Sieć w budowie / Od 2010 roku Stara Mydlarnia rozbudowuje sieć sklepów pod swoim szyldem. Obecnie ma dwa własne oraz 26 franczyzowych.
Wtorek
19.02.2019
Stara Mydlarnia planuje mocniejszą ekspansję w galeriach handlowych. Na jak duże wydatki trzeba się przygotować?
 

Stara Mydlarnia od 2001 roku zajmuje się produkcją naturalnych kosmetyków do kąpieli, pielęgnacji ciała, twarzy i włosów. Od 2010 roku marka rozbudowuje sieć sklepów pod swoim szyldem. Obecnie ma dwa własne oraz 26 franczyzowych. Można je otwierać w miastach liczących powyżej 50 tys. mieszkańców.
– Choć zdarza się, że robimy wyjątki i otwieramy placówki także w mniejszych ośrodkach – mówi Agnieszka Lisińska, specjalista ds. eksportu Starej Mydlarni. – Dotyczy to zwłaszcza miast turystycznych. Przykładem może być chociażby Łańcut, w którym nasz sklep bardzo dobrze sobie radzi.

Wcześniej większość placówek powstawała w lokalizacjach przyulicznych. Teraz to się zmienia i obecnie marka celuje bardziej w galerie handlowe.
– Na przestrzeni ostatnich lat nie dało się nie zauważyć, że to właśnie tam toczy się życie handlowe – przyznaje Agnieszka Lisińska. – Natomiast ulice handlowe w większości albo wymarły, albo zamieniły się w strefy restauracyjno-rozrywkowe. Poza tym nasza konkurencja jest obecna w galeriach, dlatego i nas nie może tam zabraknąć.

Franczyzodawca podkreśla, że bardzo długo i starannie sprawdza każdą lokalizację na sklep. Przedstawiciele centrali przyjeżdżają na miejsce kilkakrotnie, w różne dni tygodnia i o różnych porach dnia, by zbadać natężenie ruchu, liczbę klientów odwiedzających np. galerię. Lokal na sklep przede wszystkim powinien mieć witrynę.
– Dla nas to pierwszy etap komunikacji z klientem – zaznacza Agnieszka Lisińska. – Dobrze urządzona ekspozycja przyciąga klienta.

W galerii najlepiej znaleźć lokal na poziomie „0” i w sąsiedztwie znanych marek. Z kolei w przypadku lokalizacji przyulicznej warto pomyśleć o bliskości parkingu i o tym, by do sklepu nie trzeba było wchodzić po schodkach. Na sklep w galerii wystarczy powierzchnia 25-35 m2. Sklep przy ulicy może być większy.
Jeśli chodzi o koszty inwestycji, licencjodawca szacuje, że na starcie potrzeba ok. 100-120 tys. zł, w zależności od tego jak duży jest sklep, ile pomieści regałów i w związku z tym ile towaru trzeba będzie kupić. Ta kwota nie zawiera wydatków na adaptację lokalu, które zależą od wyjściowego stanu pomieszczeń. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 5 tys. zł Nie ma miesięcznych opłat franczyzowych.
– Franczyzobiorca ma obowiązek posiadania pełnej oferty naszych produktów, oprócz artykułów do aromaterapii i ręczników, których nie jesteśmy producentem – dodaje Agnieszka Lisińska.

Rocznie licencjobiorca musi wpłacić 6 tys. zł z przeznaczeniem na marketing. To kwotę można rozłożyć na miesięczne lub kwartalne raty.
Oprócz mocnego wsparcia w poszukiwaniu i wyborze lokalizacji licencjodawca pomaga też wybrać architekta, projektuje i zamawia meble potrzebne do sklepu. Franczyzobiorca ma zapewnione także bezpłatne szkolenia, zarówno w sklepach własnych marki, jak i na miejscu w placówkach franczyzowych.

Stara Mydlarnia myśli też o wyjściu na rynki zagraniczne. Dwa lata temu zrobiła już pierwszy krok, otwierając sklep w Barcelonie. Niestety jego działalność została zawieszona.
– Obecnie opracowujemy nową koncepcję rozwoju za granicą, którą wkrótce wprowadzimy w życie – zapowiada Agnieszka Lisińska.

 


Kierunek galerie / Wcześniej większość placówek powstawała w lokalizacjach przyulicznych. Teraz to się zmienia i obecnie Stara Mydlarnia celuje bardziej w galerie handlowe.

POPULARNE NA FORUM

Sposoby na zwiększenie sprzedaży?

Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...

23 wypowiedzi
ostatnia 05.05.2023
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?

Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...

23 wypowiedzi
ostatnia 24.01.2023
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?

W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.

2 wypowiedzi
ostatnia 24.01.2023
Perfumy na mililitry

Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...

76 wypowiedzi
ostatnia 02.03.2020
Polacy lubią prezenty

Każdy lubi prezenty ;)

8 wypowiedzi
ostatnia 26.11.2019
Paznokcie w natarciu

jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...

9 wypowiedzi
ostatnia 28.10.2019
Inwestycja w srebro - czy warto?

Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....

33 wypowiedzi
ostatnia 02.08.2019
Inwestycja w srebro - czy warto?

Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...

33 wypowiedzi
ostatnia 10.02.2019