Zapach pieniędzy
Refan to sieć perfumerii, oferujących perfumy w wielu różnych zapachach, sprzedawane na mililitry. Klienci wybierają zapach, a sprzedawca nalewa wybraną przez nich ilość do małych pojemników.
– W tej chwili współpracujemy z około 130 kontrahentami, niektórzy z nich posiadają po dwa lub trzy punkty handlowe. W tym roku otworzyliśmy pięć nowych punktów, planujemy jeszcze kolejne osiem – mówi Piotr Janczak, dyrektor handlowy firmy Lanwar Cosmetics, która jest dystrybutorem marki Refan na Polskę.
Perfumerie można otwierać w formie sklepów lub wysp handlowych. Ale perfumy Refan mogą też stanowić dodatkowy asortyment w już działających sklepach, i to nie tylko kosmetycznych, ale też z innych branż, np. odzieżowych, jubilerskich, z galanterią skórzaną czy nawet w kwiaciarnach.
– Liczba naszych punktów, które mają w sprzedaży tylko perfumy jest mniej więcej taka sama, jak punktów gdzie są one dodatkowym asortymentem – dodaje Piotr Janczak.
Koszt zatowarowania w produkty i wyposażenie wynosi od 8 do 15 tys. zł. W tej kwocie zawierają się wszystkie niezbędne materiały do sprzedaży perfum, m.in. buteleczki, pipety itd. Trzeba natomiast doliczyć do niej wydatki na urządzenie perfumerii lub zakup wyspy handlowej.
Zdaniem franczyzodawcy, już miejscowość licząca powyżej 10 tys. mieszkańców jest wystarczającym rynkiem na uruchomienie punktu z perfumami nalewanymi. Dobrą lokalizacją jest galeria handlowa, gdzie wystarczy wstawić wyspę o rozmiarach 2 na 3 m. Natomiast na otwarcie sklepu potrzeba lokalu o wielkości minimum 15 m2. W przypadku lokalizacji przyulicznej powinien mieścić się w ruchliwej części miasta. – Należy zwrócić uwagę na duży ruch pieszych, dostępność parkingu, czy możliwość umieszczenia reklamy – radzi Piotr Janczak.
Nie ma opłat za przystąpienie do sieci, ani opłat miesięcznych. Franczyzobiorca kupuje towar od centrali firmy i sprzedaje go, zarabiając na marży. Według zapewnień licencjodawcy, placówki osiągają zwrot z inwestycji między drugim a szóstym miesiącem funkcjonowania.
– Naszym franczyzobiorcom udzielamy wsparcia już od pierwszego kontaktu. Zostaje im przydzielona doświadczona osoba, regionalny opiekun klienta, który u nas w firmie pracuje minimum 5 lat i ma odpowiednie doświadczenie – zapewnia Piotr Janczak. – Pomagamy dopasować inwestycję do aktualnej sytuacji partnera, ocenić lokal i go zaaranżować lub wybrać wyspę do centrum handlowego, przygotowujemy wspólnie akcję hucznego otwarcia nowego punktu, wizualizację oraz promocję. Także indywidualne projekty reklamowe, dopasowane do lokalnych potrzeb. Po otwarciu placówki opiekun klienta jest w stałym kontakcie z franczyzobiorcą i udziela potrzebnej pomocy.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Każdy franczyzobiorca na każdym etapie prowadzenia działalności może liczyć na nasze wsparcie – zapewnia Ewa Wieczorek z NEONAIL.
Perfumy Refan mogą być świetną propozycją poszerzenia oferty dla sklepów z różnym asortymentem.
Coraz więcej osób poszukuje oryginalnych zapachów, innych niż te masowo dostępne na sklepowych półkach. Monika Zagajska i Ewa Harasimczuk odkryły tę niszę i otworzyły nietypowe perfumerie.
Marzena Burciu franczyzę dla siebie wybrała na Targach Franczyza. Jak rozwija swój biznes?
Wywodząca się z USA marka Gnoce szuka franczyzobiorców w Polsce. Jakie są warunki nawiązania współpracy?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
– Sukces naszych lokali potwierdza słuszność idei otwierania wine barów, w opozycji do dużych restauracji z kartami win – mówi Piotr Stryszowski z Subtilité Wine&Bar.
Decydując się na własną firmę, mamy do wyboru dwie drogi – zbudować ją od podstaw lub zainwestować w sprawdzony pomysł na biznes. Właśnie nadarza się idealna okazja, żeby skorzystać z drugiego rozwiązania, bowiem 15-16 marca na PGE Narodowym odbędą się Targi Franczyza.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
Czy zielona energia to moda, ideologia czy szansa na zarobienie dużych pieniędzy? Piotr Markowski z Corab SA wyjaśnia, w które biznesy z branży OZE warto inwestować.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...