Burgery są głodne gotówki

Jesienią ubiegłego roku pojawiła się informacja, że kontrolny pakiet udziałów w Bobby Burgerze może zmienić właściciela. Firma Mex Polska podała, że obie spółki podpisały list intencyjny, na mocy którego Mex Polska ma wyłączność na rozmowy w sprawie kupna min. 51 proc. udziałów w Bobby Burgerze. Wyłączność miała potrwać 4 miesiące – w tym czasie Mex miał przeprowadzić badanie due diligence, czyli kompleksowej kondycji finansowej, prawnej etc. sieci burgerowni. I zdecydować, czy jest zainteresowany transakcją. Termin właśnie upłynął.
– Nie otrzymaliśmy żadnej wiążącej oferty od Mex Polska – poinformował nas Krzysztof Kołaszewski, współtwórca i współwłaściciel sieci Bobby Burger. – Mogę jednak zdradzić, że obecnie prowadzimy rozmowy nie o sprzedaży udziałów, ale o możliwościach pozyskania kapitału. Chodzi o fundusze inwestycyjne, ale rozważamy też skorzystanie z możliwości crowdfundingu udziałowego (sprzedaż akcji na platformach crowdfundingowych – przyp. red.). W tym celu musielibyśmy dokonać przekształcenia w spółkę akcyjną i przeprowadzić emisję akcji. Od lipca zmieniają się przepisy, które pozwolą na zebranie taką drogą do 1 mln euro. I być może właśnie skorzystamy z takiego sposobu, by pozyskać fundusze na dalszy rozwój.
Tymczasem na początku lutego Bobby Burger otworzył nowy, 35 lokal, tym razem w C.H. Posnania w Poznaniu. Aktualnie sieć posiada 24 lokale franczyzowe oraz 11 własnych.
– Poznań od dłuższego czasu był najwyżej na liście otwarć w naszym planie ekspansji. Szukaliśmy tylko optymalnego miejsca, które spełni nasze założenia biznesowe – mówi Michał Reczyński, business development manager Bobby Burger. – Aktualnie prowadzimy zaawansowane rozmowy w sprawie kilku kolejnych otwarć. Szczegółowo analizujemy każdą lokalizację pod kątem opłacalności biznesowej.
Inwestycja w burgerownię to koszt 200-300 tys. zł (jeśli lokal nie jest przystosowany do potrzeb gastronomii). Franczyzodawca może partycypować w tych wydatkach do kwoty 100 tys. zł.
Poza lokalami stacjonarnymi franczyzodawca wprowadza obecnie na rynek nowy format – oparty na systemie kontenerowym Bobby Smart Cube. Są to w pełni wyposażone i przygotowane do pracy kontenery gastronomiczne. Moduły kontenerowe można dowolnie konfigurować.
– Bobby Smart Cube jest ciekawym rozwiązaniem nie tylko sezonowym, ale także całorocznym. Sprawdzi się nie zarówno w miejscowościach turystycznych, jak i np. w mniejszych miastach – podkreśla Michał Reczyński.
Koszt inwestycji to ok. 120 tys. zł. W przypadku formatu kontenerowego opłata wstępna wynosi 9,9 tys. zł, przy lokalu stacjonarnym 19,95 tys. zł. Miesięczne opłaty franczyzowe to 8 proc. od obrotu.
ZOBACZ W KATALOGU





















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Kuchnia azjatycka jest w Polsce coraz bardziej popularna. Zauważyli to też franczyzodawcy, którzy proponują licencją na sushi bar czy restaurację z bogatszym menu.
Segment fast food ma mocną reprezentację we franczyzie. I wciąż przybywa nowych konceptów.
Poszukujemy partnerów do otwarcia pierwszego flagowego sklepu w topowej lokalizacji, który zostanie poszerzony o franczyzę obejmującą wiele jednostek.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali