Biznes na spółkę z bratem
– Zaczęliśmy cztery lata temu od lodów, ale zależało nam na biznesie całorocznym. Kolejnym krokiem były kołacze i wreszcie Bafra Kebab. Naszymi klientami są teraz dzieci i dorośli, sympatycy słodkości oraz osoby, które wolą treściwą i wytrawną kuchnię – mówi Krzysztof Kulwas.
Bafra Kebab jest najmłodszym konceptem Sweet Gallery (dwa pozostałe to Lodolandia i Kołacz na Okrągło). Marka zadebiutowała w 2015 roku i szybko stała się częścią biznesu braci Kulwasów. Zdaniem Krzysztofa, spośród wszystkich trzech konceptów, Bafra Kebab jest najbardziej wymagająca. – Mamy do czynienia z mięsem, które wymaga specjalnego traktowania – przechowywania i sprzedaży. Model biznesowy jest restrykcyjny i oparty na standardach, które muszą być bezwzględnie przestrzegane, by zachować najwyższą jakość produktu. Dzięki temu wygrywamy z konkurencją – mówi Krzysztof Kulwas. – Pierwszy punkt Bafra Kebab otworzyliśmy w miejscu, w które nikt nie wierzył. Mała miejscowość licząca 12 tys. mieszkańców, dziewięć konkurencyjnych punktów z kebabami i słaba lokalizacja położona na uboczu. Byliśmy jednak uparci i przekonani o własnej jakości. Placówka funkcjonuje już dwa lata, konkurencja przegrała rywalizację i aktualnie jesteśmy liderem w sprzedaży kebabów w tej miejscowości – zapewnia.
Kulwasowie twierdzą, że przewagą konceptu Bafra Kebab jest mięso produkowane według własnej receptury spółki Sweet Gallery. Chodziło o stworzenie smaku, który jest sygnaturą marki i podstawowym orężem w rywalizacji o klienta. Do tego dochodzi dopracowana w szczegółach strategia sprzedaży i dostaw, co gwarantuje świeżość i najwyższą jakość oferty. – Dostawy dopasowaliśmy do natężenia ruchu. Ważne są: dzień tygodnia, godzina, pora roku, a nawet święta okolicznościowe. Wiedza na ten temat pozwala kontrolować zamówienia i dopasować do bieżącej sprzedaży odpowiednią ilość mięsa. Dzięki temu zachowujemy świeżość produktów, a także unikamy strat i niepotrzebnych kosztów. Jeśli pod koniec dnia zabraknie mięsa, nową partię dokładamy dopiero następnego dnia. Mięso to podstawowy składnik kebabu, dlatego musi spełniać najwyższe standardy – mówi Jacek Kulwas. W jego placówce dostawy są realizowane dwa razy w tygodniu, natomiast warzyw codziennie. – Mięso przechowujemy w dwóch chłodniach, które są na wyposażeniu każdego punktu. Mamy oddzielne stanowiska na drób i wołowinę. Jak zapewniają bracia, liczba kilogramów mięsa jest precyzyjnie dopasowana do liczby klientów, aby wszystkie sprzedały się w jeden dzień.
Niezbędne jest jednak stuprocentowe zaangażowanie właścicieli, aby osiągnąć takie wyczucie biznesu. – Własna praca jest najważniejsza. Jeśli ktoś myśli inaczej, lepiej, żeby został na etacie. Wiem, co mówię, bo zanim rozpocząłem obecny biznes, zrezygnowałem z wcześniej prowadzonej firmy – mówi Krzysztof Kulwas.
Najpierw w szeregi franczyzobiorców Sweet Gallery wstąpił Jacek, a dopiero po roku jego brat, Krzysztof. – Nie wyobrażałem sobie prowadzić obu firm jednocześnie, ponieważ nie poświęciłbym żadnej wystarczającej ilości czasu i tak jak brat zainwestowałam w koncept Lodolandia. Teraz po kilku latach prowadzimy 10 placówek. Musieliśmy jednak ciężko pracować, by osiągnąć obecny wynik. W tym wszystkim pomaga monitoring, dzięki któremu na bieżąco możemy obserwować naszą placówkę. Co prawda, posiadamy menedżera koordynującego pracę, niemniej jednak trzeba zaangażować się samemu – mówi Krzysztof Kulwas.
Obaj bracia niemal codziennie są we wszystkich swoich punktach sprzedaży. – Regularna kontrola pozwala uniknąć ewentualnych problemów. Jest to szczególnie potrzebne na początku działalności. Ponadto uważam, że najlepszym źródłem wiedzy o klientach jest praca za ladą – mówi Jacek Kulwas.
Jakie trzeba spełnić warunki, żeby zostać franczyzobiorcą Bafra Kebab? Sweet Gallery dostarcza gotową przyczepę z pełnym wyposażeniem, dzięki czemu odpadają koszty remontu i wyposażenia, np. standardowego lokalu w budynku czy galerii handlowej. Firma odpowiada też za wyszukanie odpowiedniej lokalizacji. – Ze względu na swoją mobilność punkty nie są jednak na stałe przywiązane do konkretnego miejsca. W zależności od potrzeb mogą zostać przeniesione gdzie indziej, dzięki czemu biznes wyróżnia się na rynku i łatwo adaptuje do otoczenia – mówi Krzysztof Kulwas. – Inwestycja w koncept Bafra Kebab stanowi ok. 1/5 kosztów niezbędnych do otwarcia placówki w tradycyjnym formacie z podobną ofertą. Zwrot z inwestycji następuje natomiast już w drugim roku działalności. Na dodatek firma zapewnia stałe wsparcie o każdej porze, przez siedem dni w tygodniu i regularne szkolenia. Wszystko to wraz z zaangażowaniem franczyzobiorcy może oznaczać naprawdę udany biznes – mówi Jacek Kulwas.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Kto może zostać franczyzobiorcą McDonald's oraz w jakie koncepty gastronomiczne warto zainwestować – m.in. o tym przeczytasz w nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING".
Są biznesy, które z powodzeniem można łączyć z pracą na etacie. Dodatkowe źródło dochodów zabezpiecza budżet domowy i zwiększa bezpieczeństwo finansowe.
W nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING" podpowiadamy, w jaki biznes zainwestować, żeby zwiększyć swoje szanse na godziwe zyski.
Andrzej Stańczyk zainwestował w Bafra Kebab w środku toczącej się pandemii. Co przekonało franczyzobiorcę?
Bafra Kebab to sieć punktów sprzedaży street food, należąca do firmy Sweet Gallery. Marka mimo pandemii zanotowała wzrost sprzedaży o 20 proc. w stosunku do ubiegłego roku.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W co zainwestować – czy warto porzucić ciepły etat i wybrać własną firmę? Podpowiadamy, jaki biznes najlepiej otworzyć w 2020 roku.
Teraz można zostać franczyzobiorcą inwestując jedynie 27 000 zł netto. W tym jest już wliczone zatowarowanie!
Biedronka otworzyła pierwszy sklep franczyzowy. Jednak potencjalni inwestorzy nie mogą się dowiedzieć, ile trzeba zainwestować. Centrala utajniła tę informację. Spróbowaliśmy się czegoś dowiedzieć.
Wzory umów
Dla hodowli kóz nastały dobre czasy. Klienci chętnie sięgają po zdrowe kozie mleko i jego przetwory. A polską kozinę pokochała Europa Zachodnia, uznając ją za rarytas.
POPULARNE NA FORUM
North Fish podwojony
Proszę o pilny kontakt w sprawie franczyzy pod nr telefonu 731610809
Czy minister Ziobro wyrzuci McDonald's z Polski?
Troska o Mc Donalda, który przekonał do siebie prawie całą Azję gdzie słowo ,,hamburger" z powodów oczywistych jest niemal zakazane- wydaje się po prostu zwykłym...
Czy minister Ziobro wyrzuci McDonald's z Polski?
Panie Rafale! Znakomita robota. W końcu ktoś wypunktował to co wiemy od kilkunastu lat, a określenie wolna amerykana pasuje tu idealnie. Niestety z amerykańskich...
Czy minister Ziobro wyrzuci McDonald's z Polski?
Pandemia pokazałą ,że król jest nagi-edukacja potencjalnych franczyzobiorców wzrasta, i koncepty np takie jak szeroko tu reklamowany Intermarche będą miały kłopot z...
Czy minister Ziobro wyrzuci McDonald's z Polski?
Dziękuję za obszernie przedstawione stanowisko. Będziemy musieli zostać przy swoich zdaniach - ja nadal uważam, że zaproponowany w Raporcie projekt kodyfikacji norm na...
Czy minister Ziobro wyrzuci McDonald's z Polski?
Szanowny Panie Prezesie! Cieszę się z Pana zaproszenia do dyskusji. Myślę, że możemy ją bezpośrednio prowadzić publicznie na forum. Oczywiście spotkamy się także...
Czy minister Ziobro wyrzuci McDonald's z Polski?
Szanowni Państwo, Nie jest tak, że byli franczyzobiorcy muszą żyć z piętnem długu do końca życia! W marcu tego roku weszły w życie przepisy o upadłości...
Czy minister Ziobro wyrzuci McDonald's z Polski?
Faktycznie przytoczenie rozwiązań z USA w kontrze do straszenia przeregulowaniem rynku franczyzy trudno uznać za efekt talentu polemicznego, no ale Pan Arkadiusz odwołuje...