Sushi kusi franczyzobiorców
Sushi Kushi to sieć sushi barów, oferująca dania kuchni japońskiej na miejscu oraz w dostawie. Pierwszy lokal powstał pod koniec 2012 roku, przy głównej ulicy Łodzi – Piotrkowskiej. Kolejne również otwierały się w Łodzi, ale wkrótce sieć wyszła poza jej granice. Dziś jest obecna w 10 polskich miastach i liczy 15 lokali. Cztery z nich otwarto w tym roku, a do końca grudnia w planach są kolejne dwa.
– Początkowo nasze produkty można było zamawiać tylko telefonicznie lub za pośrednictwem strony internetowej, a my dostarczaliśmy je do klientów – opowiada Andrzej Pelc-Gonera, prezes zarządu spółki Red Star Food Service, będącej właścicielem marki Sushi Kushi. – W miarę rozwoju sieci zdecydowaliśmy się jednak na odejście od tego modelu, na rzecz klasycznych lokali z salą konsumpcyjną. Nadal specjalizujemy się w dostawach do klienta, ale goście mogą osobiście odwiedzać wszystkie nasze restauracje.
Koncept jest przeznaczony dla miejscowości powyżej 50 tys. mieszkańców. W tej chwili franczyzodawcy najbardziej zależy na partnerach z dużych miast, szczególnie Wrocławia (gdzie już działają dwa lokale sieci) i Poznania. Choć oczywiście franczyzobiorcy z innych rejonów kraju także są mile widziani.
– Jeśli chodzi o konkretne lokalizacje, to ich atrakcyjność zależy w dużej mierze od miasta. Np. w Łodzi nasze lokale świetnie sprawdzają się zarówno w centrum, jak i na osiedlach. Podobnie jest w innych dużych miastach – dodaje Andrzej Pelc-Gonera. – Ważna jest dla nas sprawna realizacja zamówień z dostawą do klienta, więc staramy się wybierać lokalizacje dobrze skomunikowane.
Lokal powinien mieć powierzchnię minimum 70 m2. Podawana przez franczyzodawcę kwota inwestycji to ok. 140 tys. zł – ale nie uwzględnia ona kosztów remontu.
– Tego nie jesteśmy w stanie oszacować, dopóki nie zobaczymy lokalu – zastrzega Andrzej Pelc-Gonera.
Licencjodawca zapewnia wsparcie na etapie otwarcia i prowadzenia restauracji. Przygotowuje szkolenia, zarówno dla franczyzobiorców, jak i ich pracowników. Obejmują one swoim zakresem wszystkie zagadnienia związane z prowadzeniem lokalu – od procesu technologicznego i sposobu przyrządzania wszystkich dań, poprzez obsługę gości, organizację imprez, przygotowywanie cateringów, aż po metody skutecznego zarządzania lokalem gastronomicznym. Wstępna opłata licencyjna wynosi 20 tys. zł netto. Opłata franczyzowa zmienia się wraz z upływem czasu: w pierwszym miesiącu działalności franczyzobiorca nie płaci nic, przez następne pięć miesięcy po 1 tys. zł, przez kolejne pół roku po 1,5 tys. zł, a po roku współpracy opłata wzrasta do 2 tys. zł miesięcznie. Opłata marketingowa wynosi 250 zł miesięcznie. Jak podkreśla franczyzodawca, okres zwrotu z inwestycji zależy w dużej mierze od kosztów poniesionych na remont lokalu, ale dotychczas wynosił on zazwyczaj 18-24 miesięcy.
– Chociaż konkurencja w segmencie sushi barów jest niemała, to zainteresowanie kuchnią japońską wśród gości restauracji stale rośnie. W przeciwieństwie do wielu przemijających mód kulinarnych, sushi zyskało w Polsce taką popularność, że na stałe zagościło już na naszych talerzach. Przestało być luksusowym daniem dostępnym jedynie dla zamożnych gości, jemy je równie chętnie, co pizzę czy burgery – zauważa Andrzej Pelc-Gonera. – Uważam, że wciąż jest miejsce na kolejne lokale, zwłaszcza takie z ofertą dopasowaną do lokalnego rynku.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Otwierając kilka marek gastronomicznych pod jednym dachem można sporo zaoszczędzić na inwestycji. Taką możliwość daje franczyzodawca Sushi Kushi, Ramen Shop i Kiss Kimchi.
Franczyzodawca Sushi Kushi i Ramen Shop uruchamia nowy koncept franczyzowy. Lokale Kiss Kimchi będą serwować kuchnię koreańską.
W co zainwestować, aby dobrze zarobić – to pytanie nurtuje wielu z nas. Na jakie zarobki mamy szansę we franczyzie?
W październikowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" prezentujemy topowe franczyzy 2023. Poza tym przedstawiamy pomysły na biznes idealne dla kobiet. Do czasopisma dodajemy też prezent – bilet na Targi Franczyza.
Dwudziesta pierwsza edycja Targów Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki przyciąga coraz więcej interesujących wystawców. Targi najlepszych pomysłów na biznes startują 19 października i potrwają trzy dni.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Bilard jest popularną rozrywką i dość prostą grą. Trzeba kijem posłać bilę do łuzy. Kto trafia, ten wygrywa – tak samo jak w biznesie. Własny klub bilardowy może być trafną inwestycją.
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć lub poprawić jej funkcjonowanie, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...