Lodziarnia dla każdego

Izabela Urbańska
Polski rynek jest dość mocno nasycony różnego rodzaju konceptami "lodowymi". Czym wyróżnia się Fresh Gelato?
Przede wszystkim jest to pierwszy i jedyny obecnie koncept, oferujący produkcję świeżych lodów w miejscu sprzedaży. To bardzo istotny element naszej przewagi konkurencyjnej. Technologia Fresh Gelato oparta jest na urządzeniach GX marki Frigomat, które są produkowane we Włoszech. Know-how systemu polega na produkcji lodów w obecności klienta, dzięki czemu nie trzeba inwestować w wyposażenie klasycznego laboratorium oraz w zatrudnienie wyspecjalizowanych osób odpowiedzialnych za produkcję. Daje to również wiele wymiernych korzyści finansowych. W jednym urządzeniu możemy zarówno produkować lody rzemieślnicze, jak również prowadzić ich sprzedaż. Urządzenie jednocześnie jest witryną o atrakcyjnym designie oraz z transparentnymi kopułami, dzięki którym klienci widzą proces produkcji. Kolejną przewagą systemu Fresh Gelato jest jego elastyczność. Partner może otworzyć zupełnie nowy lokal, ale może także w szybki i prosty sposób zaimplementować nasz system w już istniejących lokalizacjach typu kawiarnie, cukiernie, piekarnie, restauracje. Warto dodać, że koncept z powodzeniem funkcjonuje i rozwija się również w innych krajach, dzięki czemu możemy zbierać najlepsze doświadczenia z różnych rynków i adaptować je do polskich realiów. Najlepszą rekomendacją są nasi partnerzy, którzy uzyskując szybki zwrot z inwestycji po otwarciu pierwszej lokalizacji, w kolejnych sezonach inwestują w kolejne.
W jakich formatach można prowadzić lodziarnie?
Jak wspomniałam, jesteśmy bardzo elastyczni. Proponowany przez nas system nie jest typowym konceptem franczyzowym, ale partnerskim, dlatego wszystkie inwestycje zaczynamy od rozmowy z potencjalnym partnerem, identyfikacji jego potrzeb i oczekiwań. Najbardziej popularnymi formatami są lokale stacjonarne, wyspy w galeriach handlowych oraz lokale take away, czyli popularna sprzedaż z okienka. W ofercie posiadamy również formaty dla punktów sezonowych, punkty mobilne (przyczepy) oraz format możliwy do wstawienia w już istniejących lokalach, tzn. Fresh Gelato Corner.
Gdzie szukacie państwo partnerów?
Koncept idealnie sprawdza się zarówno w małych miejscowościach, jak i dużych miastach. Potencjał każdej lokalizacji jest indywidualnie oceniany. Dzięki temu, że jesteśmy liderem w Polsce jeśli chodzi o doświadczenie i ilość wdrożeń technologii produkcji Fresh Gelato, jesteśmy w stanie dość precyzyjnie oszacować potencjał danej lokalizacji i przygotować kalkulację finansową dla konkretnego punktu.
Jaką kwotą trzeba dysponować na start?
Jest to uzależnione od wielu czynników. Mamy partnerów, którzy zainwestowali w ten biznes 38 tys. zł, ale też takich, którzy wydali ponad 100 tys. zł. Dzięki temu, że posiadamy wiele modeli biznesowych, możemy skutecznie je optymalizować w zależności od oczekiwań i możliwości przyszłego partnera. Nasi partnerzy otrzymują kompleksowe wsparcie, począwszy od projektu, szkolenia, po gotowe rozwiązania marketingowe i wsparcie procesów operacyjnych oraz zarządzania lokalem. Podstawą menu są lody i desery, natomiast dla punktów całorocznych posiadamy też całą gamę produktów uzupełniających. Receptury opracowane są przez włoskich mistrzów rzemiosła i łączą włoską tradycję rzemieślniczą z prostotą przygotowania i jej powtarzalnością.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
ZOBACZ W KATALOGU










































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
Berlin Döner Kebap otworzył nowy lokal franczyzowy, w centrum Zakopanego. Marka ma zaplanowane kolejne otwarcia aż do wiosny.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
Ewelina Sawicka prowadzi dwie placówki partnerskie VeloBanku. W filmie opowiada, jak wygląda franczyza bankowa od środka i z jakiego wsparcia mogą korzystać partnerzy sieci.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali