Jak twierdzi Bartosz Liszkowski, z usług autodetailingu korzystają przede wszystkim właściciele nowych samochodów klasy premium i ze średniej półki.
Wtorek
09.05.2017
Autodetailing dopiero w Polsce raczkuje, ale wartość rynku szacowana jest na 300-400 mln zł. Ziebart, amerykański koncern wyspecjalizowany w autodetailingu, szuka franczyzobiorców.
 

Firma dostrzega ogromny potencjał polskiego rynku, dlatego właśnie od naszego kraju postanowiła zacząć rozwój w Europie. Decyzja była trafna o czym świadczy rosnący poziom sprzedaży w jej polskich placówkach m.in. przy salonach dilerskich marki BMW, Lexus i Audi i Volkswagen. – W każdym miesiącu w jednym salonie BMW do Ziebarta trafia od 50 do 70 proc. nowych samochodów. Podobne wyniki osiąga placówka przy Lexusie, Audi i Volkswagenie. Miesięczna wartość usług we wszystkich punktach z tendencją wzrostową to kilkadziesiąt tysięcy złotych. Łatwo to przełożyć na wartość całego rynku – mówi Bartosz Liszkowski.

Jak twierdzi Bartosz Liszkowski, z usług autodetailingu korzystają przede wszystkim właściciele nowych samochodów klasy premium i ze średniej półki. Według raportu KPMG dla Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, w 2016 roku pierwsza grupa zanotowała sprzedaż na poziomie 52 tys. aut, natomiast druga 363. – Można oszacować, że przynajmniej połowa właścicieli aut premium i ok. 15 proc. kierowców samochodów popularnych to potencjalni zainteresowani autodetailingiem. Biorąc pod uwagę wartość pojedynczego zlecenia dla luksusowego auta, czyli ok. 1750 zł i ok. 800 zł dla samochodu średniej klasy, wartość autodetailingu w skali kraju dla całego segmentu może wynieść nawet 90-100 mln zł rocznie – mówi Bartosz Liszkowski.

To jednak tylko część możliwości rozwoju branży autodetailngu jakie stwarza rynek motoryzacyjny. Kolejnym źródłem dochodu, z którego można wygenerować ok. 200 mln zł rocznie są samochody używane. – Skłonność do inwestowania w pielęgnację i ochronę aut w tym segmencie oceniam na 5 proc. Jednak ze względu na ich wolumen w Polsce, czyli 15 mln sztuk, wartość autodetailingu oceniana jest na kilkaset milionów złotych – mówi Bartosz Liszkowski.

Na razie właściciele aut premium stanowią 90 proc. wszystkich klientów firmy Ziebart Polska. Firma stara się jednak przyciągnąć do siebie właścicieli pozostałych samochodów. – Chciałbym, żeby struktura przychodów firmy odzwierciedlała stan rynku w Polsce, a przynajmniej, aby usługi segmentu popularnych aut stanowiły 50 proc. przychodów sieci Ziebart. Nastąpi to jednak prawdopodobnie za kilka lat, gdy wiedza o autodetailingu będzie większa i wzrośnie zasięg naszej sieci – mówi Bartosz Liszkowski.

W porównaniu z rynkiem międzynarodowym, branża autodetailingu w Polsce dopiero się tu rozwija. Rynek jest rozdrobniony, a usługi zaliczane do autodetailingu realizują małe warsztaty i serwisy samochodowe przez co ich jakość jest różna. Ziebart jest pierwszym poważnym graczem w branży, który działa na polskim rynku. – Jesteśmy na początku drogi rozwoju w Polsce. Na razie Ziebart ma tu cztery placówki, jednak wkrótce otworzą się kolejne. Mamy nadzieję, że w miarę rozwoju sieci będzie rosła popularność autodetailingu. Na pewno rozwój wiedzy na ten temat utrudnia brak innych dużych firm na rynku, ale z drugiej strony mamy więcej miejsca dla siebie, co nas bardzo cieszy – mówi Bartosz Liszkowski. W miarę rozwoju rynku, jego wartość może co roku wzrastać o kilkanaście procent. Jak twierdzi prezes Ziebart Polska rozwój uzależniony jest od poziomu sprzedaży nowych aut.


doradca we franczyzie

POPULARNE NA FORUM

Ankieta dla posiadaczy stacji franczyzowej PKN Orlen SA

Dzień dobry, uprzejmie proszę o pomoc i wypełnienie ankiety dotyczącej opłacalności franczyzy stacji paliw PKN Orlen SA. Z góry dziękuję za poświęcony czas...

1 wypowiedzi
ostatnia 04.12.2021
Opłacalność franczyzy PKN Orlen

Czy jest ktoś właścicielem franczyzy Orlenu i byłby w stanie mniej więcej podać jakich zysków można się spodziewać? Albo może ktoś posiada takie informacje?

1 wypowiedzi
ostatnia 28.10.2021
Pieniądze z moto-sklepu

Rzeczywiście jest to forma biznesu która może zaciekawić wiele osób, a szczególnie warto połączyć ją np. jak ktoś ma z warsztatem samochodowym gdzie klienci na pewno...

8 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2019
Pieniądze z moto-sklepu

Zgadzam się, że dobrze działający biznes w branży motoryzacyjnej to LucArt który moim zdaniem jest świetną alternatywą dla osób które się tym interesują. Dają...

8 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2019
Pieniądze z moto-sklepu

Warto pójść w stronę franczyzy. W branży motoryzacyjnej najkorzystniejsza jest franczyza z Lucart Automotive. Wiem z doświadczenia :)

8 wypowiedzi
ostatnia 13.03.2019
Pieniądze z moto-sklepu

To prawda wygląda bardzo obiecująco też sobie sprawdzę jak ta sieć się rozwija i jak klienci też są zadowoleni to będę miał trudne przemyślenia czy nie pójść...

8 wypowiedzi
ostatnia 01.03.2019
Pieniądze z moto-sklepu

Chyba będę musiał sam się co do nich przekonać i sprawdzić jak to dokładnie wszystko działa i co najważniejsze czy ceny są rzeczywiście tak konkurencyjne względem...

8 wypowiedzi
ostatnia 28.02.2019
Pieniądze z moto-sklepu

Rzeczywiście na sklepie motoryzacyjnym da się zarobić jednak warto mieć na początku wsparcie z góry aby wszystko działało od początki tak jak należy i abyśmy nie...

8 wypowiedzi
ostatnia 28.02.2019