Zarabiają na reklamach
Franczyzodawca Free TV, którego flagowym produktem jest bezpłatna gazetka z programem telewizyjnym, od potencjalnych franczyzobiorców wymaga jedynie wstępnej inwestycji, założenia działalności gospodarczej oraz gotowości do działania.
– Mile widziane jest także doświadczenie w handlu, ponieważ partner zarabia na sprzedaży powierzchni reklamowej – mówi Konrad Waszczyk, właściciel konceptu Free TV.
Gazetka ma 16 stron, z czego do zagospodarowania reklamami jest aż 10. Przy tym mogą to być różnego rodzaju ogłoszenia, artykuły sponsorowane, dodatki, informacje z życia powiatu, zamawiane przez władze powiatowe albo kupony rabatowe.
– Możliwości jest sporo. Teoretycznie w każdym wydaniu gazetki partnerzy mają do dyspozycji powierzchnię reklamową wartą około 15 tys. zł. Mamy partnera, któremu udało się wydać pierwszą gazetę w dwa tygodnie od podpisania umowy franczyzowej. Pracuje z nami od 2013 roku – mówi Konrad Waszczyk.
Podkreśla jednak, że trudno stwierdzić, ile zarabiają miesięcznie partnerzy Free TV, ponieważ każdy z nich samodzielnie ustala ceny swoich reklam.
– Nie wnikamy w cennik, franczyzobiorcy, to co uda mu się sprzedać, to jego zarobek – podkreśla Konrad Waszczyk.
Jedyna opłata, którą franczyzobiorca ponosi, to miesięczny abonament rzędu 299 zł. W zamian nie musi martwić się o teksty do gazetki, wszystko jest przygotowywane przez zespół redakcyjny centrali. Jedynym zadaniem partnera jest wypełnienie miejsca na reklamy. Przy tym gazetka nie jest jedynym produktem firmy. Do dyspozycji jest również portal internetowy Free TV oraz aplikacja mobilna z kuponami rabatowymi.
– Zaczynaliśmy od gazetki, ale idziemy z duchem czasu i dzisiaj jesteśmy w stanie dotrzeć do każdego pokolenia klientów – przekonuje Konrad Waszczyk.
Firma szuka franczyzobiorców w każdym mieście powiatowym z liczbą mieszkańców powyżej 20 tys. W przypadku mniejszych powiatów jest możliwość połączenia dwóch w makroregion, nad którym pieczę sprawowałby jeden franczyzobiorca. Do tej pory firma nawiązała współpracę z 30 franczyzobiorcami. W tym roku też pojawi się kilku nowych partnerów. Generalnie jednak, podobnie jak franczyzodawcy z różnych branż, Free TV zauważa mniejszy ruch w biznesie, głównie z powodu niskiego bezrobocia.
– Ostatnie zmiany na rynku pracy spowodowane niskim bezrobociem wpływają na zmniejszenie zainteresowania własnym biznesem, ale pomimo tego nasz koncept ma się dobrze i zgłaszają się do nas nowi partnerzy – zapewnia Konrad Waszczyk.
Dodaje, że plusem Free TV jest fakt, że firma proponuje partnerom otwartą politykę cenową i dużą swobodę w jej stosowaniu, dzięki czemu mogą elastycznie dostosować ceny do swoich lokalnych rynków i klientów. Dodatkowo dzięki modelowi współpracy, w którym cały zysk ze sprzedanych reklam pozostaje u partnera, nowi inwestorzy mogą liczyć na zwrot z inwestycji już po kilku miesiącach współpracy.


PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
Firma chce zmotywować do współpracy franczyzobiorców i zapewnia, że podzieli się z nimi połową zysku. Na co jeszcze mogą liczyć?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Salon kosmetyczny, siłownia, sklep spożywczy, a może firma edukacyjna, biuro nieruchomości albo butik z modą? Przedstawiamy konkretne przykłady franczyz, które zarabiają. Pokazujemy też mniej typowe pomysły na biznes, jak hodowla ślimaków czy pracownia peruk. Bilet na Targi Franczyza gratis!
– Franczyza to coś więcej niż dostęp do produktów i technologii. To gotowy system, który naprawdę wspiera, a przy okazji pozwala realizować się razem, jako rodzina – mówią Barbara i Mikołaj Pawłowscy, właściciele czterech sklepów Stokrotka w województwie lubelskim.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Północ Nieruchomości oferuje elastyczny model współpracy z inwestycją od 4 tys. zł. Partnerzy korzystają z gotowego systemu, szkoleń i zaplecza operacyjnego. W sieci działa już ponad 70 biur.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...