Na zwrot z inwestycji nie trzeba długo czekać. Przy tańszych formatach może to być nawet trzy miesiące.
Gerald Tomasik, franczyzodawca marki Chop Chop
Niedziela
24.12.2017
Polacy dużo podróżują, poznają nowe smaki, chcieliby je później odnaleźć też w Polsce – mówi Gerald Tomasik, franczyzodawca Chop Chop Lody Tajskie.
 

Skąd pomysł wprowadzenia tajskich lodów na polski rynek?
Razem z narzeczoną przywieźliśmy ten pomysł z naszej podróży po Tajlandii. Lody tajskie powstają w obecności klientów. Mają formę nie kulek – jak tradycyjne polskie lody – ale rolek, których smaki można samemu komponować, dodając np. różne owoce, słodkie dodatki etc. Bardzo nam smakowały i zaczęliśmy zastanawiać się, czemu nie ma takich w Polsce. Postanowiliśmy sprowadzić je nad Wisłę. Poznaliśmy tajniki produkcji, sprowadziliśmy maszyny, opracowaliśmy własne receptury. Gdy zaczynaliśmy, byliśmy jednymi z pierwszych w Polsce, a pierwszymi w Warszawie, z taką ofertą. Jako pierwsi z „branży” rozpoczęliśmy rozwój konceptu we franczyzie.

Jakie formy współpracy proponujecie franczyzobiorcom?
Lodziarnie można otwierać w czterech formatach. Pierwszy to ice bike, który kosztuje ok. 25 tys. zł. Kolejny to PopUp kontener, za który trzeba zapłacić ok. 40 tys. zł. Wyspa handlowa wiąże się natomiast z wydatkami rzędu 45-50 tys. zł. Ostatnią z możliwości jest lodziarnia stacjonarna, przy której kwota inwestycji zaczyna się od 50 tys. zł przy lokalu wielkości 30 m2 (są to koszty wyposażenia, należy do nich doliczyć wydatki na remont i adaptację). Nie mam opłaty za przystąpienie do sieci. Franczyzobiorcy zaopatrują się u nas w bazę do produkcji lodów. Przechodzą szkolenie z ich przygotowywania. Opłata franczyzowa wynosi 600 zł miesięcznie. W przypadku punktów sezonowych jest pobierana tylko w okresie ich działalności. Szukamy franczyzobiorców w miastach liczących powyżej 20 tys. mieszkańców oraz miejscowościach turystycznych. Na zwrot z inwestycji nie trzeba długo czekać. Przy tańszych formatach może to być nawet trzy miesiące.

Nie obawia się pan, że tajskie lody to tylko chwilowa moda?
Nie mam takich lęków. Polacy dużo podróżują, poznają nowe smaki, chcieliby je później odnaleźć też w Polsce. Jednocześnie nasze lody wpisują się w coraz popularniejszy nurt kuchni opartej na naturalnych produktach, bo właśnie z takich są robione.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska


ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab
Amori Pomodori
Atelier Herosima
Autorskie Lody Piccolo
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Beza Krówka Lody rzemieślnicze
Biesiadowo
Bike Café
Browar Korona
BuBu Bubble Tea
Cafe Słodziak
Candy Pop
Carat Kebab
Chinkalnia
Cochise Burger
Coffeeloffee
Cofix
Crazy Bubble
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
DG Restauracje
Dobra Pączkarnia
Domino’s Pizza
Donuterie
Doskoi
Easy Beer
Easy Wine
Express Pizza American Style
FABBRICA Italian Comfort Food
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Good Chicken
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni
Grande Pizza
Gruby Benek
Hotdogzna
Ice'n'go
Japanos
Kashka
Kiss Kimchi
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Kurcze Pieczone
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Lody Lida
Lviv Croissants
Makarun
Maxipizza
McDonald’s
Meron
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mniami Ice Cream
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Pączki Mamy
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria Stopiątka
Prosiak Polski Kebab & Fast Food
Ramen Shop by Sushi Kushi
Salsiccia Pizzeria Napoletana
Sayuri Sushi
SiGelato
So Coffee
Stava
Steiku Haoss
Subtilité Wine & Bar
Subway
Sulaiman Kebab
Sushi Bistro
Sushi Burrito
Sushi Kushi
Szaszłykowo
Taco Bar
Tawerna Pepe Verde
The White Bear Coffee
Tibesti 2Go
Totti Pizza Rzymska
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Western Chicken
Western Tortilla
Yum Yum Kebab
ZapieCKanki
Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta
ŻarWok
Zdrowa Krowa