Franczyza u lodziarzy
Aktualnie pod szyldem Wytwórnia Lodów Polskich „u Lodziarzy” działa ponad 90 franczyzowych lodziarni, serwujących lody rzemieślnicze.
- Na zakończenie ubiegłorocznego sezonu funkcjonowało ich 60. Rok 2017 był jak dotąd najbardziej dynamicznym okresem rozwoju naszej sieci, jednak wszystko wskazuje na to, że tegoroczny sezon będzie rekordowy pod tym względem – zapowiada Magdalena Kwiatkowska – manager ds. rozwoju sieci. - Jeszcze w wakacje powstaną kolejne punkty.
Franczyzodawca ma do zaproponowania cztery modele współpracy. Pierwszy z nich to lodziarnia wraz z manufakturą, w której lody produkowane są na miejscu.
- Prowadząc ten typ punktu właściciel zarabia nie tylko na sprzedaży. Może też zaopatrywać okoliczne lodziarnie naszej sieci, a dodatkowo pobliskie restauracje, kawiarnie, cukiernie – zachęca Magdalena Kwiatkowska.
Przy tym modelu minimalny koszt inwestycji to ok. 150 tys. zł. netto – to wydatki na podstawowe urządzenia, niezbędne do rozpoczęcia produkcji (pasteryzator, frezer, konserwator). Dodatkowo należy zakupić mroźnię oraz doliczyć koszt adaptacji lokalu. Drugi format to lodziarnia prowadząca tylko sprzedaż. Gotowe lody są dostarczane z najbliższej manufaktury. Inwestycja zaczyna się od kwoty ok. 25 tys. zł netto, ale do tego należy też doliczyć zakup mroźni i koszty adaptacji lokalu. Trzecią formą współpracy jest mobilny punkt sprzedaży, czyli riksza. Można ją kupić za 27,9 tys. zł, albo wynająć tylko na wakacje. Za wypożyczenie na trzy miesiące płaci się 2,8 tys. zł netto miesięcznie, a na pół roku 2,3 tys. zł. Można też kupić rikszę w leasingu. Ostatni model to całoroczna wyspa w galerii handlowej, prowadząca wyłącznie sprzedaż. Koszt jej wykonania nie powinien przekroczyć 20 tys. zł.
O ile riksza może się sprawdzić już w miejscowościach liczących ponad 3 tys. mieszkańców, o tyle otwarcie lodziarni stacjonarnej franczyzodawca sugeruje w miastach powyżej 25 tys. mieszkańców.
- Większość naszych lodziarni zlokalizowanych jest w północno – wschodniej, wschodniej, centralnej i południowej Polsce oraz nad morzem i na Mazurach – mówi Magdalena Kwiatkowska. - Naszą uwagę chcemy teraz skierować na pozostałe obszary kraju – głównie na zachodnią Polskę. W zasadzie od Szczecina, poprzez Poznań, Toruń, Bydgoszcz, aż po Zieloną Górę. Szczególnie aktywnie poszukujemy do współpracy partnerów gotowych uruchomić nasze rzemieślnicze lodziarnie, w formacie wytwórnia i sprzedaż, na terenie województwa zachodniopomorskiego i w Wielkopolsce.
Oprócz know-how i pomocy w uruchomieniu punktu, franczyzodawca zapewnia partnerom także szkolenia, m. in. z zakresu produkcji, obsługi maszyn, przygotowywania deserów, kontaktu z klientem i prowadzenia działalności pod naszym opatentowanym szyldem.
- Z analizy sytuacji finansowej naszych franczyzowych lodziarni i z rozmów z partnerami wiemy, że dochód osiągnięty w trakcie sezonu pozwala na spokojne funkcjonowanie przez resztę roku – zapewnia Magdalena Kwiatkowska. - Niewątpliwie lepszym rozwiązaniem niż łączenie pracy na etacie z prowadzeniem lodziarni jest uruchomienie kilku punktów sprzedaży lub lodziarni z wytwórnią, co pozwala wygenerować jeszcze wyższą marżę. Wśród naszych franczyzobiorców jest wielu takich, którzy prowadzą ponad trzy punkty sprzedaży. Rekordzistami w tym względzie są firmy zarządzające siedmioma punktami franczyzowymi jednocześnie.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Intermarché obniża ceny, So Coffee nie chce marnować jedzenia, a Multi Ice Group podlicza otwarcia. Przegląd tygodnia 10-17 lutego.
Statystyczny Kowalski zjada 5 l lodów rocznie. A pewnie mógłby nawet czterokrotnie więcej, jak np. przeciętny Amerykanin. Branża lodowa ma więc spory potencjał. Jak otworzyć lodowy biznes?
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
Podsumowania, plany i nowe otwarcia – w nowym roku franczyzobiorcy nie próżnują. Przegląd tygodnia 8-13 stycznia.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Świece sojowe zdobywają serca klientów, a ich produkcja kusi jako pomysł na biznes, który łączy pasję z dochodem. Czy faktycznie można na tym zarobić?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali