Zarobek na autodetailingu

Firma dostrzega ogromny potencjał polskiego rynku, dlatego właśnie od naszego kraju postanowiła zacząć rozwój w Europie. Decyzja była trafna o czym świadczy rosnący poziom sprzedaży w jej polskich placówkach m.in. przy salonach dilerskich marki BMW, Lexus i Audi i Volkswagen. – W każdym miesiącu w jednym salonie BMW do Ziebarta trafia od 50 do 70 proc. nowych samochodów. Podobne wyniki osiąga placówka przy Lexusie, Audi i Volkswagenie. Miesięczna wartość usług we wszystkich punktach z tendencją wzrostową to kilkadziesiąt tysięcy złotych. Łatwo to przełożyć na wartość całego rynku – mówi Bartosz Liszkowski.
Jak twierdzi Bartosz Liszkowski, z usług autodetailingu korzystają przede wszystkim właściciele nowych samochodów klasy premium i ze średniej półki. Według raportu KPMG dla Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, w 2016 roku pierwsza grupa zanotowała sprzedaż na poziomie 52 tys. aut, natomiast druga 363. – Można oszacować, że przynajmniej połowa właścicieli aut premium i ok. 15 proc. kierowców samochodów popularnych to potencjalni zainteresowani autodetailingiem. Biorąc pod uwagę wartość pojedynczego zlecenia dla luksusowego auta, czyli ok. 1750 zł i ok. 800 zł dla samochodu średniej klasy, wartość autodetailingu w skali kraju dla całego segmentu może wynieść nawet 90-100 mln zł rocznie – mówi Bartosz Liszkowski.
To jednak tylko część możliwości rozwoju branży autodetailngu jakie stwarza rynek motoryzacyjny. Kolejnym źródłem dochodu, z którego można wygenerować ok. 200 mln zł rocznie są samochody używane. – Skłonność do inwestowania w pielęgnację i ochronę aut w tym segmencie oceniam na 5 proc. Jednak ze względu na ich wolumen w Polsce, czyli 15 mln sztuk, wartość autodetailingu oceniana jest na kilkaset milionów złotych – mówi Bartosz Liszkowski.
Na razie właściciele aut premium stanowią 90 proc. wszystkich klientów firmy Ziebart Polska. Firma stara się jednak przyciągnąć do siebie właścicieli pozostałych samochodów. – Chciałbym, żeby struktura przychodów firmy odzwierciedlała stan rynku w Polsce, a przynajmniej, aby usługi segmentu popularnych aut stanowiły 50 proc. przychodów sieci Ziebart. Nastąpi to jednak prawdopodobnie za kilka lat, gdy wiedza o autodetailingu będzie większa i wzrośnie zasięg naszej sieci – mówi Bartosz Liszkowski.
W porównaniu z rynkiem międzynarodowym, branża autodetailingu w Polsce dopiero się tu rozwija. Rynek jest rozdrobniony, a usługi zaliczane do autodetailingu realizują małe warsztaty i serwisy samochodowe przez co ich jakość jest różna. Ziebart jest pierwszym poważnym graczem w branży, który działa na polskim rynku. – Jesteśmy na początku drogi rozwoju w Polsce. Na razie Ziebart ma tu cztery placówki, jednak wkrótce otworzą się kolejne. Mamy nadzieję, że w miarę rozwoju sieci będzie rosła popularność autodetailingu. Na pewno rozwój wiedzy na ten temat utrudnia brak innych dużych firm na rynku, ale z drugiej strony mamy więcej miejsca dla siebie, co nas bardzo cieszy – mówi Bartosz Liszkowski. W miarę rozwoju rynku, jego wartość może co roku wzrastać o kilkanaście procent. Jak twierdzi prezes Ziebart Polska rozwój uzależniony jest od poziomu sprzedaży nowych aut.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyzodawca Handlarzyki.pl zapewnia, że minimalna marża na sprzedaży używanego auta to 2-3 tys. zł, a czasem nawet dwa razy więcej.
Franczyzodawca Blinkee.city zapewnia, że inwestycja w jego biznes zwraca się przeważnie w jeden sezon.
Marka Giant szuka partnerów, którzy otworzą wraz z nią sklep rowerowy.
Polacy coraz chętniej zamiast kupować samochód, decydują się na jego wynajem. Trend ten zamierza wykorzystać firma Rentis, która szuka partnerów zainteresowanych uruchomieniem nowoczesnej wypożyczalni samochodów.
Inwestycja w sklep LucArt Automotive to 80 tys. zł. Jak szybko może się zwrócić?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
W październikowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" prezentujemy topowe franczyzy 2023. Poza tym przedstawiamy pomysły na biznes idealne dla kobiet. Do czasopisma dodajemy też prezent – bilet na Targi Franczyza.
Franczyzodawca AM AM Kebab zapewnia, że na start w tym biznesie nie potrzeba dużych pieniędzy. A ile można zarobić?
Franczyzodawca przygotował program dodatkowego wsparcia dla osób, które do końca marca zdecydują się przystąpić do sieci.
– Wszystkie rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami opieramy m.in. na analizie rynkowej i potencjale sprzedażowym danego miejsca – mówi Rafał Piasecki z Da Grasso.
POPULARNE NA FORUM
Ankieta dla posiadaczy stacji franczyzowej PKN Orlen SA
Dzień dobry, uprzejmie proszę o pomoc i wypełnienie ankiety dotyczącej opłacalności franczyzy stacji paliw PKN Orlen SA. Z góry dziękuję za poświęcony czas...
Opłacalność franczyzy PKN Orlen
Czy jest ktoś właścicielem franczyzy Orlenu i byłby w stanie mniej więcej podać jakich zysków można się spodziewać? Albo może ktoś posiada takie informacje?
Pieniądze z moto-sklepu
Rzeczywiście jest to forma biznesu która może zaciekawić wiele osób, a szczególnie warto połączyć ją np. jak ktoś ma z warsztatem samochodowym gdzie klienci na pewno...
Pieniądze z moto-sklepu
Zgadzam się, że dobrze działający biznes w branży motoryzacyjnej to LucArt który moim zdaniem jest świetną alternatywą dla osób które się tym interesują. Dają...
Pieniądze z moto-sklepu
Warto pójść w stronę franczyzy. W branży motoryzacyjnej najkorzystniejsza jest franczyza z Lucart Automotive. Wiem z doświadczenia :)
Pieniądze z moto-sklepu
To prawda wygląda bardzo obiecująco też sobie sprawdzę jak ta sieć się rozwija i jak klienci też są zadowoleni to będę miał trudne przemyślenia czy nie pójść...
Pieniądze z moto-sklepu
Chyba będę musiał sam się co do nich przekonać i sprawdzić jak to dokładnie wszystko działa i co najważniejsze czy ceny są rzeczywiście tak konkurencyjne względem...
Pieniądze z moto-sklepu
Rzeczywiście na sklepie motoryzacyjnym da się zarobić jednak warto mieć na początku wsparcie z góry aby wszystko działało od początki tak jak należy i abyśmy nie...