Spaghetti w Dubaju
Makarun Spaghetti and Salad to franczyzowa sieć spaghetterii, sprzedająca włoskie makarony w wersji „take away”. Powstała w 2012 roku, a jej pierwszy punkt to był foodtruck w krakowskim miasteczku akademickim. Dziś marka ma 25 spaghetterii w Polsce oraz jedną w Hamburgu. A teraz wchodzi na rynek arabski. Koncept właśnie ogłosił, że wkrótce otwiera lokal w Dubaju.
– Umowę podpisaliśmy pod koniec grudnia, wszystko jest dopięte i zaczynamy realizację naszego dubajskiego projektu biznesowego – informuje Przemysław Tymczyszyn, współwłaściciel sieci Makarun Spaghetti and Salad. – Planujemy, że lokal ruszy w drugim kwartale tego roku. Jesteśmy w trakcie negocjacji masterfranczyzy z naszymi partnerami z Dubaju, która ma dotyczyć wyłączności na naszą markę na Emiraty Arabskie i zakłada powstanie w tym kraju kolejnych restauracji.
Makarun będzie otwarty w nowym pasażu handlowo-gastronomicznym The Pointe Jumeirah, wybudowanym na największej z trzech sztucznych wysp, usypanych na wodach Zatoki Perskiej, czyli na Palmie Jumeirah. Lokalizacja rzeczywiście robi wrażenie. Na wyspie roi się od ekskluzywnych hoteli i luksusowych rezydencji, np. Beckhamów czy Rogera Federera.
– Partnerzy z Dubaju w zasadzie sami się do nas zgłosili po tym, jak rozpuściliśmy wici, że jesteśmy zainteresowani rozwijaniem franczyzy za granicą. Szybko też znaleźli odpowiedni lokal pod inwestycję – mówi Przemysław Tymczyszyn.
Dubajski lokal Makaruna będzie największy z dotychczas otwartych. Ma powierzchnię 160 m2 i zaprojektowany zostanie według nowego designu, który marka zaczyna wdrażać w swoich placówkach od tego roku. Wprowadzony w nim zostanie także modny dzisiaj "live cooking", czyli gotowanie w obecności klientów.
Makarun zainteresowany jest rozwijaniem franczyzy również w innych krajach. Prowadzi rozmowy z inwestorami w Czechach, Rumunii, Wielkiej Brytanii i na Bliskim Wschodzie. W tym roku chce też powalczyć o nową grupę klientów i otworzyć 10 punktów w krakowskich biurowcach i galeriach handlowych.
Inwestycja w stacjonarny lokal franczyzowy Makaruna powinna zmieścić się w widełkach od 110 do 190 tys. zł netto. Tańszą wersją będzie zakup wyposażonego pawilonu gastronomicznego, którego cena oscyluje w granicach 100 tys. zł. Jednorazowa opłata licencyjna to 16 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 800 zł plus 4 proc. od obrotu, do tego dochodzi opłata marketingowa w wysokości 333 zł.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Sieć Makarun stawia mocno na formaty z niską kwotą inwestycji.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w styczniowym wydaniu magazynu.
Sobota 16 października to ostatni dzień Targów Franczyza 2021. Skorzystajcie z okazji, przyjdźcie do Pałacu Kultury i Nauki i wybierzcie biznes dla siebie!
15 października to kolejny dzień Targów Franczyza. Ci, którzy szukają pomysłu na biznes mają okazję spotkać w jednym miejscu przedstawicieli wielu znanych marek franczyzowych.
14 października to pierwszy dzień Targów Franczyza. Franczyzodawcy najbardziej prestiżowych marek czekają w PKiN na wszystkich zainteresowanych otwarciem własnego biznesu na licencji.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Bilard jest popularną rozrywką i dość prostą grą. Trzeba kijem posłać bilę do łuzy. Kto trafia, ten wygrywa – tak samo jak w biznesie. Własny klub bilardowy może być trafną inwestycją.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...