Nie zamierzamy nadmiernie rozbudowywać sieci. Przy zbyt dużej liczbie punktów nadzór nad nimi jest utrudniony, a poza tym nie moglibyśmy udzielać naszym partnerom takiego wsparcia, na jakim nam i im zależy.
Joanna Misiakowska, właścicielka Lodostrefy
Sobota
03.12.2016
Konceptów lodowych jest dużo. Ale franczyzobiorcy przy wyborze kierują się jakością produktów i doświadczeniem licencjodawcy – uważa Joanna Misiakowska, właścicielka Lodostrefy.
 

Jaki był dla Lodostrefy miniony sezon?
Zakończyliśmy go liczbą blisko 80 punktów w całej Polsce. Prawie wszyscy franczyzobiorcy zdecydowali, że zostają z nami na kolejny sezon. Niektórzy postanowili tylko zmienić lokalizacje, bo nie byli zadowoleni z poprzednich. Sądzimy, że w przyszłym roku liczba punktów Lodostrefy jeszcze się powiększy. Nie chcemy jednak otwierać więcej, niż 20 nowych. Po pierwsze dlatego, że rozsądnie dobieramy franczyzobiorców, a po drugie nie zamierzamy nadmiernie rozbudowywać sieci. Przy zbyt dużej liczbie punktów nadzór nad nimi jest utrudniony, a poza tym nie moglibyśmy udzielać naszym partnerom takiego wsparcia, na jakim nam i im zależy.

Konkurencja w branży lodowej jest coraz większa. Jak pani ją ocenia?
Owszem, na targach Franczyza 2016 można było zauważyć, jak dużo jest obecnie konceptów lodowych. Dla franczyzobiorców to dobrze – mają w czym wybierać. Sądzę jednak, że jakość produktów i doświadczenie franczyzodawcy są wciąż najważniejsze. Dlatego nie musimy się tej konkurencji obawiać.

Ile musi zainwestować franczyzobiorca Lodostrefy?
Pawilon sprzedażowy kosztuje 104 tys. zł netto. Kiedyś proponowaliśmy kilka modeli pawilonów, w różnych cenach i z różnym wyposażeniem, ale franczyzobiorcy i tak decydowali się wyłącznie na ten typ. Jest wyposażony m.in. w dwie maszyny do lodów (włoskich i świderków), granitor, można w nim przygotowywać desery lodowe, gofry, rurki z kremem. Gotowy pawilon dowozimy na miejsce, wybrane przez franczyzobiorcę, które musi gwarantować możliwość podłączenia wody i prądu. Ze swej strony mamy do zaproponowania lokalizacje pod marketami Kaufland. Dzięki porozumieniu, jakie podpisaliśmy z tą siecią, nasi franczyzobiorcy mogą ustawiać tam swoje pawilony. W tej chwili gros naszych punktów funkcjonuje właśnie przy marketach. Choć oczywiście franczyzobiorcy mogą też zdecydować się na inną lokalizacje. Nie pobieramy opłaty za przystąpienie do sieci. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 1 tys. zł, do kosztów należy doliczyć czynsz za dzierżawę gruntu pod pawilon, płacony właścicielowi działki.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska


ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab
Amori Pomodori
Atelier Herosima
Autorskie Lody Piccolo
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Beza Krówka Lody rzemieślnicze
Biesiadowo
Bike Café
Browar Korona
BuBu Bubble Tea
Cafe Słodziak
Candy Pop
Carat Kebab
Chinkalnia
Cochise Burger
Coffeeloffee
Cofix
Crazy Bubble
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
DG Restauracje
Dobra Pączkarnia
Domino’s Pizza
Donuterie
Doskoi
Easy Beer
Easy Wine
Express Pizza American Style
FABBRICA Italian Comfort Food
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Good Chicken
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni
Grande Pizza
Gruby Benek
Hotdogzna
Ice'n'go
Japanos
Kashka
Kiss Kimchi
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Kurcze Pieczone
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Lody Lida
Lviv Croissants
Makarun
Maxipizza
McDonald’s
Meron
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mniami Ice Cream
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Pączki Mamy
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria Stopiątka
Prosiak Polski Kebab & Fast Food
Ramen Shop by Sushi Kushi
Salsiccia Pizzeria Napoletana
Sayuri Sushi
SiGelato
So Coffee
Stava
Steiku Haoss
Subtilité Wine & Bar
Subway
Sulaiman Kebab
Sushi Bistro
Sushi Burrito
Sushi Kushi
Szaszłykowo
Taco Bar
Tawerna Pepe Verde
The White Bear Coffee
Tibesti 2Go
Totti Pizza Rzymska
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Western Chicken
Western Tortilla
Yum Yum Kebab
ZapieCKanki
Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta
ŻarWok
Zdrowa Krowa