Zarzucą sieć na cały kraj
Firma Sweet Gallery, właściciel marek Lodolandia, Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab, zadebiutowała na rynku w 2013 roku. Obecnie zarządzą siecią 470 punktów, a do końca roku ma zostać otwartych kolejne 200.
– Już teraz mamy podpisanych 50 umów na lokalizacje, gdzie za chwilę uruchomimy placówki franczyzowe. Liczba ta ciągle rośnie, bo niemal codziennie rezerwujemy miejsca odpowiednie dla naszego konceptu biznesowego – mówi Marcin Olesiak, prezes zarządu Sweet Gallery.
W najbliższych dwóch latach firma będzie się przede wszystkim koncentrować na rozwoju w małych miasteczkach już od 5 tys. mieszkańców, gdzie jest nisza w gastronomii i w rozrywce. Już teraz funkcjonuje tam kilkadziesiąt punktów Lodolandia, Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab. – Placówki od początku działalności generują obroty zbliżone do punktów zlokalizowanych w dużych miastach. Nasze lody, gofry, kołacze i kebaby wyciągają mieszkańców małych miast z domów i ożywiają okolice, które dotychczas pustoszały popołudniami i w weekendy. Punkty często są głównym miejscem spotkań towarzyskich i lokalną atrakcją – mówi Marcin Olesiak.
Sweet Gallery, niezależnie od rozwoju w małych miejscowościach, kontynuuje działania w dużych miastach. Firma otwiera swoje placówki przy centrach handlowych, w parkach i skwerach. – Zależy nam na miejscach aktywnych przez cały tydzień, również w niehandlowe niedziele. W przypadku centrów handlowych, wybieramy te, gdzie życie toczy się nawet po ich zamknięciu, np. w sąsiedztwie parków, skwerów, kin, kościołów itp. – mówi Marcin Olesiak.
Jak podkreśla prezes firmy, franczyzobiorcy Lodolandii, sieci Kołacz na Okrągło, czy Bafra Kebab nie są na zawsze przywiązani do danej lokalizacji, jak w przypadku placówek stacjonarnych. Mobilne punkty mogą zmienić swoje dotychczasowe miejsce, gdy tylko zacznie spadać liczba klientów. – Zdarza się, że tam, gdzie w jednym sezonie biznes dobrze funkcjonował, w drugim może już nie spełniać naszych i franczyzobiorcy oczekiwań. Wówczas szukamy nowej lokalizacji. Chodzi o to, by partner niezależnie od miejsca generował sprzedaż na jak najwyższym poziomie – mówi Marcin Olesiak.
Koszt inwestycji w placówkę Lodolandia wynosi 109 tys. zł. Biznes lodowy można połączyć z konceptem Kołacz na Okrągło, co stworzy całoroczną działalność. Wówczas do przedsięwzięcia należy dołożyć 30 tys. zł. Zwrot z inwestycji, według zapewnień franczyzodawcy, następuje po mniej więcej dwóch sezonach.
Sweet Galery prowadzi też intensywny rozwój za granicą. Lodziarnie firmy działają na Słowacji, w Wielkiej Brytanii i Niemczech pod marką Ice and Roll.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Sweet Gallery utrzymuje szybkie tempo rozwoju. W bieżącym roku planuje ok. 450 nowych otwarć.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Lodolandia & Kołacz na Okrągło wykorzystuje elastyczność oferty i szybki rebranding, by zapewnić ciągłość biznesu przez cały rok. Jak działa taki model biznesowy?
Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
Przepis na prowadzenie zyskownej lodziarni jest tak samo złożony, jak receptura lodów, które zachwycą smakiem. Franczyzodawca konceptu Lodolandia & Kołacz na Okrągło dzieli się nim ze swoimi franczyzobiorcami.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
VisionOptyk otwiera średnio 8-12 placówek rocznie. Wielu franczyzobiorców decyduje się na prowadzenie więcej niż jednego salonu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali