Zarobek na autodetailingu
Firma dostrzega ogromny potencjał polskiego rynku, dlatego właśnie od naszego kraju postanowiła zacząć rozwój w Europie. Decyzja była trafna o czym świadczy rosnący poziom sprzedaży w jej polskich placówkach m.in. przy salonach dilerskich marki BMW, Lexus i Audi i Volkswagen. – W każdym miesiącu w jednym salonie BMW do Ziebarta trafia od 50 do 70 proc. nowych samochodów. Podobne wyniki osiąga placówka przy Lexusie, Audi i Volkswagenie. Miesięczna wartość usług we wszystkich punktach z tendencją wzrostową to kilkadziesiąt tysięcy złotych. Łatwo to przełożyć na wartość całego rynku – mówi Bartosz Liszkowski.
Jak twierdzi Bartosz Liszkowski, z usług autodetailingu korzystają przede wszystkim właściciele nowych samochodów klasy premium i ze średniej półki. Według raportu KPMG dla Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, w 2016 roku pierwsza grupa zanotowała sprzedaż na poziomie 52 tys. aut, natomiast druga 363. – Można oszacować, że przynajmniej połowa właścicieli aut premium i ok. 15 proc. kierowców samochodów popularnych to potencjalni zainteresowani autodetailingiem. Biorąc pod uwagę wartość pojedynczego zlecenia dla luksusowego auta, czyli ok. 1750 zł i ok. 800 zł dla samochodu średniej klasy, wartość autodetailingu w skali kraju dla całego segmentu może wynieść nawet 90-100 mln zł rocznie – mówi Bartosz Liszkowski.
To jednak tylko część możliwości rozwoju branży autodetailngu jakie stwarza rynek motoryzacyjny. Kolejnym źródłem dochodu, z którego można wygenerować ok. 200 mln zł rocznie są samochody używane. – Skłonność do inwestowania w pielęgnację i ochronę aut w tym segmencie oceniam na 5 proc. Jednak ze względu na ich wolumen w Polsce, czyli 15 mln sztuk, wartość autodetailingu oceniana jest na kilkaset milionów złotych – mówi Bartosz Liszkowski.
Na razie właściciele aut premium stanowią 90 proc. wszystkich klientów firmy Ziebart Polska. Firma stara się jednak przyciągnąć do siebie właścicieli pozostałych samochodów. – Chciałbym, żeby struktura przychodów firmy odzwierciedlała stan rynku w Polsce, a przynajmniej, aby usługi segmentu popularnych aut stanowiły 50 proc. przychodów sieci Ziebart. Nastąpi to jednak prawdopodobnie za kilka lat, gdy wiedza o autodetailingu będzie większa i wzrośnie zasięg naszej sieci – mówi Bartosz Liszkowski.
W porównaniu z rynkiem międzynarodowym, branża autodetailingu w Polsce dopiero się tu rozwija. Rynek jest rozdrobniony, a usługi zaliczane do autodetailingu realizują małe warsztaty i serwisy samochodowe przez co ich jakość jest różna. Ziebart jest pierwszym poważnym graczem w branży, który działa na polskim rynku. – Jesteśmy na początku drogi rozwoju w Polsce. Na razie Ziebart ma tu cztery placówki, jednak wkrótce otworzą się kolejne. Mamy nadzieję, że w miarę rozwoju sieci będzie rosła popularność autodetailingu. Na pewno rozwój wiedzy na ten temat utrudnia brak innych dużych firm na rynku, ale z drugiej strony mamy więcej miejsca dla siebie, co nas bardzo cieszy – mówi Bartosz Liszkowski. W miarę rozwoju rynku, jego wartość może co roku wzrastać o kilkanaście procent. Jak twierdzi prezes Ziebart Polska rozwój uzależniony jest od poziomu sprzedaży nowych aut.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Na handlu używanymi samochodami nadal można zarobić – przekonuje Dawid Błachucki, franczyzodawca marki Handlarzyki.pl.
Zanim Michał Peksa został franczyzobiorcą LucArt, sam robił w sklepach tej sieci zakupy. Jak ocenia markę patrząc na nią z drugiej strony lady?
Franczyzodawca Handlarzyki.pl zapewnia, że minimalna marża na sprzedaży używanego auta to 2-3 tys. zł, a czasem nawet dwa razy więcej.
Franczyzodawca Blinkee.city zapewnia, że inwestycja w jego biznes zwraca się przeważnie w jeden sezon.
Polacy coraz chętniej zamiast kupować samochód, decydują się na jego wynajem. Trend ten zamierza wykorzystać firma Rentis, która szuka partnerów zainteresowanych uruchomieniem nowoczesnej wypożyczalni samochodów.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Opłacalność franczyzy PKN Orlen
jeśli myślisz o wejściu w biznes z franczyzą Orlenu, to pewnie warto zacząć od jakiegoś researchu. Spróbuj skontaktować się bezpośrednio z przedstawicielami Orlenu,...
Ankieta dla posiadaczy stacji franczyzowej PKN Orlen SA
Dzień dobry, uprzejmie proszę o pomoc i wypełnienie ankiety dotyczącej opłacalności franczyzy stacji paliw PKN Orlen SA. Z góry dziękuję za poświęcony czas...
Opłacalność franczyzy PKN Orlen
Czy jest ktoś właścicielem franczyzy Orlenu i byłby w stanie mniej więcej podać jakich zysków można się spodziewać? Albo może ktoś posiada takie informacje?
Pieniądze z moto-sklepu
Rzeczywiście jest to forma biznesu która może zaciekawić wiele osób, a szczególnie warto połączyć ją np. jak ktoś ma z warsztatem samochodowym gdzie klienci na pewno...
Pieniądze z moto-sklepu
Zgadzam się, że dobrze działający biznes w branży motoryzacyjnej to LucArt który moim zdaniem jest świetną alternatywą dla osób które się tym interesują. Dają...
Pieniądze z moto-sklepu
Warto pójść w stronę franczyzy. W branży motoryzacyjnej najkorzystniejsza jest franczyza z Lucart Automotive. Wiem z doświadczenia :)
Pieniądze z moto-sklepu
To prawda wygląda bardzo obiecująco też sobie sprawdzę jak ta sieć się rozwija i jak klienci też są zadowoleni to będę miał trudne przemyślenia czy nie pójść...
Pieniądze z moto-sklepu
Chyba będę musiał sam się co do nich przekonać i sprawdzić jak to dokładnie wszystko działa i co najważniejsze czy ceny są rzeczywiście tak konkurencyjne względem...