Licencja na kosmetyki
Stara Mydlarnia od 2001 roku zajmuje się produkcją naturalnych kosmetyków do kąpieli, pielęgnacji ciała, twarzy i włosów. Od 2010 roku marka rozbudowuje sieć sklepów pod swoim szyldem. Obecnie ma dwa własne oraz 26 franczyzowych. Można je otwierać w miastach liczących powyżej 50 tys. mieszkańców.
– Choć zdarza się, że robimy wyjątki i otwieramy placówki także w mniejszych ośrodkach – mówi Agnieszka Lisińska, specjalista ds. eksportu Starej Mydlarni. – Dotyczy to zwłaszcza miast turystycznych. Przykładem może być chociażby Łańcut, w którym nasz sklep bardzo dobrze sobie radzi.
Wcześniej większość placówek powstawała w lokalizacjach przyulicznych. Teraz to się zmienia i obecnie marka celuje bardziej w galerie handlowe.
– Na przestrzeni ostatnich lat nie dało się nie zauważyć, że to właśnie tam toczy się życie handlowe – przyznaje Agnieszka Lisińska. – Natomiast ulice handlowe w większości albo wymarły, albo zamieniły się w strefy restauracyjno-rozrywkowe. Poza tym nasza konkurencja jest obecna w galeriach, dlatego i nas nie może tam zabraknąć.
Franczyzodawca podkreśla, że bardzo długo i starannie sprawdza każdą lokalizację na sklep. Przedstawiciele centrali przyjeżdżają na miejsce kilkakrotnie, w różne dni tygodnia i o różnych porach dnia, by zbadać natężenie ruchu, liczbę klientów odwiedzających np. galerię. Lokal na sklep przede wszystkim powinien mieć witrynę.
– Dla nas to pierwszy etap komunikacji z klientem – zaznacza Agnieszka Lisińska. – Dobrze urządzona ekspozycja przyciąga klienta.
W galerii najlepiej znaleźć lokal na poziomie „0” i w sąsiedztwie znanych marek. Z kolei w przypadku lokalizacji przyulicznej warto pomyśleć o bliskości parkingu i o tym, by do sklepu nie trzeba było wchodzić po schodkach. Na sklep w galerii wystarczy powierzchnia 25-35 m2. Sklep przy ulicy może być większy.
Jeśli chodzi o koszty inwestycji, licencjodawca szacuje, że na starcie potrzeba ok. 100-120 tys. zł, w zależności od tego jak duży jest sklep, ile pomieści regałów i w związku z tym ile towaru trzeba będzie kupić. Ta kwota nie zawiera wydatków na adaptację lokalu, które zależą od wyjściowego stanu pomieszczeń. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 5 tys. zł Nie ma miesięcznych opłat franczyzowych.
– Franczyzobiorca ma obowiązek posiadania pełnej oferty naszych produktów, oprócz artykułów do aromaterapii i ręczników, których nie jesteśmy producentem – dodaje Agnieszka Lisińska.
Rocznie licencjobiorca musi wpłacić 6 tys. zł z przeznaczeniem na marketing. To kwotę można rozłożyć na miesięczne lub kwartalne raty.
Oprócz mocnego wsparcia w poszukiwaniu i wyborze lokalizacji licencjodawca pomaga też wybrać architekta, projektuje i zamawia meble potrzebne do sklepu. Franczyzobiorca ma zapewnione także bezpłatne szkolenia, zarówno w sklepach własnych marki, jak i na miejscu w placówkach franczyzowych.
Stara Mydlarnia myśli też o wyjściu na rynki zagraniczne. Dwa lata temu zrobiła już pierwszy krok, otwierając sklep w Barcelonie. Niestety jego działalność została zawieszona.
– Obecnie opracowujemy nową koncepcję rozwoju za granicą, którą wkrótce wprowadzimy w życie – zapowiada Agnieszka Lisińska.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce.
– Wielu klientów musi ograniczać wydatki i rezygnować z drogich, oryginalnych perfum. Dzięki temu zyskują marki takie, jak nasza – mówi Anna Doliwa-Wiśniewska, franchise manager Sorvella.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Spółka Sweet Gallery, do której należy marka Lodolandia & Kołacz na Okrągło, SiGelato i Bafra Kebab, wchodzi w branżę turystyczną.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Jeszcze kilkanaście lat temu analiza nagrań z kamer w czasie rzeczywistym brzmiała bardziej jak film science fiction niż pomysł na biznes. Tymczasem na polskim podwórku prężnie rozwija się zajmująca tym firma.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...