Zyski za barem

Jack’s Bar & Restaurant to restauracje i bary nawiązujące klimatem do lokali amerykańskich, serwujące głównie amerykańską kuchnię (ale też dania kuchni międzynarodowej) oraz znaną whisky Jack Daniels. Obecnie pod tym szyldem funkcjonuje osiem lokali: siedem w Trójmieście i jeden w Warszawie.
– Musieliśmy niestety zamknąć lokal w podwarszawskich Łomiankach – przyznaje Jacek Czauderna, franczyzodawca Jack’s Bar & Restaurant. – Lokalizacja okazała się jednak niezbyt fortunnie dobrana dla naszego konceptu, odbiegała zresztą od naszych głównych założeń. Generalnie trzymamy się bowiem zasady, że lokale otwieramy na głównych rynkach dużych miast, przy głównych arteriach miejskich, w miejscach turystycznych. I to się sprawdza.
W tym roku ruszają dwa kolejne bary sieci, w Gdańsku. Prawdopodobnie w przyszłym roku zostanie uruchomiony drugi lokal w Warszawie. Franczyzodawca poszukuje natomiast licencjobiorców, którzy chcieliby otworzyć lokale przy rynkach głównych w Krakowie, Wrocławiu i Poznaniu.
– Myślimy też o wyjściu z naszym formatem poza granice Polski – mówi Jacek Czauderna. – Poszukujemy partnerów w Pradze, Berlinie, Budapeszcie i Londynie.
Licencjodawca podkreśla, że szuka franczyzobiorców z doświadczeniem w gastronomii, minimum pięcioletnim. Do wyboru są dwa formaty lokalu: barowy lub restauracyjny. Ten ostatni zakłada też możliwość otwarcia restauracji tematycznej. Jedna z restauracji organizuje np. dni filmowe, kiedy dla gości wyświetlane są filmy.
– Lokal może też nawiązywać nazwą, wystrojem, klimatem do historii danego miejsca, jakichś lokalnych tradycji – wyjaśnia franczyzodawca.
Na uruchomienie formatu barowego potrzebny jest lokal wielkości minimum 80 m2. Restauracja wymaga powierzchni 300 m2. W przypadku baru koszty inwestycji to ok. 2 tys. zł za m2. Dla restauracji wydatki będą wyższe, ze względu na konieczność przygotowania całego zaplecza technologicznego. Franczyzodawca przygotowuje lokal „pod klucz”, zajmuje się adaptacją, aranżacją, korzystając z własnej ekipy remontowej.
Wstępna opłata licencyjna wynosi 40 tys. zł i – jak zapewnia licencjodawca – w całości jest przeznaczana na nowy lokal. Co miesiąc franczyzobiorca musi się liczyć z opłatą franczyzową w wysokości 3 proc. od obrotu oraz marketingową – 2,5 proc. od obrotu. Według franczyzodawcy lokal staje się rentowny od trzeciego miesiąca działalności. Zwrot z inwestycji w przypadku formatu barowego następuje po 12-18 miesiącach, a w przypadku restauracji po 2-2,5 roku.
ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Nasze puby mogą uzyskać rentowność już w pierwszym miesiącu działalności. Obroty lokali mogą spokojnie sięgać 300-400 tys. zł – mówi Kamil Przybylski, menedżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
Yurii Hulkevych trzy lata temu otworzył pierwszy w Polsce lokal franczyzowy Lviv Croissants.
PapaGyros startuje z franczyzą. Co ma do zaoferowania franczyzobiorcom?
Legendarny amerykański brand wchodzi do Polski i otwiera rynek dla inwestora z ambicją i kapitałem. Do wzięcia masterfranczyza, która może stać się jedną z największych sieci gastronomicznych w kraju.
Pizzerie są nadal chętnie otwieranym biznesem. Jakie marki franczyzowe działają w tym segmencie rynku?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali