Burgery są głodne gotówki

Jesienią ubiegłego roku pojawiła się informacja, że kontrolny pakiet udziałów w Bobby Burgerze może zmienić właściciela. Firma Mex Polska podała, że obie spółki podpisały list intencyjny, na mocy którego Mex Polska ma wyłączność na rozmowy w sprawie kupna min. 51 proc. udziałów w Bobby Burgerze. Wyłączność miała potrwać 4 miesiące – w tym czasie Mex miał przeprowadzić badanie due diligence, czyli kompleksowej kondycji finansowej, prawnej etc. sieci burgerowni. I zdecydować, czy jest zainteresowany transakcją. Termin właśnie upłynął.
– Nie otrzymaliśmy żadnej wiążącej oferty od Mex Polska – poinformował nas Krzysztof Kołaszewski, współtwórca i współwłaściciel sieci Bobby Burger. – Mogę jednak zdradzić, że obecnie prowadzimy rozmowy nie o sprzedaży udziałów, ale o możliwościach pozyskania kapitału. Chodzi o fundusze inwestycyjne, ale rozważamy też skorzystanie z możliwości crowdfundingu udziałowego (sprzedaż akcji na platformach crowdfundingowych – przyp. red.). W tym celu musielibyśmy dokonać przekształcenia w spółkę akcyjną i przeprowadzić emisję akcji. Od lipca zmieniają się przepisy, które pozwolą na zebranie taką drogą do 1 mln euro. I być może właśnie skorzystamy z takiego sposobu, by pozyskać fundusze na dalszy rozwój.
Tymczasem na początku lutego Bobby Burger otworzył nowy, 35 lokal, tym razem w C.H. Posnania w Poznaniu. Aktualnie sieć posiada 24 lokale franczyzowe oraz 11 własnych.
– Poznań od dłuższego czasu był najwyżej na liście otwarć w naszym planie ekspansji. Szukaliśmy tylko optymalnego miejsca, które spełni nasze założenia biznesowe – mówi Michał Reczyński, business development manager Bobby Burger. – Aktualnie prowadzimy zaawansowane rozmowy w sprawie kilku kolejnych otwarć. Szczegółowo analizujemy każdą lokalizację pod kątem opłacalności biznesowej.
Inwestycja w burgerownię to koszt 200-300 tys. zł (jeśli lokal nie jest przystosowany do potrzeb gastronomii). Franczyzodawca może partycypować w tych wydatkach do kwoty 100 tys. zł.
Poza lokalami stacjonarnymi franczyzodawca wprowadza obecnie na rynek nowy format – oparty na systemie kontenerowym Bobby Smart Cube. Są to w pełni wyposażone i przygotowane do pracy kontenery gastronomiczne. Moduły kontenerowe można dowolnie konfigurować.
– Bobby Smart Cube jest ciekawym rozwiązaniem nie tylko sezonowym, ale także całorocznym. Sprawdzi się nie zarówno w miejscowościach turystycznych, jak i np. w mniejszych miastach – podkreśla Michał Reczyński.
Koszt inwestycji to ok. 120 tys. zł. W przypadku formatu kontenerowego opłata wstępna wynosi 9,9 tys. zł, przy lokalu stacjonarnym 19,95 tys. zł. Miesięczne opłaty franczyzowe to 8 proc. od obrotu.
ZOBACZ W KATALOGU














































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
Berlin Döner Kebap otworzył nowy lokal franczyzowy, w centrum Zakopanego. Marka ma zaplanowane kolejne otwarcia aż do wiosny.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali