Sieć w budowie / Od 2010 roku Stara Mydlarnia rozbudowuje sieć sklepów pod swoim szyldem. Obecnie ma dwa własne oraz 26 franczyzowych.
Wtorek
19.02.2019
Stara Mydlarnia planuje mocniejszą ekspansję w galeriach handlowych. Na jak duże wydatki trzeba się przygotować?
 

Stara Mydlarnia od 2001 roku zajmuje się produkcją naturalnych kosmetyków do kąpieli, pielęgnacji ciała, twarzy i włosów. Od 2010 roku marka rozbudowuje sieć sklepów pod swoim szyldem. Obecnie ma dwa własne oraz 26 franczyzowych. Można je otwierać w miastach liczących powyżej 50 tys. mieszkańców.
– Choć zdarza się, że robimy wyjątki i otwieramy placówki także w mniejszych ośrodkach – mówi Agnieszka Lisińska, specjalista ds. eksportu Starej Mydlarni. – Dotyczy to zwłaszcza miast turystycznych. Przykładem może być chociażby Łańcut, w którym nasz sklep bardzo dobrze sobie radzi.

Wcześniej większość placówek powstawała w lokalizacjach przyulicznych. Teraz to się zmienia i obecnie marka celuje bardziej w galerie handlowe.
– Na przestrzeni ostatnich lat nie dało się nie zauważyć, że to właśnie tam toczy się życie handlowe – przyznaje Agnieszka Lisińska. – Natomiast ulice handlowe w większości albo wymarły, albo zamieniły się w strefy restauracyjno-rozrywkowe. Poza tym nasza konkurencja jest obecna w galeriach, dlatego i nas nie może tam zabraknąć.

Franczyzodawca podkreśla, że bardzo długo i starannie sprawdza każdą lokalizację na sklep. Przedstawiciele centrali przyjeżdżają na miejsce kilkakrotnie, w różne dni tygodnia i o różnych porach dnia, by zbadać natężenie ruchu, liczbę klientów odwiedzających np. galerię. Lokal na sklep przede wszystkim powinien mieć witrynę.
– Dla nas to pierwszy etap komunikacji z klientem – zaznacza Agnieszka Lisińska. – Dobrze urządzona ekspozycja przyciąga klienta.

W galerii najlepiej znaleźć lokal na poziomie „0” i w sąsiedztwie znanych marek. Z kolei w przypadku lokalizacji przyulicznej warto pomyśleć o bliskości parkingu i o tym, by do sklepu nie trzeba było wchodzić po schodkach. Na sklep w galerii wystarczy powierzchnia 25-35 m2. Sklep przy ulicy może być większy.
Jeśli chodzi o koszty inwestycji, licencjodawca szacuje, że na starcie potrzeba ok. 100-120 tys. zł, w zależności od tego jak duży jest sklep, ile pomieści regałów i w związku z tym ile towaru trzeba będzie kupić. Ta kwota nie zawiera wydatków na adaptację lokalu, które zależą od wyjściowego stanu pomieszczeń. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 5 tys. zł Nie ma miesięcznych opłat franczyzowych.
– Franczyzobiorca ma obowiązek posiadania pełnej oferty naszych produktów, oprócz artykułów do aromaterapii i ręczników, których nie jesteśmy producentem – dodaje Agnieszka Lisińska.

Rocznie licencjobiorca musi wpłacić 6 tys. zł z przeznaczeniem na marketing. To kwotę można rozłożyć na miesięczne lub kwartalne raty.
Oprócz mocnego wsparcia w poszukiwaniu i wyborze lokalizacji licencjodawca pomaga też wybrać architekta, projektuje i zamawia meble potrzebne do sklepu. Franczyzobiorca ma zapewnione także bezpłatne szkolenia, zarówno w sklepach własnych marki, jak i na miejscu w placówkach franczyzowych.

Stara Mydlarnia myśli też o wyjściu na rynki zagraniczne. Dwa lata temu zrobiła już pierwszy krok, otwierając sklep w Barcelonie. Niestety jego działalność została zawieszona.
– Obecnie opracowujemy nową koncepcję rozwoju za granicą, którą wkrótce wprowadzimy w życie – zapowiada Agnieszka Lisińska.

 


Kierunek galerie / Wcześniej większość placówek powstawała w lokalizacjach przyulicznych. Teraz to się zmienia i obecnie Stara Mydlarnia celuje bardziej w galerie handlowe.

POPULARNE NA FORUM

Inwestycja w srebro - czy warto?

Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...

32 wypowiedzi
ostatnia 10.02.2019
Inwestycja w srebro - czy warto?

Na XTB macie możliwość inwestowania w surowce – ja działam ze złotem, srebrem i ropą. Po prostu w tych tematach mam doświadczenie. A czy warto w to inwestować?...

32 wypowiedzi
ostatnia 22.10.2018
Zastanawiam się nad Organique...

Moim zdaniem dobry pomysł, choć oczywiście musisz zrobić rozeznanie, czy w tamtym mieście nie ma podobnego sklepu z podobnym asortymentem i jak duże jest to miasto....

2 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018
Golden Rose - dystrybutor kosmetyków

GR ma produkty dobrej jakości, jak na ceny niektórych z nich (bardzo tanie). Można niedużym nakładem sobie skompletować dość pokaźną kosmetyczkę czy półki w...

12 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018
Powiedziała YES

Fajna marka, ma i bardziej klasyczną, i bardziej nowoczesną biżuterię :)

3 wypowiedzi
ostatnia 30.08.2018
Golden Rose - dystrybutor kosmetyków

Golden Rose? Moja żona używa kosmetyków tej firmy. Ma całą kolekcje lakierów od nich

12 wypowiedzi
ostatnia 29.08.2018
Polacy lubią prezenty

Ja też tak mówię, ale w głębi duszy już się zastanawiam, co dostanę :D

7 wypowiedzi
ostatnia 29.08.2018
Polacy lubią prezenty

Ja bardzo lubię prezent, chociaż zawsze mówię, że nie potrzeba

7 wypowiedzi
ostatnia 28.08.2018