Przepis na wegańskie burgery

Przekroczenie progu rentowności najpóźniej po dwóch miesiącach od otwarcia lokalu i zwrot z inwestycji niespełna po ośmiu – franczyzodawca Krowarzywa obiecuje osiągnięcie takich wyników franczyzobiorcom, którzy otworzą bar serwujący wegańskie burgery. – Nie mamy wątpliwości, że to są realne założenia, bo przecież sami posiadamy trzy lokale własne w Warszawie oraz Krakowie, a także jeden food truck. Nasi klienci od dawna pytają, kiedy pojawimy się w innych miastach. Licznie spływały też do nas pytania o możliwość podjęcia współpracy franczyzowej zarówno z Polski, jak i z zagranicy. Do decyzji o rozbudowie sieci dojrzeliśmy dopiero teraz, po czterech latach funkcjonowania na rynku – mówi Krzysztof Bożek, pomysłodawca i współwłaściciel Krowarzywa.
O gotowej ofercie franczyzowej firma poinformowała raptem kilka dni temu, i już zgłaszają się chętni, by biznes pod szyldem Krowarzywa prowadzić. I to nie tylko w Polsce.
– Rozmawiamy też z potencjalnym masterfranczyzobiorcą z Holandii – mówi Krzysztof Bożek.
Warunki współpracy dla chętnych spoza Polski będą ustalane indywidualnie, natomiast rodzimi franczyzobiorcy mogą otwierać bary Krowarzywa w lokalach o powierzchni od 50 do 150 m2 w największych miastach, najlepiej w ich centrach, przy głównych ulicach. Franczyzobiorcy Krowarzywa nie muszą być weganami, ale...
– Ważne jest jednak, żeby idea weganizmu była im bliska, a rynek znany – mówi Krzysztof Bożek.
Franczyzodawca szacuje, że inwestycja w remont i wyposażenie lokalu pochłonie ok. 200 tys. zł. Franczyzobiorca musi też uiścić jednorazową opłatę wstępną w wysokości prawie 30 tys. zł. W trakcie współpracy będzie musiał też płacić opłatę bieżącą sięgającą 7 proc. netto obrotu. Niższą opłatę wstępną, w wysokości niespełna 20 tys. zł, zapłacą ci franczyzobiorcy, którzy zdecydują się otworzyć Krowarzywa w mniejszym mieście (ale musi mieszkać w nim co najmniej 150 tys. osób).
– Wierzymy, że Krowarzywa ma potencjał również w miastach takiej wielkości. Oczywiście w ich przypadku możemy obiecać wyłączność terytorialną. Natomiast w największych miastach planujemy otworzyć nie więcej niż dwa lokale, jeden w centrum i kolejny w jednej z galerii handlowych – mówi Krzysztof Bożek.
Jego zdaniem wegańskie burgerownie mają ogromny potencjał rozwoju w całej Polsce, to wciąż nisza do zagospodarowania.
– Zauważamy, że z roku na rok coraz więcej osób szuka jedzenia, które będzie nie tylko smaczne, ale i zdrowe. Naszym dodatkowym atutem jest fakt, że proponujemy dania zdrowe, smacznie, bezmięsnie i do tego na szybko – mówi Krzysztof Bożek. Sam jest weganinem. Zdecydował się na otwarcie w 2013 roku pierwszego baru Krowarzywa, bo zauważył, że brakuje miejsc, gdzie można byłoby na szybko zjeść wegańskie jedzenie. – Do tej pory nie jest to proste. Dlatego wierzymy, że bary Krowarzywa szybko pojawią się we wszystkich największych miastach Polski – stwierdza Krzysztof Bożek.

ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Nasze puby mogą uzyskać rentowność już w pierwszym miesiącu działalności. Obroty lokali mogą spokojnie sięgać 300-400 tys. zł – mówi Kamil Przybylski, menedżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
Yurii Hulkevych trzy lata temu otworzył pierwszy w Polsce lokal franczyzowy Lviv Croissants.
PapaGyros startuje z franczyzą. Co ma do zaoferowania franczyzobiorcom?
Legendarny amerykański brand wchodzi do Polski i otwiera rynek dla inwestora z ambicją i kapitałem. Do wzięcia masterfranczyza, która może stać się jedną z największych sieci gastronomicznych w kraju.
Pizzerie są nadal chętnie otwieranym biznesem. Jakie marki franczyzowe działają w tym segmencie rynku?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali