą do domu staje się coraz dłuższa. Dowóz mają w swojej ofercie zarówno wielkie sieci restauracji m.in. Sphinx, McDonald's, DaGrasso, jak i pojedyncze restauracje, które oferują dostawę w najbliższym sąsiedztwie. Przyzwyczailiśmy się już do zamawiania jedzenia przez telefon, ale coraz częściej wykorzystujemy w tym celu strony internetowe gromadzące ofertę wielu restauracji, czy aplikacje mobilne pozwalające na złożenie zamówienia za pośrednictwem smartfonów lub tabletów. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez instytut Homo Homini na zlecenie Foodpanda.pl jedzenie do pracy albo do domu zamawia 68 proc. Polaków.

- W tej grupie coraz częściej można spotkać osoby, które oprócz telefonu, wykorzystują w tym celu internet, stanowią oni 38 proc. ankietowanych. Co prawda odsetek zamawiających wyłącznie w sieci jest jeszcze niewielki, jednak przewidujemy, że w tym roku ulegnie zwiększeniu m.in. dzięki popularyzacji smartfonów i tabletów – mówi Michał Rokosz, dyrektor zarządzający w Foodpanda.pl.

Przez internet lub telefon najczęściej zamawiają osoby w wieku 35–44 lata (32,5 proc. ankietowanych), z podobną częstotliwością po słuchawkę lub myszkę sięgają osoby w wieku 25-34 (29,5 proc.). Wbrew stereotypom, to kobiety kupują online częściej niż mężczyźni i stanowią 65 proc. zamawiających.

Azja króluje w Warszawie

Dostawca najczęściej puka do naszych drzwi z potrawami kuchni włoskiej, wśród których prym wiedzie pizza zamawiana przez blisko 62 proc. ankietowanych. Na drugim miejscu ankietowani wskazywali dania azjatyckie (sushi, chińszczyzna), które zamawia 11 proc. osób. Trzecie miejsce na podium zajęła kuchnia polska, po którą sięgało 8 proc. badanych. Zamówienia telefoniczne w zdecydowany sposób różnią się od zamówień składanych za pomocą aplikacji mobilnych, czy stron internetowych.

- Zamawiający przez telefon mogą intuicyjnie wybrać np. pizzę, jednak gdy zaoferuje im się szerszy wachlarz potraw, tak jak ma to miejsce w internecie, to ich wybory są zupełnie inne. Według naszych danych, osoby zamawiające za pomocą aplikacji mobilnych i internetu, preferują kuchnię azjatycką, na którą przypada 29 procent zamówień. Na kolejnym miejscu możemy znaleźć pizzę – 26 procent. Na 3. miejscu burgery – 22 procent, a tuż za nimi kuchnię polską – mówi Michał Rokosz z Foodpanda.pl

Zamawianie gotowych potraw przez internet dla statystycznego Polaka jest jeszcze nowością. Jednak już dziś można zauważyć zwiększone zainteresowanie takimi usługami. Nowy trend najbardziej widać w dużych miastach, wśród osób młodych. Starsze też coraz śmielej korzystają z tego udogodnienia, jednak wspomagają się jeszcze telefonem. Z czasem, również one powinny przekonać się do częstszego zamawiania wykorzystując w tym celu internet.

(mak)


Magdalena Krocz

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022