Koncept Czas na Herbatę liczy łącznie 49 sklepów, z czego 28 należy do franczyzodawcy, a pozostałymi zarządzają biorcy licencji.
Sobota
11.03.2017
Franczyzodawca marki Czas na Herbatę zaprojektuje sklep, pomoże w wyborze lokalizacji i wyszkoli. Ale jest coś, co zależy tylko od franczyzobiorcy.
 

Franczyza Czas na Herbatę szczególną popularnością cieszy się wśród kobiet. Ponad połowę sklepów franczyzowych marki prowadzą właśnie panie. Powody?
– Tendencja ta wynika zapewne z uwagi na nasz asortyment, który wielu osobom może kojarzyć się raczej z płcią piękną. Dodatkowo determinuje ją również fakt, iż prowadzenie sklepu z wysokogatunkową herbatą i kawą to biznes, do którego potrzebne jest odpowiednie podejście. Poza odpowiednią wiedzą wymaga on bowiem pełnego zaangażowania, pasji oraz serca, a cechy te wykazują zwłaszcza kobiety – mówi Marta Głowska, dyrektor ds. rozwoju sieci Czas na Herbatę.

Według niej sukces franczyzowej jednostki zależy w dużej od atmosfery, którą stworzy w nim właściciel.
– Choć to my odpowiedzialni jesteśmy za projekt sklepu dostosowany do wizerunku marki, jego lokalizację, spójne i efektywne działania marketingowe oraz szkolenia w zakresie zarządzania sklepem i obsługi klienta, to na nastrój miejsca wpływa już bezpośrednio jego właściciel. W tej kwestii ponownie bezkonkurencyjne są kobiety, które przenoszą umiejętność stworzenia ciepłej i domowej atmosfery z domu do pracy – tłumaczy Marta Głowska.

W 2017 roku marka Czas na Herbatę obchodzi 20-lecie istnienia na rynku. Zarządzany przez firmę Progressive koncept liczy łącznie 49 sklepów, z czego 28 należy do franczyzodawcy, a pozostałymi zarządzają biorcy licencji. Asortyment placówek tworzą wysokogatunkowe herbaty, kawy, akcesoria z nimi związane, a także różnorodne słodkości. Otwarcie licencyjnego punkt Czas na Herbatę wiążę się inwestycją w wysokości minimum 50 tys. zł. W kwocie tej zawiera się projekt lokalu oraz zakup mebli. W trakcie szkoleń franczyzodawca i jego pracownicy uczą się jak pić, zaparzać i przechowywać herbatę. Poznają też zasady uprawy i historię hebaty.

Do sieci Czas na herbatę można przystąpić też na zasadach partnerskich. W takim modelu z franczyzodawcą współpracuje 68 sklepów. To propozycja dla przedsiębiorców, którzy już prowadzą swój biznes i poszukują możliwości rozszerzenia asortymentu. Format sprawdza się przede wszystkim w mniejszych miastach i poza centrami handlowymi. W tym przypadku kwota inwestycji wyniesie min. 1 tys. zł.

Jak wynika z badania Euromonitor International, Polacy wydają na herbatę ok. 2 mld zł rocznie. Eksperci tej firmy wskazują, że coraz większą popularnością cieszą się herbaty premium, na co wpływ mają specjalistyczne sklepy. Nad Wisłą pija się głównie herbatę czarną, której udział w rynku sięga 60 proc. Drugie miejsce zajmuje herbata ziołowa, na trzecie – zielona.


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Piekarnia - franczyza

Witam z chęcią dowiem się czegoś więcej na temat prowadzenia piekarni ( franczyzy ) Putka ; Grzybki

2 wypowiedzi
ostatnia 24.02.2021
Praca licencjacka o franczyzie w branży spożywczej

Witam, Jestem w trakcie pisania pracy licencjackiej w branży spożywczej, i głównie skupiam się na franczyzach Żabki oraz Carrefour. Czy przedsiębiorcy korzystający z...

1 wypowiedzi
ostatnia 31.01.2021
Husse (sprzedaż karmy) - opinie

Polecam współpracę z firmą HUSSE w Polsce wszystko jest ok wkład na wejście nie wielki. Plusem jest to że jak znajdziesz klienta raz i wypróbuję karmę HUSSE to na 80...

11 wypowiedzi
ostatnia 07.01.2021
Husse (sprzedaż karmy) - opinie

Witam Poszukuje opinii na temat współpracy z firmą Husse. Czy ktoś może się wypowiedzieć. Dzięki i Pozdrawiam

11 wypowiedzi
ostatnia 02.12.2020
Franczyza z Carrefour

Chcesz pracować na własny rachunek. Nie masz pomysłu na biznes. Carrefour proponuje sprawdzony koncept franczyzowy w trzech formatach: Carrefour Express Convenience -...

1 wypowiedzi
ostatnia 19.10.2020
Liquider Store

Witam. Czy ktoś z państwa podzieli się opinią na temat współpracy z Liquider Store? Jestem zainteresowany, ale chcę wiedzieć jak najwięcej, czy warto, itd.? Bardzo...

1 wypowiedzi
ostatnia 01.07.2020
Piekarnia - franczyza

Cześć, jakie sieci oferują system franczyzowy, partnerski ? Gdyż chyba nie wszystko jest zamieszczone na stronie. Oskroba odpada, och wymagania w teorii są ok, ogólnie...

2 wypowiedzi
ostatnia 13.04.2020
Otwieramy stoisko z e-papierosami

czy redaktorzy czytali umowę współpracy to polecam lekturę ...są tam kary ,kary kary i jeszcze kary typowa umowa polegająca na tym że gość znajduje lokal (atrakcyjny)...

1 wypowiedzi
ostatnia 19.02.2020