Sprzęt na wynajem
Sprzęt na wynajem / Skutkom zalania czy zadymieniu pomieszczenia klienci TMT System mogą zaradzić sami, za pomocą wynajętego sprzętu. Każdy wentylator, osuszacz i nagrzewnica zostaje dopasowany do indywidualnych potrzeb przez przedstawiciela firmy.
Poniedziałek
02.04.2018
Właściciel firmy TMT System chce rozwijać sieć franczyzową. Franczyzobiorca marki będzie zajmował się m.in. wynajmem sprzętu do osuszania budynków.
 

Klienci, podobnie jak pogoda, mogą być kapryśni. Ale nie w tym biznesie. Właściciele firmy TMT System przekonują, że trafiają w niszę na rynku bez względu na porę roku. W ofercie mają sprzęt na wynajem oraz usługi związane z osuszaniem i wentylacją budynków. – Jak zauważyliśmy na przestrzeni kilku lat, w naszej branży nie występuje zjawisko sezonowości. Generalnie usługi osuszania i wentylacji zawsze cieszą się popularnością – mówi Tomasz Rybak z firmy TMT System.

Reprezentanci pomysłu na biznes

Właściciele założyli przedsiębiorstwo kilka lat temu. Przez ten czas rozwinęli zarówno ofertę usługową, jak i listę specjalistycznego sprzętu na wynajem. Dziś klienci TMT System mogą zgłosić się z potrzebą osuszania pomieszczeń, ogrzewania obiektów, ozonowania i pomiarów wilgotności. Wykonanie kompleksowych czynności mogą powierzyć specjalistom przedsiębiorstwa. Skutkom zalania czy zadymieniu pomieszczenia mogą zaradzić też sami, za pomocą wynajętego sprzętu. Każdy wentylator, osuszacz i nagrzewnica zostaje dopasowany do indywidualnych potrzeb przez przedstawiciela firmy. Klient odbiera urządzenie osobiście bądź zamawia z dostawą do domu. Niezależnie od wybranej opcji, pracownicy TMT System zapoznają go z instrukcją obsługi, instalacji maszyny, a także zasadami bezpieczeństwa.

Po kilku latach prowadzenia firmy pomysłodawcy postanowili uchylić rąbka tajemnicy i przekazać wiedzę biznesową franczyzobiorcom. – Koncepcja rozwoju firmy w modelu franczyzowym pojawiła się około roku temu, i od tego momentu została przygotowywana i sukcesywnie wdrażana. Z końcem ubiegłego roku finalnie wystartowaliśmy z ofertą franczyzową – mówi Tomasz Rybak. Od tego momentu do sieci franczyzowej dołączyły cztery placówki w różnych miastach Polski. Przedsiębiorca zainteresowany współpracą najpierw kontaktuje się z właścicielami TMT System. Następnie, wysyła im swoje dokumenty i ofertę. Jeśli oczekiwania franczyzodawcy i przyszłego franczyzobiorcy spotkają się, obie strony podpisują umowę franczyzową. W ten sposób określają wymagania, jakie stoją przed biorcą patentu na biznes. Partner musi dysponować lokalem o minimalnej powierzchni 15-20 m2. Dodatkowo, potrzebuje samochodu, żeby móc dostarczać urządzenia do klienta.

Czas na rozbieg

Pomysłodawca firmy pozostawia franczyzobiorcy wybór rodzaju współpracy. Osoby, które w momencie wejścia we franczyzę prowadzą inną działalność gospodarczą, mogą sprzedawać produkty do osuszania pod własnym szyldem. Pozostali franczyzobiorcy działają pod marką TMT System. Niezależnie od tego, czy praca w sieci jest głównym zajęciem, czy jedynie dodatkowym źródłem dochodu nowego właściciela, może on liczyć na wyłączność terytorialną na wybranym obszarze. Franczyzodawca zapewnia mu również cykl szkoleń z obsługi i instalacji sprzętu. W ten sposób w dniu otwarcia placówki franczyzobiorca jest gotowy do podjęcia pierwszych zleceń. Nawet w pojedynkę. – Dużym atutem naszego projektu jest to, że franczyzobiorca na samym początku może prowadzić punkt samodzielnie, nie jest konieczne zatrudnianie pracowników. Tym samym nie generuje dodatkowych kosztów – dodaje Tomasz Rybak. 

Działalność w sieci TMT System franczyzobiorcy rozpoczynają od wynajmu sprzętu i świadczenia najprostszych usług. Dopiero wraz z rozwojem placówki, wzbogacają jej ofertę o osuszanie stref izolacji i ozonowanie. Aby zaproponować klientom dodatkowe usługi, franczyzobiorca musi uzbroić się w cierpliwość i razem z pracownikami przejść uzupełniające szkolenia.

Pierwszy pakiet urządzeń do wykonania najprostszych zleceń wchodzi w poczet opłaty licencyjnej. Jej koszt to 12 tys. zł. Poza zakupem sprzętu, kwota pokrywa pełne szkolenie w placówce. W trakcie współpracy franczyzobiorca będzie zobowiązany uiszczać opłatę miesięczną uzależnioną od wybranego pakietu współpracy. Standardowa kwota wynosi 119 zł netto, podczas gdy maksymalna opiewa na 300 zł netto.  – 100 procent przychodu wygenerowanego przez franczyzobiorcę trafia bezpośrednio do niego. Dzienny przychód sięga co najmniej 160 zł – mówi Tomasz Rybak.

Zwrot kosztów inwestycji może nastąpić po czterech miesiącach od rozpoczęcia działalności.