Kawiarnia na trzy sposoby

Austriacka sieć Coffeeshop Company ma w tej chwili kawiarnie m.in. w Niemczech, Egipcie, Turcji, Rosji, Francji, Czechach, Słowacji, na Węgrzech. W tych trzech ostatnich krajach, a także w Polsce, masterfranczyzobiorcą marki jest spółka Tizia. W Polsce funkcjonują cztery kawiarnie z tym szyldem. Na przełomie września i października ruszy piąta – w Warszawie. Marka zmienia też wygląd swoich lokali – wszystkie nowo otwierane mają już nową aranżację, zmienioną kolorystykę i meble.
– Na Węgrzech i Słowacji mamy około 90 lokali. Tam koncept rozwija się szybciej – nie ukrywa Damian Jędrzejczyk, przedstawiciel masterfranczyzodawcy Coffeeshop Company. – Ale też tam nasza marka trafiła wcześniej niż np. Starbucks, jesteśmy więc bardziej rozpoznawalni. Poza tym Polacy są przyzwyczajeni do amerykańskiego stylu obsługi, czyli zamawiania i odbierania zamówienia przy barze. A my jesteśmy kawiarnią premium, z obsługą kelnerską, wysokiej jakości kawą, z ręcznie zbieranych ziaren arabiki.
Coffeeshop Company oferuje kilka modeli współpracy. Różnią się od siebie wielkością otwieranego lokalu, a tym samym kwotą inwestycji. Największym jest kawiarnia w formacie longue, o powierzchni od 100 m2. Całkowita kwota inwestycji to około 500 tys. zł. Franczyzobiorca musi mieć min. 30 proc. na pokrycie kosztów inwestycji. Reszta może pochodzić z kredytów czy leasingu. Według szacunków franczyzodawcy całkowity miesięczny koszt prowadzenia takiej kawiarni to ok. 40 tys. zł. Zakładając, że będzie miała dzienne obroty na poziomie 2 tys. zł, zysk przed opodatkowaniem – jak wylicza licencjodawca – wynosi 22 tys. zł.
Tańszym modelem współpracy jest mobile shop, czyli bar na kółkach, który można ustawić np. na lotnisku, dworcu, uczelni. Koszt to ok. 100 tys. zł, wliczając opłatę licencyjną. Kolejny format to wyspa handlowa, na którą wystarczy już 6 m2 powierzchni. Kwota inwestycji to 300-400 euro za m2. W zależności od formatu, różne są też wysokości opłaty wstępnej. Zaczynają się od 3 tys. euro. Miesięczne opłaty franczyzowe to 2 proc. od obrotu.
– Podpisując umowę franczyzową na pięć lat przyjmujemy, że inwestycja powinna się zwrócić po 2,5 roku. Oczywiście to uśredniony czas. Są takie lokale, gdzie zwrot nastąpił po roku i takie, gdzie stało się to po 3,5 roku – dodaje Damian Jędrzejczyk. – Staramy się wyszukiwać lokalizacje już przystosowane do potrzeb gastronomii, bo to obniża koszty inwestycji.
Franczyzodawca pomaga w doborze lokalizacji, przygotowuje symulację kosztów inwestycyjnych, szacuje też stopę zwrotu. Franczyzobiorca dostaje projekt aranżacji kawiarni. Razem z personelem przechodzi szkolenia, w centrum szkoleniowym w Austrii i w działających lokalach. Centrala zapewnia również wsparcie marketingowe. Franczyzobiorcy korzystają z centralnego zaopatrzenia.
ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Burger w środku nocy? Lokale Night Burger obsługują klientów nawet do godz. 2.30.
– Nasze puby mogą uzyskać rentowność już w pierwszym miesiącu działalności. Obroty lokali mogą spokojnie sięgać 300-400 tys. zł – mówi Kamil Przybylski, menedżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
Yurii Hulkevych trzy lata temu otworzył pierwszy w Polsce lokal franczyzowy Lviv Croissants.
PapaGyros startuje z franczyzą. Co ma do zaoferowania franczyzobiorcom?
Legendarny amerykański brand wchodzi do Polski i otwiera rynek dla inwestora z ambicją i kapitałem. Do wzięcia masterfranczyza, która może stać się jedną z największych sieci gastronomicznych w kraju.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali