Biznes wymyślony przez braci
Jest ich trzech. Łączą ich więzy krwi i pomysłowość za kuchennym blatem. Bracia: Maciej, Andrzej i Michał Frymar zaczęli od przygotowywania posiłków dla rodziny i znajomych. Bliscy chwalili serwowane dania, a oni zaczęli myśleć o gotowaniu na większą skalę. Dwa lata temu plan wszedł w życie – bracia otworzyli pierwsze bistro we Wrocławiu. Podstawą wszystkim dań oferowanych w Shrimp House są krewetki. W menu znajdują się makarony, kanapki, sałatki czy zupy, doprawione na różne sposoby. W Shrimp House panuje luźna atmosfera. Próżno oczekiwać tu także obsługi kelnerskiej. – Zdecydowaliśmy się na otwarcie bistro z samoobsługą. Klienci składają zamówienia i płacą przy barze, potem odnoszą po sobie naczynia – mówi Maciej Frymar.
Pierwszy bar na Dolnym Śląsku wyznaczył szlak kolejnym punktom. Dziś krewetek na kilka sposobów można spróbować również w innych miastach Polski. Bistro we Wrocławiu i Katowicach to lokale należące braci. Te w Szczecinie, Warszawie i Poznaniu prowadzą franczyzobiorcy. Pomysłodawcy zdecydowali się na rozwinięcie sieci franczyzowej w zeszłym roku. – Zaczęliśmy od Poznania. W ciągu roku dołączyło do nas kilku nowych partnerów. W najbliższym roku planujemy otwarcie bistro w Gliwicach i Krakowie – zdradza Maciej Frymar.
Osoba zainteresowana współpracą ze Shrimp House musi osobiście spotkać się z właścicielami. – Zanim podpiszemy umowę franczyzową, poznajemy przyszłego właściciela lokalu. Nie wymagamy od niego doświadczenia biznesowego, jednak jest ono mile widziane – przyznaje Maciej Frymar. Pierwszy partner w sieci, Tomasz Piechowicz, prowadził wcześniej własną działalność gospodarczą, jednak nie w gastronomii. Do franczyzy skłonił go format i koncept baru. – Byłem klientem Shrimp House we Wrocławiu. Pomysł na bistro serwujące dania z owoców morza bardzo mi się spodobał. W listopadzie 2016 roku otworzyłem restaurację w Poznaniu, nie było tu wcześniej tego typu lokalu – przyznaje franczyzobiorca.
Bary Shrimp House powinny być zlokalizowane w pobliżu centrum miasta bądź punktów turystycznych. Właściciele stawiają na zamknięte lokale restauracyjne. Powierzchnia każdego z nich ma wynosić około 100 m2. Lokal musi również posiadać ogródek letni. Podobnie jak design, menu w każdym bistro podlega ścisłej standaryzacji nadzorowanej przez właścicieli marki. W Shrimp House, oprócz krewetek i napojów bezalkoholowych, można zamówić piwo, prosecco i aperol. Dlatego franczyzobiorca koniecznie musi uzyskać koncesję na sprzedaż alkoholu.
Franczyzodawca pobiera opłatę franczyzową w wysokości 15 tys. zł. Ale na otwarcie bistro Shrimp House w sumie potrzeba co najmniej 250 tys. zł.


ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Udział restauracji franczyzowych w sieci Sfinks Polska to już ponad 93 proc. Grupa przede wszystkim przekształca lokale własne, oddając je w ręce franczyzobiorców.
Burger w środku nocy? Lokale Night Burger obsługują klientów nawet do godz. 2.30.
Segment fast food ma mocną reprezentację we franczyzie. I wciąż przybywa nowych konceptów.
Poszukujemy partnerów do otwarcia pierwszego flagowego sklepu w topowej lokalizacji, który zostanie poszerzony o franczyzę obejmującą wiele jednostek.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
– International Franchise Day to święto dobrej współpracy dla tych, którzy w takim modelu działają – podkreśla Adam Kuc, właściciel placówki partnerskiej VeloBanku.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali