Licencja w stylu wege

Pierwsza restauracja z szyldem Tel Aviv powstała w 2010 roku, w centrum stolicy. Z czasem stała się miejscem bardzo popularnym. Serwuje wyłącznie wegańskie menu, oparte na kuchni bliskowschodniej: są w nim m.in. hummusy, falafele, szakszuka, mnóstwo warzyw. Na fali tej popularności pomysłodawczyni konceptu, Malka Kafka, postanowiła stworzyć sieć podobnych lokali, rozwijaną przez franczyzę. Pierwsze franczyzowe bistro Tel Aviv Urban Food zostały otwarte w tym roku. W sumie lokali z szyldem Tel Aviv działa dziś w Warszawie cztery, oprócz tego latem funkcjonował też punkt sezonowy. Teraz marka chce wyjść poza stolicę.
Koncept proponuje franczyzobiorcom trzy formaty współpracy: mini, midi i maxi. W pierwszym przypadku potrzebny jest lokal o powierzchni 20-30 m2, a na inwestycję należy przeznaczyć ok. 60 tys. zł. Franczyzodawca szacuje, że średni miesięczny zysk operacyjny powinien wynieść 8-12 tys. zł, a zwrot z inwestycji nastąpi w ciągu pierwszego roku działalności. Na uruchomienie formatu midi trzeba wydać ok. 150 tys. zł, a potrzebna powierzchnia to 50-70 m2. Miesięczny zysk licencjodawca prognozuje na poziomie 12-20 tys. zł, zwrot z inwestycji także w ciągu roku. Najdroższy jest format maxi. Lokale mają mieć powierzchnię 120-150 m2, a na start potrzeba 300 tys. zł. Według franczyzodawcy miesięczne zyski zaczynają się od 25 tys. zł. Opłaty wstępne wynoszą odpowiednio 6, 10 oraz 16 tys. zł netto. Miesięczna opłata franczyzowo-marketingowa to 6 proc. od obrotu.
– Koncept przeznaczony jest dla dużych miast, liczących od 300 tys. mieszkańców – mówi Malka Kafka, franczyzodawczyni tel Aviv Urban Food. – Mamy też jednak propozycję dla osób, które szukają biznesu tańszego w inwestycji, możliwego do poprowadzenia w mniejszych ośrodkach. To lokale pod szyldem Falafel Box, których menu opiera się wyłącznie na falafelach. Kwota inwestycji to 20 tys. zł.
Polska jest na czwarty miejscu na świecie pod względem liczebności wegan – w stosunku do liczby mieszkańców. 8 proc. Polaków deklaruje, że ich dieta jest oparta wyłącznie na kuchni roślinnej. Według portalu happycow.net, warszawa jest trzecim miastem na świecie pod względem nasycenia restauracjami wege.
– W tej chwili w stolicy działa ok. 60 takich lokali i punktów gastronomicznych. Mam nadzieję, że restauracje wegańskie będą rozkwitać też w innych polskich miastach. Myślimy też o wyjściu za granicę – nie ukrywa Malka Kafka. – Jednak trzeba podkreślić, że tylko 20 proc. gości naszych restauracji to wegetarianie i weganie. Pozostali to albo tzw. felxitarianie, czyli osoby, które wolą wybrać kuchnię roślinną niż mięsną, jeżeli tylko mają interesującą alternatywę, albo po prostu ludzie ceniący dobrą kuchnię.
Właścicielka Tel Avivu zamierza także niedługo ruszyć z nową marką gastronomiczną. Pod szyldem Karma Point mają powstawać bistro ze streetfoodowym jedzeniem etnicznym z różnych części świata. Na początek brand ma zafunkcjonować realizując tylko zamówienia w dostawie, z czasem są plany na rozwój sieci lokali stacjonarnych.
ZOBACZ W KATALOGU










































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
Berlin Döner Kebap otworzył nowy lokal franczyzowy, w centrum Zakopanego. Marka ma zaplanowane kolejne otwarcia aż do wiosny.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
Ewelina Sawicka prowadzi dwie placówki partnerskie VeloBanku. W filmie opowiada, jak wygląda franczyza bankowa od środka i z jakiego wsparcia mogą korzystać partnerzy sieci.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali