Lodziarnia dla każdego
Izabela Urbańska
Polski rynek jest dość mocno nasycony różnego rodzaju konceptami "lodowymi". Czym wyróżnia się Fresh Gelato?
Przede wszystkim jest to pierwszy i jedyny obecnie koncept, oferujący produkcję świeżych lodów w miejscu sprzedaży. To bardzo istotny element naszej przewagi konkurencyjnej. Technologia Fresh Gelato oparta jest na urządzeniach GX marki Frigomat, które są produkowane we Włoszech. Know-how systemu polega na produkcji lodów w obecności klienta, dzięki czemu nie trzeba inwestować w wyposażenie klasycznego laboratorium oraz w zatrudnienie wyspecjalizowanych osób odpowiedzialnych za produkcję. Daje to również wiele wymiernych korzyści finansowych. W jednym urządzeniu możemy zarówno produkować lody rzemieślnicze, jak również prowadzić ich sprzedaż. Urządzenie jednocześnie jest witryną o atrakcyjnym designie oraz z transparentnymi kopułami, dzięki którym klienci widzą proces produkcji. Kolejną przewagą systemu Fresh Gelato jest jego elastyczność. Partner może otworzyć zupełnie nowy lokal, ale może także w szybki i prosty sposób zaimplementować nasz system w już istniejących lokalizacjach typu kawiarnie, cukiernie, piekarnie, restauracje. Warto dodać, że koncept z powodzeniem funkcjonuje i rozwija się również w innych krajach, dzięki czemu możemy zbierać najlepsze doświadczenia z różnych rynków i adaptować je do polskich realiów. Najlepszą rekomendacją są nasi partnerzy, którzy uzyskując szybki zwrot z inwestycji po otwarciu pierwszej lokalizacji, w kolejnych sezonach inwestują w kolejne.
W jakich formatach można prowadzić lodziarnie?
Jak wspomniałam, jesteśmy bardzo elastyczni. Proponowany przez nas system nie jest typowym konceptem franczyzowym, ale partnerskim, dlatego wszystkie inwestycje zaczynamy od rozmowy z potencjalnym partnerem, identyfikacji jego potrzeb i oczekiwań. Najbardziej popularnymi formatami są lokale stacjonarne, wyspy w galeriach handlowych oraz lokale take away, czyli popularna sprzedaż z okienka. W ofercie posiadamy również formaty dla punktów sezonowych, punkty mobilne (przyczepy) oraz format możliwy do wstawienia w już istniejących lokalach, tzn. Fresh Gelato Corner.
Gdzie szukacie państwo partnerów?
Koncept idealnie sprawdza się zarówno w małych miejscowościach, jak i dużych miastach. Potencjał każdej lokalizacji jest indywidualnie oceniany. Dzięki temu, że jesteśmy liderem w Polsce jeśli chodzi o doświadczenie i ilość wdrożeń technologii produkcji Fresh Gelato, jesteśmy w stanie dość precyzyjnie oszacować potencjał danej lokalizacji i przygotować kalkulację finansową dla konkretnego punktu.
Jaką kwotą trzeba dysponować na start?
Jest to uzależnione od wielu czynników. Mamy partnerów, którzy zainwestowali w ten biznes 38 tys. zł, ale też takich, którzy wydali ponad 100 tys. zł. Dzięki temu, że posiadamy wiele modeli biznesowych, możemy skutecznie je optymalizować w zależności od oczekiwań i możliwości przyszłego partnera. Nasi partnerzy otrzymują kompleksowe wsparcie, począwszy od projektu, szkolenia, po gotowe rozwiązania marketingowe i wsparcie procesów operacyjnych oraz zarządzania lokalem. Podstawą menu są lody i desery, natomiast dla punktów całorocznych posiadamy też całą gamę produktów uzupełniających. Receptury opracowane są przez włoskich mistrzów rzemiosła i łączą włoską tradycję rzemieślniczą z prostotą przygotowania i jej powtarzalnością.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Przedsiębiorcy wygrywają z fiskusem walkę o zwrot VAT z tytułu stosowania 8 proc. zamiast 5 proc. stawki VAT przy sprzedaży dań na wynos.
Niewinni Czarodzieje TrzyZero to biznes gastronomiczny, którego współwłaścicielem jest Kuba Wojewódzki. Teraz marka szuka franczyzobiorców.
Franczyzobiorca rzucił korporację dla rodziny i rozpoczął własny biznes. Wiosną tego roku otworzył własny punkt Bafra Kebab i już myśli o kolejnych.
– Nasza unikalność przyciąga klientów – mówi Orest Zahrodskyy, franchise manager Lviv Croissants.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Bilard jest popularną rozrywką i dość prostą grą. Trzeba kijem posłać bilę do łuzy. Kto trafia, ten wygrywa – tak samo jak w biznesie. Własny klub bilardowy może być trafną inwestycją.
Wszystkie przedsięwzięcia gospodarcze wiążą się z ryzykiem, a franczyza nie jest tu wyjątkiem. Na co zwrócić uwagę?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...