Zyski za barem

Jack’s Bar & Restaurant to restauracje i bary nawiązujące klimatem do lokali amerykańskich, serwujące głównie amerykańską kuchnię (ale też dania kuchni międzynarodowej) oraz znaną whisky Jack Daniels. Obecnie pod tym szyldem funkcjonuje osiem lokali: siedem w Trójmieście i jeden w Warszawie.
– Musieliśmy niestety zamknąć lokal w podwarszawskich Łomiankach – przyznaje Jacek Czauderna, franczyzodawca Jack’s Bar & Restaurant. – Lokalizacja okazała się jednak niezbyt fortunnie dobrana dla naszego konceptu, odbiegała zresztą od naszych głównych założeń. Generalnie trzymamy się bowiem zasady, że lokale otwieramy na głównych rynkach dużych miast, przy głównych arteriach miejskich, w miejscach turystycznych. I to się sprawdza.
W tym roku ruszają dwa kolejne bary sieci, w Gdańsku. Prawdopodobnie w przyszłym roku zostanie uruchomiony drugi lokal w Warszawie. Franczyzodawca poszukuje natomiast licencjobiorców, którzy chcieliby otworzyć lokale przy rynkach głównych w Krakowie, Wrocławiu i Poznaniu.
– Myślimy też o wyjściu z naszym formatem poza granice Polski – mówi Jacek Czauderna. – Poszukujemy partnerów w Pradze, Berlinie, Budapeszcie i Londynie.
Licencjodawca podkreśla, że szuka franczyzobiorców z doświadczeniem w gastronomii, minimum pięcioletnim. Do wyboru są dwa formaty lokalu: barowy lub restauracyjny. Ten ostatni zakłada też możliwość otwarcia restauracji tematycznej. Jedna z restauracji organizuje np. dni filmowe, kiedy dla gości wyświetlane są filmy.
– Lokal może też nawiązywać nazwą, wystrojem, klimatem do historii danego miejsca, jakichś lokalnych tradycji – wyjaśnia franczyzodawca.
Na uruchomienie formatu barowego potrzebny jest lokal wielkości minimum 80 m2. Restauracja wymaga powierzchni 300 m2. W przypadku baru koszty inwestycji to ok. 2 tys. zł za m2. Dla restauracji wydatki będą wyższe, ze względu na konieczność przygotowania całego zaplecza technologicznego. Franczyzodawca przygotowuje lokal „pod klucz”, zajmuje się adaptacją, aranżacją, korzystając z własnej ekipy remontowej.
Wstępna opłata licencyjna wynosi 40 tys. zł i – jak zapewnia licencjodawca – w całości jest przeznaczana na nowy lokal. Co miesiąc franczyzobiorca musi się liczyć z opłatą franczyzową w wysokości 3 proc. od obrotu oraz marketingową – 2,5 proc. od obrotu. Według franczyzodawcy lokal staje się rentowny od trzeciego miesiąca działalności. Zwrot z inwestycji w przypadku formatu barowego następuje po 12-18 miesiącach, a w przypadku restauracji po 2-2,5 roku.
ZOBACZ W KATALOGU














































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
Berlin Döner Kebap otworzył nowy lokal franczyzowy, w centrum Zakopanego. Marka ma zaplanowane kolejne otwarcia aż do wiosny.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Świat franczyzy w Polsce już wkrótce znów wstrzyma oddech – zbliżają się Targi Franczyza 2025 – to najważniejsze i najbardziej elitarne wydarzenie tego typu w naszym regionie.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Masz lokal i głowę do biznesu? Drogerie Natura dadzą Ci resztę: silną markę, pełne zatowarowanie i wsparcie, dzięki któremu możesz zarabiać od pierwszego dnia.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali