Norauto, pod którego szyldem działa 19 sklepów i serwisów motoryzacyjnych, liczy, że dzięki zakupowi dwukrotnie powiększy swoją aktualną sieć sprzedaży i stanie się tym samym jednym z liderów polskiego rynku.
Czwartek
09.02.2017
Kolejnemu graczowi nie udało się utrzymać własnej sieci szybkich auto serwisów. Teraz zostanie ona sprzedana.
 

Serwisy Feu Vert w Polsce zmienią właściciela. 100 proc. akcji polskiego oddziału ma przejąć spółka Norauto Polska. Jeśli na transakcję zgodę wyrazi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, nowy właściciel przejmie kontrolę nad swoim nabytkiem jeszcze w marcu 2017 roku.

Decyzja o sprzedaży Feu Vert oznacza, że francuska grupa stała się kolejnym branżowym graczem, któremu na polskim rynku nie udało się utrzymać własnej sieci szybkich auto serwisów. Jedną z pierwszych marek, która rzuciła rynkowi wyzwanie, był Carman. Należąca do funduszu Innova Capital sieć w szczytowym momencie, w 2004 roku, liczyła 41 serwisów. Właściciele jednak przeinwestowali, a biznes zbankrutował. Carman poniósł ogromne koszty inwestycji we własne punkty obsługi. Budował za pożyczone, a do tego bardzo dużo wydawał na dzierżawę gruntów.

Warsztaty działające pod szyldem Carmana przejął Shell AutoServ.
– Inwestował, rozbudowywał sieć, ale nigdy nie udało mu się osiągnąć rentowności. Potem w 2008 roku Shell AutoServ został kupiony przez Feu Vert, który teraz wycofuje się z rynku – przypomina Michał Wiśniewski, dyrektor działu doradztwa we franczyzie PROFIT system. – W przeciwieństwie do nich dobrze funkcjonują franczyzowe sieci Premio i Euromaster. Bo prywatne warsztaty zrzeszone w nich są dużo bardziej elastyczne i lepiej sobie radzą na rynku, niż sieci warsztatów własnych.

Norauto, pod którego szyldem działa 19 sklepów i serwisów motoryzacyjnych, liczy, że dzięki zakupowi dwukrotnie powiększy swoją aktualną sieć sprzedaży i stanie się tym samym jednym z liderów polskiego rynku.
– Pragniemy zapewnić, że wspólnie z dyrekcją Feu Vert Polska i Feu Vert Car Service Polska będziemy wspierać cały proces tej zmiany tak, aby przeprowadzić ją sprawnie i zapewnić kontynuację świadczenia usług naszym klientom – napisała spółka w oświadczeniu.

Podobnie jak Feu Vert, a wcześniej Carman czy Shell AutoServ, Norauto w Polsce nie udziela licencji franczyzowej na swój biznes.


POPULARNE NA FORUM

Spedycja/Transport/Logistyka

No tak wybór większy ale trzeba uważać i być ostrożnym żeby trafić na dobrą firmę. My sporo się naszukaliśmy żeby znaleźć Ol-car z którym aktualnie...

9 wypowiedzi
ostatnia 12.12.2018
Chcę założyć stację paliw

Jeżeli chcecie założyć stację paliw to przygotujcie się na naprawde duże wydatki, dodatkowo działając bez wsparcia dużego koncernu paliwowego będzie trudno...

16 wypowiedzi
ostatnia 09.10.2018
Sklep motoryzacyjny

Pomysł jest dobry, kwestia jak go zrealizujesz, nawet prowadząc sprzedaż wysyłkową można dobrze wyjść na tym. 20 tyś mieszkańców jest wystarczające aby coś...

4 wypowiedzi
ostatnia 13.09.2018
Sklep motoryzacyjny

Lucart ma ponoć najtańsze ceny w polsce i dają wsparcie marketingowe. Więc to przemawia za francyzą z tą firmą właśnie. Czekam na więcej opinii.

4 wypowiedzi
ostatnia 13.09.2018
Sklep motoryzacyjny

Zorientuj się najpierw w cenach tamtego sklepu i zorientuj się jak wyglądają ceny w firmie Lucart. Z tego co się orientuję sklepy działające na zasadzie francyzy mają...

4 wypowiedzi
ostatnia 06.09.2018
Stacje Paliw

A nie lepiej otworzyć myjnie samochodową z dobrej jakości środkami czyszczącymi. Na takich rzeczach nie warto oszczędzać. Takie rzeczy z biegiem czasu się zwrócą ;)

7 wypowiedzi
ostatnia 06.09.2018
Sklep motoryzacyjny

Chcę założyć sklep motoryzacyjny. Artykuły sprzedażowe to m.in akumulatory, oleje, filtry. Myślę o francyzie, ale szukam dobrej firmy, która ma konkurencyjne ceny....

4 wypowiedzi
ostatnia 04.09.2018
Chcę założyć stację paliw

Hm, fakt, budowa stacji paliw w miejscu, gdzie takowej nie ma i jest w tym zakresie ,,luka" może się okazać żyłą złota...

16 wypowiedzi
ostatnia 04.09.2018