Grupa docelowa / Polska marka Blue Shadow proponuje autorskie kolekcje dla młodych i pewnych siebie kobiet.
Czwartek
27.12.2018
Wojciech Bielicki zrezygnował z prowadzenia studia mebli kuchennych i zainwestował we franczyzowy sklep odzieżowy. Jaką markę wybrał?
 

Polska marka Blue Shadow proponuje autorskie kolekcje dla młodych i pewnych siebie kobiet. Dziś pod tym szyldem działają trzy sklepy własne, 11 franczyzowych oraz ok. 150 partnerskich.

Licencjodawca przyznaje, że w tym roku marka nie narzekała na brak zainteresowania ze strony przyszłych franczyzobiorców. – Mamy niesamowity przyrost w placówkach partnerskich. Elastyczne zasady, które dla nich stworzyliśmy (wyłączność terytorialna, możliwość dobierania kolekcji według własnego konceptu sklepu, możliwość wymiany towaru – przyp. red.) sprawiły, że koncept cieszy się dużym zainteresowaniem wśród osób, które prowadzą już sklep lub np. ich budżet czy lokalizacja nie pozwalają na otwarcie placówki franczyzowej – mówi Agnieszka Falińska, specjalista ds. kontaktu z franczyzobiorcami Blue Shadow. 

Przyjemny początek współpracy

Wojciech Bielicki pięć lat temu został franczyzobiorcą marki Blue Shadow. O firmie dowiedział się z magazynu "FRANCHISING". Kilka lat temu otworzyłem studio mebli kuchennych. Właśnie dzięki temu doświadczeniu przekonałem się z jakimi trudnościami wiąże się prowadzenie własnego biznesu. Zacząłem rozglądać się za inną opcją zarabiania na swoim. Kupiłem magazyn "FRANCHISING", z którego wynotowałem wszystkie dostępne oferty i tak odkryłem markę Blue Shadow. Napisałem maila i dostałem odpowiedź w ciągu kilku dni. Przedstawiciele firmy umówili się ze mną na spotkanie, na którym przedstawili mi warunki współpracy. Jednak nie podjąłem decyzji od razu. Dopiero po roku wróciłem do pomysłu mówi Wojciech Bielicki. Dostałem zaproszenie na pierwszy pokaz mody Blue Shadow w Rzgowie. Raz jeszcze przejrzałem ofertą, którą przygotowali. Dopiero wtedy uznałem, że warto zainwestować – dodaje.

Wojciech Bielicki przyznaje, że nie do końca wiedział, jak wygląda praca w tym modelu biznesowym.  Nie wiedziałem na jakiej zasadzie to działa. Zdecydowałem się na współpracę, choć nie byłem przekonanym czy to w ogóle się uda. W tym roku mija już pięć lat od momentu, w którym zacząłem współpracę z Blue Shadow – przekonuje.

Marka najchętniej otwiera swoje sklepy w dużych i średnich miastach, w galeriach handlowych, w pasażach przy hipermarketach, przy ulicach handlowych z dużym potencjałem. Franczyzobiorca obecnie prowadzi sklep w Kościerzynie. Jak podkreśla Wojciech Bielicki w znalezieniu lokalizacji pomógł mu franczyzodawca.  Nie chciałem otwierać sklepu w centrum handlowym, ze względu na ceny wynajmu lokalu. Zdecydowałem się na miejsce bardziej niezależne. Z pomocą przyszły mi osoby z Blue Shadow. Dzięki nim udało nam się znaleźć lokal w bardzo dobrej lokalizacji, przy ulicy mówi Bielecki.

Franczyzodawca zaangażowany

Franczyobiorca przyznaje, że może liczyć na duże wsparcie franczyzodawcy. W trakcie szukania lokalu nie zostałem sam. Otrzymałem wsparcie także przy negocjacjach umowy, a potem przy aranżacji lokalu. Od franczyzodawcy otrzymałem gotowy projekt lokalu. Po mojej stronie leżało jedynie znalezienie wykonawcy. Kilka dni przed otwarciem przyjechały osoby z centrali, by pomóc nam w rozłożeniu towaru – dodaje Bielicki.

Choć franczyzobiorca świetnie sobie radzi na rynku, przyznaje, że największym problemem jest znalezienie kompetentnych pracowników. – Niestety sytuacja na rynku pod tym względem nie wygląda najlepiej. Z własnego doświadczenia wiem, jak trudne jest znalezienie dobrego pracownika. Rotacja jest bardzo duża – przyznaje Wojciech Bielicki.

Kwota inwestycji we własny salon Blue Shadow zależy od stanu lokalu – średnio jest to ok. 50 tys. zł netto, plus zabezpieczenia wynikające z umowy najmu salonu oraz zabezpieczenie towaru, oddawanego franczyzobiorcy w depozyt. Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci, ani żadnych opłat miesięcznych. Franczyzodawca zapewnia fundusz marketingowy na otwarcie placówki. Pracownicy sklepu biorą udział w szkoleniach Akademii Blue Shadow. Franczyzodawca prowadzi szkolenia. Co jakiś czas personel sklepu otrzymuje potrzebne materiały. Natomiast raz w miesiącu przyjeżdża przedstawicielka i szkoli nas w zakresie aranżacji wnętrz i układu ubrań – mówi Bielicki.

 


Wojciech Bielicki, franczyzobiorca marki Blue Shadow / "Nie chciałem otwierać sklepu w centrum handlowym, ze względu na ceny wynajmu lokalu. Zdecydowałem się na miejsce bardziej niezależne. Z pomocą przyszły mi osoby z Blue Shadow. Dzięki nim udało nam się znaleźć lokal w bardzo dobrej lokalizacji".

POPULARNE NA FORUM

Aromanti opinie-otworzyć?

Thank you for taking the time to publish this information very useful! bass fishing guides orlando florida

5 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2019
Aromanti opinie-otworzyć?

Interesting topic for a blog. I have been searching the Internet for fun and came upon your website. Fabulous post. Thanks a ton for sharing your knowledge! It is great to see...

5 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2019
Aromanti opinie-otworzyć?

Nice to read your article! I am looking forward to sharing your adventures and experiences. PAKISTANI ESCORTS

5 wypowiedzi
ostatnia 22.05.2019
Jak założyć sklep z odzieżą

I wanted to thank you for this great read!! I definitely enjoying every little bit of it I have you bookmarked to check out new stuff you post. PAKISTANI ESCORTS

14 wypowiedzi
ostatnia 22.05.2019
Odzież męska - jeansy

This particular papers fabulous, and My spouse and i enjoy each of the perform that you have placed into this. I’m sure that you will be making a really useful place. I has...

13 wypowiedzi
ostatnia 22.05.2019
wiosenne kurtki damskie

I admire this article for the well-researched content and excellent wording. I got so involved in this material that I couldn’t stop reading. I am impressed with your work...

4 wypowiedzi
ostatnia 22.05.2019
wiosenne kurtki damskie

I admire this article for the well-researched content and excellent wording. I got so involved in this material that I couldn’t stop reading. I am impressed with your work...

4 wypowiedzi
ostatnia 22.05.2019
Top Secret

No to fakt, tylko potem tragicznie wygląda jak są rozmiary od 34 do 46 i wieszaki ledwo mieszczą się ...

2 wypowiedzi
ostatnia 13.05.2019