Licencja bez mięsa
Dla ilu lokali z szyldem Krowarzywa jest miejsce na polskim rynku?
Ubiegły rok zamknęliśmy liczbą pięciu lokali własnych i tyluż franczyzowych. Planujemy, że w tym roku otworzymy do pięciu kolejnych lokalizacji. Zależy nam przede wszystkim na stabilności marki i utrzymaniu najwyższej jakości we wszystkich naszych restauracjach. Obecnie dążymy do otwarcia 20 lokali we wszystkich dużych miastach w Polsce. Franczyzobiorcy w większości sami się do nas zgłaszają, jednak my również aktywnie poszukujemy partnerów, zwłaszcza w dużych miastach, jak Łódź, Katowice, Poznań, Lublin, Szczecin, Tychy, Dąbrowa Górnicza, Zabrze.
Jakie lokalizacje są najatrakcyjniejsze dla prowadzenia wegańskiej burgerowni?
Głównie centra miast lub dzielnice gastronomiczne, miejsca o dużym natężeniu ruchu pieszych. Jesteśmy również otwarci na wszelkie miejsca o charakterze slow food, a takich ostatnio powstaje coraz więcej. Franczyzobiorca powinien znaleźć lokal o powierzchni 30-130 m2. Służymy pomocą w jego ocenie, a jeżeli mamy wiedzę na temat potencjalnych wolnych lokalizacji w danym mieście, również staramy się je wskazać. Nasza oferta franczyzowa przewiduje trzy różne warianty, jesli chodzi o wielkość placówek – od małego lokalu typu „okienko” z zamówieniami na wynos lub foodtrucka, przez mniejszy, ale klasyczny lokal z miejscami dla klientów, po dużą przestronną restaurację z ogródkiem letnim.
Z jakimi wydatkami na starcie musi liczyć się franczyzobiorca?
To zależy od wybranego modelu lokalu. Opłata wstępna zaczyna się już od 9,9 tys. zł netto, w zależności od wielkości placówki. Do tego dochodzi stała opłata franczyzowa w wysokości 5 proc. netto od obrotu. Koszt inwestycji, czyli wydatki związane z wynajmem lokalu, remontem i wyposażeniem to minimum 100 tys. zł. W ramach inwestycji licencjobiorca otrzymuje od nas know-how, system szkoleń oraz wsparcie merytoryczne, zarówno podczas adaptacji lokalu, jak i po otwarciu. Nasze lokale średnio osiągają rentowność już w trzecim miesiącu funkcjonowania, natomiast szacowany okres zwrotu z inwestycji oscyluje w okolicy 18 miesięcy.
Czy wegański trend w gastronomii to nie jest przejściowa moda?
Nie sądzę. Najważniejsze trendy, jakie zauważyliśmy w ciągu ostatniego roku, to coraz większy nacisk na ekologię oraz stopniowe zmniejszanie spożywania mięsa. Bardzo nas to cieszy, ponieważ współgra to idealnie z naszą wizją. Coraz więcej osób, nawet takich, które na co dzień spożywają mięso, rozsmakowuje się w naszych wegańskich burgerach. To zasługa rosnącej świadomości w zakresie zdrowego odżywiania, a także potrzeby zadbania o zdrowie, którego wartość coraz bardziej doceniamy jako społeczeństwo. A żywność roślinna utożsamiana jest, nie bez powodu, właśnie ze zdrowiem i bogactwem wartości odżywczych.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska

ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Burger w środku nocy? Lokale Night Burger obsługują klientów nawet do godz. 2.30.
– Nasze puby mogą uzyskać rentowność już w pierwszym miesiącu działalności. Obroty lokali mogą spokojnie sięgać 300-400 tys. zł – mówi Kamil Przybylski, menedżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
Yurii Hulkevych trzy lata temu otworzył pierwszy w Polsce lokal franczyzowy Lviv Croissants.
PapaGyros startuje z franczyzą. Co ma do zaoferowania franczyzobiorcom?
Legendarny amerykański brand wchodzi do Polski i otwiera rynek dla inwestora z ambicją i kapitałem. Do wzięcia masterfranczyza, która może stać się jedną z największych sieci gastronomicznych w kraju.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali