Przepis na kebab
Za trzy tygodnie w Pruszkowie otwarty zostanie 26. lokal sieci Kebab King – a piąty franczyzowy. Najwięcej restauracji z tym szyldem działa w Warszawie i najbliższej okolicy, ale można je znaleźć także we Wrocławiu, Gdańsku, Toruniu, Gdyni, Ostrołęce, Siedlcach, Otwocku.
– Podczas Targów Franczyza zgłosili się do nas kandydaci na franczyzobiorców m.in. z Katowic, Krakowa, Poznania, Łodzi, Sopotu, Bydgoszczy – wylicza Nasir Bilgin, dyrektor generalny Kebab King. – I były to osoby bardzo poważnie zainteresowane właśnie naszym konceptem.
Kebab King to sieć serwująca dania kuchni kurdyjskiej. Z zasady koncept jest przeznaczony dla dużych miast, liczących powyżej 50 tys. mieszkańców. Wyjątkiem są mniejsze miasta, przylegające do Warszawy. Preferowane lokalizacje to centra handlowe, duże osiedla lub centra miejscowości. Na restaurację potrzebny jest lokal o powierzchni od 80 do 250 m2. Od jego wielkości zależy oczywiście kwota inwestycji. Wydatki na restaurację mieszczą się zwykle w 150-500 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 70 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od obrotu netto, a marketingowa 1,5 proc.
– Od momentu podpisania umowy cały czas towarzyszymy i pomagamy franczyzobiorcy – zapewnia Nasir Bilgin. – Pomagamy w wyborze lokalu i jego przygotowaniu, zakupie sprzętu. Zapewniamy szkolenia dla franczyzobiorcy i jego personelu. Nasze wsparcie trwa przez cały okres współpracy.
Franczyzodawca jest jednocześnie także producentem mięs, pieczywa, dań wegetariańskich i deserów, w które centralnie zaopatruje restauracje. Wszystkie lokale realizują również zamówienia w dostawie.
– Można je składać zarówno drogą on-line, jak i poprzez aplikację mobilną oraz za pośrednictwem naszego call center, które rozdysponowuje zamówienia telefoniczne na konkretne lokale – wylicza dyrektor generalny Kebab King. – Oczywiście lokale franczyzowe są także przyłączane do wszystkich tych systemów.
Według szacunków licencjodawcy, okres zwrotu z inwestycji to od 12 do 36 miesięcy.
– Wprawdzie konkurencja w segmencie kuchni bliskowschodniej jest w Polsce spora, ale my nie jesteśmy anonimowym „kebabem”. Mamy już wypracowaną, rozpoznawalną markę. Klienci wiedzą, jakiej jakości mogą spodziewać się we wszystkich naszych lokalach – podkreśla Nasir Bilgin.
Według raportu „Polska na talerzu 2017” kebaby wciąż należą do najbardziej popularnych w Polsce dań. Wybiera je 51 proc. Polaków, jadających na mieście.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z japońskim menu
/27.11.2025
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Sieć pizzerii Gruby Benek otworzyła nowy lokal na bydgoskich Jachcicach. Pierwszy dzień działalności przyniósł duże zainteresowanie klientów i jeden z najlepszych wyników otwarcia w historii marki.
KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?
Sfinks Polska notuje wzrost rentowności w III kwartale 2025 r., mimo spadku przychodów jednostkowych. To efekt konsekwentnego przechodzenia na franczyzę.
Sulaiman Kebab ma dla franczyzobiorców atrakcyjną promocję. Dzięki niej mogą zaoszczędzić 40 proc. na inwestycji.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali