Strachy na lachy

Tomasz Pawłowski, dyrektor departamentu sprzedaży sieci franczyzowej Eurobanku
Coraz więcej klientów korzysta z bankowości mobilnej. Czy bankowcy boją się, że placówki wkrótce opustoszeją?
Staramy się nie zajmować lękami, zaś ewentualne zagrożenia postrzegamy w kategorii wyzwań, którym trzeba sprostać. Takim wyzwaniem jest obecnie digitalizacja. Dziś praktycznie każda firma, bez względu na branżę, posiada aplikację mobilną udostępnianą klientom. Aplikacje na urządzenia mobilne pomagają nam już praktycznie we wszystkim. Możemy przez nie m.in. zamawiać jedzenie, umówić się z trenerem personalnym, kupić bilet do kina, organizować spotkania z przyjaciółmi, uczyć się, zapamiętywać listy zakupów i wiele, wiele innych, których nie sposób wymienić. Banki nie mogły zostać w tyle. Cyfryzacja już dawno dotarła do świata finansów.
Czy istnieje zagrożenie, że klienci zrezygnują ze stacjonarnej bankowości?
Narzędzia pozwalające klientowi uniknąć wizyty w banku dzięki możliwości realizacji swoich potrzeb finansowych za pośrednictwem np. telefonu, stwarzają pewne ryzyko, że utracimy kontakt z klientem, a tym samym szansę na udzielenie klientowi bezpośredniego wsparcia oraz możliwość przedstawienia i zaoferowania dodatkowych produktów. W oczach doradców w placówkach stacjonarnych taka sytuacja może stanowić zagrożenie. Na to zjawisko trzeba jednak patrzeć inaczej. Nie zatrzymamy czasu ani rozwoju aplikacji mobilnych. Nie powstrzymamy trendów w bankowości i finansach ani pogoni za oszczędnością czasu i wygodą. A jeśli tego nie możemy zmienić, to musimy się dostosować. Żeby się dostosować, najpierw trzeba tę cyfryzację zrozumieć, a potem rozwinąć pod własne cele i wreszcie zacząć wykorzystywać w pracy.
Czy digitalizację da się pogodzić z potrzebami tradycyjnej bankowości?
Wszyscy pracownicy branży finansowej – pracownicy centrali, placówek, franczyzobiorcy i pośrednicy – powinni zaakceptować postęp. Nie można traktować cyfryzacji jako konkurencji. Trzeba patrzeć na nią przez pryzmat rozwiązań, których szukają klienci i po prostu należy je oferować. Uważam, że rolą banków prowadzących tradycyjne sieci sprzedaży, w tym sieci franczyzowe, jest zastosowanie takich modeli biznesowych, które pozwolą na niezakłócone współistnienie dwóch gałęzi bankowości: tradycyjnej i cyfrowej. W tym celu należy po pierwsze rozwijać bankowość elektroniczną pod kątem sprzedaży i dotarcia do klienta. Po drugie należy konstruować systemy motywacyjne i prowizyjne w taki sposób, aby uniknąć poczucia kanibalizacji tradycyjnej bankowości przez cyfrową. Na rynku wygra ten, kto najlepiej zbalansuje rolę tradycyjnej i nowoczesnej bankowości oraz nauczy się generować wartość dodaną płynącą z efektywnego współistnienia tradycji i nowoczesności. Bo i tak jeszcze długo będziemy spotykać się w tradycyjnych placówkach.
Rozmawiał Łukasz Michalak
ZOBACZ W KATALOGU




















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Hiszpanie chcą sprzedać udziały w Santander Bank Polska austriackiemu Erste Group. Co to oznacza dla dalszego rozwoju sieci i dla franczyzobiorców?
W dobie dynamicznych zmian gospodarczych, niepewności rynkowej i rosnących oczekiwań klientów, budowanie trwałej i zaufanej marki staje się jednym z najważniejszych wyzwań dla współczesnych firm.
Do 60 tys. zł na otwarcie placówki partnerskiej – Alior Bank kontynuuje wsparcie dla przedsiębiorców.
Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
– Polacy rocznie wydają na składki dotyczące wszystkich ubezpieczeń ponad 70 mld zł. Rynek rośnie co roku o kilka procent – mówi Paweł Gawinecki z ERGO Hestia.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.