Licencja bez mięsa
Dla ilu lokali z szyldem Krowarzywa jest miejsce na polskim rynku?
Ubiegły rok zamknęliśmy liczbą pięciu lokali własnych i tyluż franczyzowych. Planujemy, że w tym roku otworzymy do pięciu kolejnych lokalizacji. Zależy nam przede wszystkim na stabilności marki i utrzymaniu najwyższej jakości we wszystkich naszych restauracjach. Obecnie dążymy do otwarcia 20 lokali we wszystkich dużych miastach w Polsce. Franczyzobiorcy w większości sami się do nas zgłaszają, jednak my również aktywnie poszukujemy partnerów, zwłaszcza w dużych miastach, jak Łódź, Katowice, Poznań, Lublin, Szczecin, Tychy, Dąbrowa Górnicza, Zabrze.
Jakie lokalizacje są najatrakcyjniejsze dla prowadzenia wegańskiej burgerowni?
Głównie centra miast lub dzielnice gastronomiczne, miejsca o dużym natężeniu ruchu pieszych. Jesteśmy również otwarci na wszelkie miejsca o charakterze slow food, a takich ostatnio powstaje coraz więcej. Franczyzobiorca powinien znaleźć lokal o powierzchni 30-130 m2. Służymy pomocą w jego ocenie, a jeżeli mamy wiedzę na temat potencjalnych wolnych lokalizacji w danym mieście, również staramy się je wskazać. Nasza oferta franczyzowa przewiduje trzy różne warianty, jesli chodzi o wielkość placówek – od małego lokalu typu „okienko” z zamówieniami na wynos lub foodtrucka, przez mniejszy, ale klasyczny lokal z miejscami dla klientów, po dużą przestronną restaurację z ogródkiem letnim.
Z jakimi wydatkami na starcie musi liczyć się franczyzobiorca?
To zależy od wybranego modelu lokalu. Opłata wstępna zaczyna się już od 9,9 tys. zł netto, w zależności od wielkości placówki. Do tego dochodzi stała opłata franczyzowa w wysokości 5 proc. netto od obrotu. Koszt inwestycji, czyli wydatki związane z wynajmem lokalu, remontem i wyposażeniem to minimum 100 tys. zł. W ramach inwestycji licencjobiorca otrzymuje od nas know-how, system szkoleń oraz wsparcie merytoryczne, zarówno podczas adaptacji lokalu, jak i po otwarciu. Nasze lokale średnio osiągają rentowność już w trzecim miesiącu funkcjonowania, natomiast szacowany okres zwrotu z inwestycji oscyluje w okolicy 18 miesięcy.
Czy wegański trend w gastronomii to nie jest przejściowa moda?
Nie sądzę. Najważniejsze trendy, jakie zauważyliśmy w ciągu ostatniego roku, to coraz większy nacisk na ekologię oraz stopniowe zmniejszanie spożywania mięsa. Bardzo nas to cieszy, ponieważ współgra to idealnie z naszą wizją. Coraz więcej osób, nawet takich, które na co dzień spożywają mięso, rozsmakowuje się w naszych wegańskich burgerach. To zasługa rosnącej świadomości w zakresie zdrowego odżywiania, a także potrzeby zadbania o zdrowie, którego wartość coraz bardziej doceniamy jako społeczeństwo. A żywność roślinna utożsamiana jest, nie bez powodu, właśnie ze zdrowiem i bogactwem wartości odżywczych.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
W trzech rozmiarach / Oferta franczyzowa marki Krowarzywa przewiduje trzy różne warianty, jesli chodzi o wielkość placówek – od małego lokalu typu „okienko” z zamówieniami na wynos lub foodtrucka, przez mniejszy, ale klasyczny lokal z miejscami dla klientów, po dużą przestronną restaurację z ogródkiem letnim. ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z japońskim menu
/27.11.2025
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Sieć pizzerii Gruby Benek otworzyła nowy lokal na bydgoskich Jachcicach. Pierwszy dzień działalności przyniósł duże zainteresowanie klientów i jeden z najlepszych wyników otwarcia w historii marki.
KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?
Sfinks Polska notuje wzrost rentowności w III kwartale 2025 r., mimo spadku przychodów jednostkowych. To efekt konsekwentnego przechodzenia na franczyzę.
Sulaiman Kebab ma dla franczyzobiorców atrakcyjną promocję. Dzięki niej mogą zaoszczędzić 40 proc. na inwestycji.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali