W grupie siła / Gastromall Group zarządza ponad setką lokali gastronomicznych w całej Polsce. Najbardziej rozpoznawalny i najszybciej rozwijający się koncept Grupy to restauracje Olimp, oferujące jedzenie na wagę.
Sobota
16.02.2019
Gastromall Group został inwestorem strategicznym i przejmuje udziały w sieci Makarun Spaghetti and Salad. Co to oznacza dla obu marek?
 

Makarun Spaghetti and Salad to polska sieć spaghetterii założona w 2012 roku. Ma dziś sieć 27 lokali, działających w 14 polskich miastach oraz w Hamburgu. Wkrótce ruszy restauracja w Dubaju.
– Makarun od samego początku był rozwijany przez nas organicznie, bez pomocy podmiotów zewnętrznych – komentuje Marcin Szworak z Makarun Spaghetti and Salad. – Nie ukrywamy jednak, że w trakcie naszej pracy borykaliśmy się również z wieloma problemami, jak choćby dostęp do najlepszych lokalizacji.
Jak czytamy w oficjalnym komunikacie, „rozmowy o podjęciu współpracy trwały ponad rok i składały się z kilku etapów, poczynając od oceny potencjału marek oraz opracowania zasad współpracy w określonej perspektywie czasowej. Etap przygotowawczy zakończył się pozytywnymi wnioskami i podjęto decyzję o zaangażowaniu kapitału we wspólną działalność, która ma na celu rozwój marek Gastromall Group i Makarun w prestiżowych miejscach: galeriach handlowych klasy A i biznesowych centrach biurowych, które zapewniają wysoką rentowność”.

Gastromall Group zarządza ponad setką lokali gastronomicznych w całej Polsce. Najbardziej rozpoznawalny i najszybciej rozwijający się koncept Grupy to restauracje Olimp, oferujące jedzenie na wagę. Ich sieć obecnie obejmuje 85 punkty sprzedaży i także działa we franczyzie. W swoim portfolio Gastromall ma też marki Deli Sandwich, Polski Stół oraz Isto.
– Jesteśmy krajowym liderem w tworzeniu i zarządzaniu konceptami gastronomicznymi. Do współpracy pozyskujemy ludzi pełnych pomysłów, twórczych i nastawionych na sukces. Tacy są według mnie twórcy Makaruna – mówi Piotr Niemiec, właściciel Gastromall Group. – Będziemy łączyć naszą działalność operacyjną i integrować struktury, aby wykorzystać zalety obu firm. Ważny był dla nas także sieciowy charakter brandu. Nasze restauracje również funkcjonują w tym systemie. Pierwsze efekty naszych działań już widać – Makarun uzupełnił ofertę gastronomiczną w Orange Office w Krakowie, gdzie od ponad trzech lat działa Restauracja Olimp.

Strony nie podają, ile udziałów w Makarunie przejął Gastromall Group. Z naszych informacji wynika, że w rękach dotychczasowych właścicieli nadal pozostanie pakiet większościowy. Jak mówi Marcin Szworak, nowy inwestor nie oznacza zmiany szyldów. Marka Makarun nadal będzie funkcjonowała, tak jak dotychczas. Choć trzeba podkreślić, że w ostatnim czasie koncept przeszedł poważne zmiany, dotyczące m.in. logotypu, wystroju lokali, ale także wprowadzenia do nich koncepcji live cooking. Właściciele przyznają, że było to przygotowanie marki do ekspansji w bardziej wymagających lokalizacjach.
– Wszystkie nowo otwierane restauracje będą już powstawać zgodnie z naszymi nowymi standardami – informuje Marcin Szworak. – Natomiast te już działające, jeśli taka będzie wola franczyzobiorców, też mogą wprowadzić zmiany. Jednak nie wszędzie będzie możliwe np. wprowadzenie live cookingu, niektóre lokale są na to zbyt małe.

Jak zdradza współwłaściciel Makaruna, jeszcze w tym roku marka wejdzie na kolejne zagraniczne rynki, do Algierii i do Szwecji.


Nowy wizerunek / W ostatnim czasie koncept Makarun Spaghetti and Salad przeszedł poważne zmiany, dotyczące m.in. logotypu, wystroju lokali, ale także wprowadzenia do nich koncepcji live cooking.